Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przetarg na remont karsznickich parowozów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:59, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Oczywiście Filipie, że były białe obwódki, ale taki "Ty" białe powinien mieć tylko bandaże. Oczywiście takie jest tylko moje zdanie Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Śro 17:31, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Aż się boję zabrać głos, bo poprzednio gdy wypowiedziałem się na temat malowania Ol-ki w szczypiorkowe" kolory po remoncie w Lesznie zostałem pouczony przez kolegę Szymka, że to jest "skrajne czepialstwo". Należałoby zadać sobie pytanie: Czy obiekty zabytkowe - a takimi są parowozy powinny wyglądem przypominać te wspaniałe maszyny z lat ich świetności, czy też można z nich zrobić obiekty przypominające budy jarmarczne, aby tylko przyciągały wzrok i rzucały się w oczy. Co na to konserwatorzy zabytków? Ja mam jeszcze przed oczami wygląd parowozów z lat 50 tych i wiem, że nowe parowozy towarowe były całe malowane na czarno, tylko koła, czołownice, wgłębienia wiązarów, zarys podestów, były malowane na czerwono. Tylko pospieszne i osobowe parowozy miały kocioł i budkę malowane na ciemnooliwkowy kolor, ale nigdy nie było białych obwódek na wiązarach. Oczywiście dotyczy to nowych fabrycznie egzemplarzy. Po niedługim czasie wszystkie były jednakowo czarne, oprócz przebijającego gdzieniegdzie czerwonego koloru na kołach. Nawet te białe obwódki na kołach po czasie ginęły w ogólnej czerni. Dlatego jak widzę ten szczypiorek, tą feerię biało - czerwonych impresji na parowozie to aż mi się skóra marszczy na pewnej części ciała. Nie wiem, czy ta szczypiorkowa farba jest za darmo, czy lepiej się trzyma blachy - czym wytłumaczyć to, że jest tak umiłowana przez "odnowicieli" parowozów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 17:35, 06 Kwi 2011    Temat postu:

ty45408 napisał:
Nie wiem, czy ta szczypiorkowa farba jest za darmo, czy lepiej się trzyma blachy - czym wytłumaczyć to, że jest tak umiłowana przez "odnowicieli" parowozów.


Myślę, że tym, że jest tania i dostępna od ręki, a nie trzeba się nabiegać do mieszalni. Coprawda autorenolaki mają szerszą paletę barw, ale coż... kosztują 3 razy tyle co szczypiorkowa Śnieżka czy inny Dekoral... A panom malarzom wszak z pewnością zależy na czymś innym niż zachowanie historycznych realiów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Śro 17:36, 06 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:29, 07 Kwi 2011    Temat postu:

ty45408 napisał:
Nie wiem, czy ta szczypiorkowa farba jest za darmo, czy lepiej się trzyma blachy - czym wytłumaczyć to, że jest tak umiłowana przez "odnowicieli" parowozów.

We Wrocku na cmentarzu radzieckim gdy na podobny kolor pomalowano 2 sztuki T-34, wykonawca tłumaczył się że to specjalna farba która lepiej zabezpiecza przed korozją. Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KubaRally2 dnia Czw 19:32, 07 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:15, 07 Kwi 2011    Temat postu:

KubaRally2 napisał:
ty45408 napisał:
Nie wiem, czy ta szczypiorkowa farba jest za darmo, czy lepiej się trzyma blachy - czym wytłumaczyć to, że jest tak umiłowana przez "odnowicieli" parowozów.

We Wrocku na cmentarzu radzieckim gdy na podobny kolor pomalowano 2 sztuki T-34, wykonawca tłumaczył się że to specjalna farba która lepiej zabezpiecza przed korozją. Laughing Laughing


Taaa, i jeszcze na koniec wsadzili w lufy styropianowy ogień Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale, że dwa z nich celowały w stronę centrum miasta i waliły z armat osiemdziesięciopięcio milimetrowymi pociskami, zawrzało i ogień został zdjęty!
Tylko żeby do komina tych parowozów nie wsadzili styropianowego dymu!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pią 18:06, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Cytat:
Aby podnieść atrakcyjność skansenu lokomotyw w Karsznicach, władze Zduńskiej Woli chcą, żeby powstał tam park rozrywki. Magistrat prowadzi rozmowy z kilkoma firmami, które mogłyby podjąć się realizacji pomysłu, a następnie obiekt poprowadzić.
Przez lata skansen był własnością PKP. W grudniu 2009 roku przejęło go miasto, w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. Aktualnie magistrat zainwestował w remont trzech lokomotyw. Prace nadzoruje długoletni kolejarz Czesław Boczek. Mówi, że to kropla w morzu potrzeb, ale dobre i tyle:

- Zostały wykonane prace oczyszczenia lokomotyw, uzupełnienia brakujących części. Lokomotywy są zakonserwowane, kolorystyka jest nadana taka, jak być powinna.

Jak zapowiada wiceprezydent Krzysztof Jędrzejewski, remontu doczeka się też lokomotywa stojącą przy drodze krajowej, zaraz przy wjeździe do Karsznic:

- Powstanie nowy cokół, na którym stoi lokomotywa. Miłą atrakcją będzie to, że lokomotywa będzie po zmroku świecić - będzie oświetlona przez własne światła starej lokomotywy.

Czy pomysł z utworzeniem w skansenie parku rozrywki wypali, czas pokaże. Gdyby się udało, z pewnością byłaby to wizytówka kolejarskiej dzielnicy Zduńskiej Woli.

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 18:10, 08 Kwi 2011    Temat postu:

railman napisał:
Prace nadzoruje długoletni kolejarz Czesław Boczek. Mówi, że to kropla w morzu potrzeb, ale dobre i tyle:

- Zostały wykonane prace oczyszczenia lokomotyw, uzupełnienia brakujących części. Lokomotywy są zakonserwowane, kolorystyka jest nadana taka, jak być powinna.



Taaa. Parowozy w Karsznicach się skończyły dość dawno i zapewne pan Boczek nie pamięta jak powinny wyglądać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 22:19, 21 Maj 2011    Temat postu:

Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie przy parowozie Px48-1723 i lokomotywie spalinowej SM03-41. Zakres rzeczowy prac do wykonania obejmuje prace konserwatorskie przy parowozie Px48-1723 i lokomotywie spalinowej SM03-41 i przedstawia się następująco:

1) Parowóz Px 48-1723:
a) usunąć stare powłoki malarskie ze wszystkich elementów metalowych parowozu

b)w budce maszynisty wymienić lub uzupełnić blachę na podłodze, wykonać siedziska, wstawić atrapy szkieł wodowskazowych, uzupełnić wyposażenie w armaturę kontrolno-pomiarową i pokrętła,uzupełnić braki szyb (plexa lub inny materiał np. szkło pokryte folią antywłamaniową); uzupełnić poszycie sufitowe; zabezpieczyć budkę maszynisty przed nieuprawnionym dostępem

c)wymienić częściowo mocno skorodowane fragmenty poszycia nadwozia uzupełniając nakładkami z blachy

d)Skrzynia węglowa tendra - uzupełnić wkładkami z blachy i kątownika

e)uzupełnić brakujące elementy: dekle do piasecznicy, puszki gniazd elektrycznych, pokrywy piasecznicy, elementy silnika (korba, przeciwkorba, wodzidło)

f)zabezpieczyć elementy metalowe farbami podkładowymi

g)wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę

h)wyposażyć parowóz w oświetlenie zmierzchowe, które pozwoli na pracę reflektorów parowozu od zmierzchu do świtu

i)odnowić cokół poprzez wypiaskowanie i oczyszczenie cokołu, jeśli zajdzie konieczność zerwanie wierzchniej warstwy cegieł i ponownie ułożyć nowe, usunąć zbędną warstwę ziemi i wypełnić grysem.

2) Lokomotywa spalinowa SM 03-41
a)usunąć stare powłoki malarskie ze wszystkich elementów metalowych lokomotywy

b)miejsca mocno skorodowane uzupełnić wstawkami z blachy, odtworzyć poręcze

c)w budce maszynisty usunąć stare powłoki malarskie, uzupełnić szyby i wskaźniki

d)uzupełnić wyposażenie w armaturę kontrolno-pomiarową

e)wykonać wstawki z blachy w miejscach tego wymagających

f)zabezpieczyć elementy metalowe farbami podkładowymi

g)wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę (ok. 100 m2)

h) umyć silnik lokomotywy oraz zabezpieczyć silnik przed nieuprawnionym dostępem.

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.05.2011 godzina 11:45, miejsce: Urząd Miasta Zduńska Wola Biuro Obsługi Interesantów ul. Złotnickiego 12 98-220 Zduńska Wola


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Śro 21:34, 25 Maj 2011    Temat postu:

Co za konsekwencja, niebywała jak na polskie warunki. Tylko chwalić! Jedyne czego żałuje to to że żadni normalni i ogarnięci miłośnicy nie zakręcili się wokół władz Zduńskiej Woli i nie pokierowali całą operacją. Mielibyśmy zrobione znacznie więcej, za znacznie mniej i do tego znacznie "ładniej" niż zrobiła to firma Rem-Team.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Czw 19:18, 26 Maj 2011    Temat postu:

Parowozy z poprzedniego przetargu juz są na ukończeniu prezentują się bardzo ładnie. Wkrótce wrzucę foty (jak zrobię)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Czw 21:05, 26 Maj 2011    Temat postu:

Cytat:
Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie przy parowozie Px48-1723 i lokomotywie spalinowej SM03-41. Zakres rzeczowy prac do wykonania obejmuje prace konserwatorskie przy parowozie Px48-1723 i lokomotywie spalinowej SM03-41 i przedstawia się następująco:

Dziś minął termin składania zamówień na prace konserwatorskie. Czy firma dokonująca renowacji poprzednich 3 parowozów złożyła ofertę? Bo jak wyczytałem na waszej stronie to w lokalnej gazecie "Nad Wartą" z 16 maja 2011 prezydent Zduńskiej ogłosił przetarg, a w/w firma "obraziła się", że po prostu nie zwiększono im zakresu poprzedniego zamówienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Czw 17:22, 02 Cze 2011    Temat postu:

We wtorek w karsznickim skansenie lokomotyw zakończono renowację czterech lokomotyw. Efekty kilkumiesięcznej pracy firmy Rem-Team oceniali wiceprezydent Krzysztof Jędrzejewski i pracownicy Urzędu Miasta.



W sumie gruntownej renowacji poddano trzy parowozy i jedną lokomotywę spalinową. Maszyny zostały odczyszczone, wymieniono skorodowane elementy blachy, odrestaurowano wszystkie części, następnie położono dwie warstwy podkładu i dwie warstwy farby nawierzchniowej. To wszystko sprawiło, że lokomotywy wyglądają jak nowe.

Zamówienie opiewało na 189 tys. zł. Miasto pozyskało na remont lokomotyw unijne dofinansowanie w wysokości 70 tys. zł.

Jakość i wykonanie prac oceniono bardzo wysoko. Firma Rem-Team jest jedną z niewielu w Polsce, która specjalizuje się w tego typu projektach.



Remont czterech eksponatów to za mało, żeby przywrócić karsznicki skansen do świetności. Miasto ma zabezpieczone pieniądze na renowację dwóch kolejnych lokomotyw i tej stojącej przy drodze krajowej nieopodal wiaduktu.

Ogłoszono nawet przetarg na wykonanie tych prac. Nie zgłosiła się jednak żadna firma. Niewykluczone, że zlecenie w formie bezprzetargowej otrzyma Rem-Team, która jest gotowa się go podjąć, choćby od zaraz.

Kolejne lokomotywy mają być odrestaurowane do końca sierpnia.

Miasto zapowiada też przeprowadzenie prac, które sprawiłyby, że skansen będzie bardziej przyjazny zwiedzającym. Dziś cały teren nie przypomina miejsca, które może przyciągać turystów i miłośników kolei.

Do skansenu trudno trafić, często jest zamknięty na cztery spusty, a kiedy już uda się tam wejść zwiedzający muszą przedzierać się przez niewykoszoną trawę. Władze miasta pracują nad koncepcją zagospodarowania skansenu, pojawił się nawet pomysł stworzenia tu parku rozrywki. Na to potrzeba jednak czasu i pieniędzy. Szkoda stracić, te które już wydano na odnowienie eksponatów. Skansenowi potrzebne są działania, może doraźne, ale natychmiastowe aby mógł służyć turystom i mieszkańcom.
- To dobry mement na takie działania, chociażby dlatego, ze te lokomotywy w jakiejś części są już odnowione – mówi wiceprezydent Krzysztof Jędrzejewski – Myślę, że z biegiem czasu ilość zwiedzających osób będzie rosła i musimy być przygotowani na to, żeby ten teren przynajmniej był zagospodarowany, żeby trawa była skoszona, żeby były odpowiednie oznaczenia, ta infrastruktura doprowadzona do stanu używalności. Dobrym pomysłem jest też sporządzenie folderu dotyczącego tego miejsca – wylicza wiceprezydent Krzysztof Jędrzejewski, który uważa, że można to wszystko zrealizować w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Foty z odbioru dostępne tutaj:[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:01, 03 Cze 2011    Temat postu:

Spokojnie z zachwytami. Narazie faktycznie wyglądają na dobrze zrobione. Czas będzie najleprzym egzaminatorem jakich to farb użyto. Właśnie czas nauczył że lakierowanie jest na lat kilkadziesiąt , malowanie na kilka i znowu wydatki. Widac to w kilku miejscach w Polsce , w Karsznicach aż zanadto. Właśnie , czy miasto zasponsoruje takie zabiegi maszynom MuzKolu?
Henio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:53, 05 Cze 2011    Temat postu:

Byłem dzisiaj w Karsznicach. Muszę przyznać, że w miarę dobrze zostały odrestaurowane. Zielony tylko wali po oczach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Nie 11:46, 05 Cze 2011    Temat postu:

Ty43-1
Przed remontem

[link widoczny dla zalogowanych]

Po remoncie
[link widoczny dla zalogowanych]

Ty45-39
Przed remontem

[link widoczny dla zalogowanych]

Po remoncie
[link widoczny dla zalogowanych]

Ku mojemu zdziwieniu zaczęto już skrobać SM03 i SM30


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez railman dnia Wto 13:51, 07 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 5 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin