Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wygaszanie Parowozowni Wolsztyn.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Czw 0:01, 30 Lip 2009    Temat postu:

Wszystko idzie w dobrym kierunku, podsumowując. Likwidacja warsztatów w Gnieźnie, prawie połowa parowozów w Lesznie, zaorana linia kolejowa w Powodowie, no i najważniejsze zwolnienia w Wolsztyńskiej Parowozowni, a właściwie jak to sie zawsze nazywa restrukturyzacja. To chyba naprawde powolny koniec Wolsztyna...podziękujmy władzom miasta za zaangażowanie....porażka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Czw 13:52, 30 Lip 2009    Temat postu:

spike232323 napisał:
zaorana linia kolejowa w Powodowie

I to w momencie kiedy prywaciarze zainteresowani byli wożeniem towarów na tej linii... Chodziło o skrócenie i ominięcie węzła Zbąszyń/Zbąszynek.
spike232323 napisał:
właściwie jak to sie zawsze nazywa restrukturyzacja

W ramach tej restrukturyzacji w zeszłym roku odszedł na wcześniejszą emeryturę jednen z ostatnich w kraju instruktor parowozowy. Pomyśleć że przez cały czas taka osoba pracowała w Poznaniu na Kolejowej. I kto ma teraz uwierzyć w bajeczki dlaczego nie ma nowych maszynistów?
spike232323 napisał:
To chyba naprawde powolny koniec Wolsztyna...

Koniec planowany i kontrolowany tak aby wyglądał na naturalny. Nikt się pod tym nie podpisze, nikt nie odpowie, nikt winny nie będzie. Zamkną bo za 2 lata nie będzie już miał ani kto ani na czym jeździć.
spike232323 napisał:
podziękujmy władzom miasta za zaangażowanie....porażka

A co ma miasto do tego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:44, 30 Lip 2009    Temat postu:

Jak się pisało to samo rok wcześniej to autorzy byli opluwani na tym forum. Ja to p$%^&*( taką prawdę o Wolsztynie ale jest oczywista jak tabliczka mnożenia. NIESTETY. Wolsztyn pada równo ze swoim właścicielem. Nie zadziwi mnie jak w Polsce pojawią się chińskie kopciuchy jako reklama nowego udziałowca w Cargo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pią 0:41, 31 Lip 2009    Temat postu:

Po pierwsze miasto ma to do tego, że jest to jedyna atrakcja która ściąga ludzi do Wolsztyna, dla MK są tylko parowozy, dla mieszkańców miasta to jest także reklama. A miasto Wolsztyn nie dokłada ani grosza a chce mieć reklame, chce mieś rzesze turystów...może przyjada do Muzuem Roberta Kocha z całym szacunkeim dla noblisty.
Chińskie kopciucy na pewno sie nie pojawia, może prędzej potną na żyletki nasze, w końcu z czegoś trzeba robić te podróbki... Jak sie skończą rewizje to bedzie koniec WL, bo nie wierze że Leszno będzie w stanie naprawić cokolwiek, nawet w takim tempie jak robili to w Gnieźnie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:38, 31 Lip 2009    Temat postu:

Moim zdaniem nie upadnie to do końca ale w dużej części. Za duży byłby hałas, chociaż... w tym kraju wszystko jest możliwe. Naprawdę nie dałoby się pozyskać na to jakichś unijnych funduszy albo coś w tym stylu? Moim zdaniem za jakiś czas Wolsztyn będzie wyglądał tak: dwa, góra trzy czynne parowozy (Pm36 i ze dwie oelki, wszystko oczywiście w kiepskim stanie), jedna para pociągów do Poznania prowadzona parowozem, minimalna kadra (co chwile parowóz będzie zastępowany spalinówką albo szynobusem ze względu na urlopy itp.). Jedyne czego przybędzie to kolejny rządek parowozów gnijących pod wiaduktem. Nie wyobrażam sobie tego niestety inaczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pią 23:30, 31 Lip 2009    Temat postu:

PKP Cargo jest przewoźnikiem towarów, utrzymywanie skansenu nie leży w jego interesie. Jest też spółką prawa handlowego, więc przyjmowanie jakiejkolwiek pomocy społecznej, darowizn itp jest prawnie zakazane. Miasto gdyby faktycznie chciało pomóc pomogłoby, to nie ulega wątpliwości. Pomóc może miłośnikom kolei, którzy tworzą coś wspaniałego, od zera, własnymi rękami, na przekór przeciwnością losu i poniektórych ludzi. PKP umiera, a wraz z nim monopol na muzealnictwo kolejowe. Teraz przyszedł czas na wolne, niezależne stowarzyszenia. Jeżeli komuś faktycznie zależy na ratowaniu Wolsztyna to powinien wspierać w działaniu TPWP. To jedyne co można zrobić i co faktycznie przyniesie rezultaty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Śro 13:52, 02 Gru 2009    Temat postu:

Dobrze, ale jak możemy pomóc? Ściepę zrobić? To nic nie da. Wyszczotkować któryś parowóz? Też nic to nie da. Więcej słychać narzekania i krytykowania (choćby, że odcień farby nie ten), ale żeby środowisko coś faktycznie zrobiło to niestety nie. Nie mówię tu oczywiście o ludziach, którzy faktycznie działają w stowarzyszeniach, szczotkują parowozy itd. Ale oni stanowią mniejszość całego naszego środowiska.

To w dalszym ciągu za mało.

Opcja I
Bez inwestora, który ma pieniądze, dobre zarządzanie i umiejętność (i znowu pieniądze) wypromowania Parowozowni nic nie zdziałamy... A przejście na bardziej komercyjne warunki będzie tu konieczne. Ściąganie turystów z Niemiec, Anglii itd. w postaci zorganizowanych wycieczek stać się musi normą bo to zachodni turyści są w stanie wyłożyć kilkaset euro za weekend z parowozami. A my drobni mikole szczypać się musimy przy zapłaceniu 140 zł za przejazd z fotostopami (to nie pokrywa kosztów imprezy). My nie utrzymamy skansenów - jest nas za mało i zarobki mamy ciągle nieporównywalne z krajami starej Unii. I wiem, że wśród nas jest wielu którym komercjalizacja się nie spodoba (mi też nie) bo np. wzrosną ceny itd. Niestety, albo komercjalizacja, albo palnik.

Opcja II
Druga opcja to zaangażowanie środków publicznych, funduszy unijnych itd. Ale tu znowu trzeba mrówczej pracy, nie gadania. Przekonywanie władz, że parowozy są cool do niczego nie prowadzi. Tu trzeba innego podejścia - trzeba np. pokazać jakie korzyści odniesie region. I nie chodzi tylko o napływ turystów. Tu można działać wielorako - aktywizacja młodzieży, bezrobotnych, tworzenie miejsc pracy itd. Na tym politycy mogą coś ugrać więc będą bardziej zainteresowani a na razie to co najwyżej od Parady do Parady kiwną palcem, pokażą się i zaliczą parę punktów do rankingu popularności a potem olewają parowozy.

W tej opcji także jest potrzebne myślenie strategiczne, dobre zarządzanie i marketing (mniej rynkowy a bardziej publiczny, ale zawsze).

W obydwu opcjach widzę tu zadania dla fundacji i stowarzyszeń. Wiem, że działają, wiem, że ciągle ktoś im rzuca kłody pod nogi, wiem, że na przeszkodzie stoi niechęć a niekiedy także brak kompetencji urzędników oraz nieprzystające do rzeczywistości uwarunkowania prawne i wiele innych przeszkód. Ale Niemcom się udało - mają czynne parowozy, kluby i zafajniste muzea kolejnictwa, podobnie na Wyspach. Cholera, my też jesteśmy w Unii, my też możemy tak mieć. Potrzebujemy specjalistów od marketingu i PR-u, pozyskiwania funduszy, zarządzania projektami, nazwijmy to, z pogranicza kultury, ludzi, którzy potrafią rozmawiać z mediami, władzami itd. Czy nie ma wśród nas takich ludzi? Są! Trzeba ich tylko zorganizować...

Może moje wywody są naiwne, a może świadczą o nieznajomości tematu, a może jednak mają sens? Co o tym sądzicie?

P.S. Będę w piątek wieczorem w Wolsztynie. Usiądźmy przy piwku i pogadajmy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 14:08, 02 Gru 2009    Temat postu:

kkStB napisał:
Czy nie ma wśród nas takich ludzi? Są! Trzeba ich tylko zorganizować...


Ludzie są tylko trafiają na opór tego co raczyłeś wyżej wymienić:
- niezrozumienie urzędników
- chore zasady przyznawania dotacji (bardzo często z wykluczeniem prac budowlano-remontowych budynków).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Śro 18:16, 02 Gru 2009    Temat postu:

Bardzo dobrze powiedziane, kolego, masz ode mnie piwo. Ja obstawiam opcje III, czyli pierwszą i drugą jednocześnie. W twoim myśleniu nie ma nic naiwnego, masz normalne liberalne podejście do życia. Istnieje jedynie bariera psychiczna, bo nikomu się to jeszcze nie udało. Jest to jak najbardziej realne, ale nie przy obecnej władzy Cargo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Czw 19:28, 03 Gru 2009    Temat postu:

No to trzymam Cie za butelkę Smile
Do zobaczenia w Wolsztynie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:18, 04 Sty 2010    Temat postu:

Przeglądam sobie wiadomości a tu takie coś:

8.12.2009 - "Dobiega końca naprawa bieżąca parowozu Ol49-7. Wymieniono na nowe pierścienie cylindra."

4.01.2010 - "Ol49-7 będzie dziś wygaszona. Naprawa suwaków i cylindrów."

Zaiste efektywność pracy warsztatu w Wolsztynie jest porażająca. Robili naprawę bieżącą, po czym po miesiącu powtarzają ten sam zakres (lub podobny - i tak można to zrobić za jednym razem). Może i by nie było w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ten parowóz od tego czasu ani razu nie wyjechał na szlak. Gratulacje, tak trzymać! A może powód jest taki, że Ol49-7 po prostu nie nadaje się już do niczego? Oj coraz gorzej to wszystko wygląda...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Pon 23:21, 04 Sty 2010    Temat postu:

łysy napisał:
Przeglądam sobie wiadomości a tu takie coś:
8.12.2009 - /ciach!/
4.01.2010 - /bach!/
Zaiste efektywność pracy warsztatu w Wolsztynie jest porażająca. /trach!/

I zapewne na obu naprawach ograniczono się do tego samego? A nawet gdyby, to jeśli była taka potrzeba, naprawy dokonano, więc w czym ból?
Tak myślę, że jeśli Ty jesteś taki fifa rafa, to może sam zatrudnisz się na warsztacie i pokażesz, co potrafisz. Pokażesz kierownikom jak się prace organizuje, a pozostałym pracownikom jak ją wykonać. Tamci starsi ludzie, co pracują przy tych maszynach kilkadziesiąt lat, pewnie nie mają o tym pojęcia! Fuck! Leć im z pomocą!... zenua.pl Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Borat dnia Pon 23:24, 04 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 23:52, 04 Sty 2010    Temat postu:

Post poniższy odnosi się do wcześniejszych wypowiedzi, które zostały usunięte przez moderatora a odnosiły się krytycznie do warsztatów w Lesznie i przyszłości Parowozowni Wolsztyn. Powód usunięcia: posty niemerytoryczne. [mpmazurek]

No dobrze, ale w momencie jak się polskie muzealnictwo kolejowe, jak już zauważył Szymek, chwieje się na wszystkie strony, uważam, że PKP Cargo, które ponosi znaczne koszty tego całego cyrku należy się więcej szacunku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:53, 04 Sty 2010    Temat postu:

Borat napisał:
Pokażesz kierownikom jak się prace organizuje, a pozostałym pracownikom jak ją wykonać.


Nic nie zamierzam pokazywać, poza tym nawet jeżeli jakaś ambitna osoba chciałaby coś zmienić to beton poznańsko-wolsztyński skutecznie to uniemożliwi. Po co? Przecież tak jest dobrze! I nie chodzi tylko o "górę" ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 0:10, 05 Sty 2010    Temat postu:

No właśnie wszyscy wiedzą i piszą, ale tak naprawdę to co wiemy. Tylko to co napisał Wojtek. A Wojtek co pisze? To co usłyszy od jakiegoś pracownika. Czy to oznacza, że usłyszał sprawdzone na 100% informacje?

No to zobaczmy co czytamy na ten temat u Wojtka.
8.12.2009
Pełna informacja na ten temat brzmi:
Cytat:
Dobiega końca naprawa bieżąca parowozu Ol49-7. Wymieniono na nowe pierścienie cylindra. Nadal trwają prace spawalnicze związane z uszczelnianiem kotła.
3.01.2010
oraz
4.01.2010
Cytat:
Szopę ogrzewa Ol49-7
A ja doszedłem do nieco innego wniosku niż łysy. 8 grudnia wymieniono pierścienie oraz spawano kocioł. 3 i 4 stycznia używano Ol49-7 jako grzałki, żeby sprawdzić czy udało się uszczelnić kocioł. Być może nie skoro parowóz wygaszono, a być może dlatego że chcą dokończyć inne naprawy, ale tak naprawdę to tego nie wiemy. No i z informacji Wojtka wynika, że nadal wykonywane są prace przy suwakach i cylindrach. Zapewne w okresie przedświątecznym sporo pracowników miało urlop to prace przy cylindrach odłożono do czasu usunięcia nieszczelności kotła. Zapytacie skąd to wiem? Otóż z tego samego źródła co wszyscy tu piszący, tylko staram się wyciągać wnioski bardziej oparte na faktach niż na wyobraźni!!

No i teraz również pozwolę sobie na trochę złośliwej logiki.
łysy napisał:
A może powód jest taki, że Ol49-7 po prostu nie nadaje się już do niczego?
Oczywiście, że się nie nadaje bo pół roku temu ukończono naprawę w Gnieźnie. A do tego sporo czasu stała na naprawę cylindrów. To jaka była jakość tej naprawy? No i co źle wykombinowałem?

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez DoT dnia Wto 17:01, 05 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 19, 20, 21  Następny
Strona 7 z 21

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin