Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przetarg na remont karsznickich parowozów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Nie 12:26, 05 Cze 2011    Temat postu:

railman napisał:

Ty45-39
Przed remontem

[link widoczny dla zalogowanych]
Po remoncie
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wiem, czy dobrze widzę na tym zdjęciu, lecz chyba nie ma wiązarów i korbowodów? A przecież miało być to uzupełnione zgodnie z warunkami zamówienia - patrz wpis na forum z 13 września 2010. "uzupełnić elementy mechanizmu napędowego tj. wiązarów - z lewej i prawej strony - korbowodów z obu stron"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Wto 13:49, 07 Cze 2011    Temat postu:

Poczciwa ciuchcia, która od ponad dwudziestu lat witała wjeżdżających do Zduńskiej Woli od strony Łasku, zniknęła ze swojego miejsca, ale tylko po to aby wrócić po miesiącu zupełnie odmieniona. W poniedziałek przewieziono ją do karsznickiego skansenu, gdzie zostanie odrestaurowana.

Operacja przeniesienia parowozu px48 miała miejsce w poniedziałek po południu. Ważąca ponad 20 ton lokomotywa została podniesiona dźwigiem i przewieziona ciężarówką do skansenu lokomotyw w Karsznicach. Tam zajmie się nią ekipa Ream-Team, która gruntownie odrestauruje lokomotywę i stojący razem z nią tender (wagon do przewożenia węgla). Na swoje miejsce ma wrócić za niespełna miesiąc.

Prace konserwatorskie lokomotywy to ciąg dalszy projektu realizowanego przez Urząd Miasta, w ramach którego odrestaurowano już cztery lokomotywy w skansenie. Na swoją kolej czekają następne.


źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

A o to zdjęcia z ładowanie parowozu na lawetę:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez railman dnia Wto 13:50, 07 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pon 15:59, 26 Wrz 2011    Temat postu:

Czy miastu uda się odzyskać parowóz od stowarzyszenia miłośników kolei w Skierniewicach?

Czy ze skansenu lokomotyw w Karsznicach zniknie jeden z eksponatów? Jest taka groźba, choć władze Zduńskiej Woli próbują tak pokierować sprawą, by przejąć prawa do jego własności. Chodzi o lokomotywę Ty23, która do karsznickiego skansenu trafiła jako pierwsza w 1993 roku. Jednak PKP kilka lat później przekazała ją Polskiemu Stowarzyszeniu Miłośników Kolei w Skierniewicach. Parowóz nadal stoi jednak w Karsznicach. Jest o co walczyć, ponieważ obecnie w Polsce są tylko 3 takie eksponaty, w Karsznicach, w Chabówce i w Jaworzynie Śląskiej. Tyle przetrwało z 612 sztuk wyprodukowanych w latach 1923-1931.

Do 30 września władze Zduńskiej Woli dały czas skierniewickiemu stowarzyszeniu miłośników kolei na to, by albo zabrały swoją lokomotywę ze skansenu, albo zaczęły płacić za jej przechowywanie. Rezydent Zduńskiej Woli Piotr Niedźwiecki nie ukrywa jednak, że jest zainteresowany przejęciem eksponatu, choćby za opłatę jaką miasto naliczy stowarzyszeniu za opiekę nad nim.

-Trzeba uporządkować te sprawy. Będziemy obciążać ich za przetrzymywanie – zapowiada wiceprezydent Zduńskiej Woli Krzysztof Jędrzejewski.
Przetransportować skierniewicką lokomotywę nie będzie łatwo. Stoi bowiem dosłownie wciśnięta między inne stojące w karsznickim skansenie eksponaty. Zgodnie z szacunkami, zabranie jej mogłoby znacznie przekroczyć jej wartość. Na to także liczy prezydent Zduńskiej Woli.

Na razie trwają negocjacje. Daniel Kper, sekretarz zarządu głównego Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei mówi, że na tym etapie nie jest wykluczone żadne rozwiązanie.

-Zależy nam, żeby sprawę załatwić polubown ie. Niczego na tę chwilę nie wykluczamy. Ani zabrania lokomotywy, ani jej przekazania. Aktualnie prowadzimy rozmowy ze Zduńską Wolą na ten temat i nie chciałbym przed ich zakończeniem za dużo powiedzieć-mówi Daniel Kiper, sekretarz PSMK w Skierniewicach
.
Wiceprezydent Krzysztof Jędrzejewski nie ukrywa, że miasto zainteresowane jest też uporządkowaniem sprawy z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. W Karsznicach stoi bowiem 15 eksponatów, które są ich własnością. Wiceprezydent mówi, że sporo do życzenia pozostawia umowa z tą placówką. Zgodnie z nią, miasto ma opiekować się muzealnymi eksponatami za darmo, a do tego w razie zerwania umowy pokryć koszty ich transportu. Póki co miasto wysłało pismo, by MK częściowo sponsorowało remont lokomotyw. W Muzeum Kolejnictwa w Warszawie na razie sprawy komentować nie chcą.

źródło: Dziennik Łódzki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Nie 21:08, 02 Paź 2011    Temat postu:

Px48-1723 po renowacji

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KLAN PALUCHOWSKICH




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:22, 03 Paź 2011    Temat postu:

railman napisał:
Px48-1723 po renowacji

[link widoczny dla zalogowanych]


Czy to jest taka wielka filozofia dobrać PORZĄDNIE kolory używanych farb ? Czy naprawdę przy remontach za takie pieniądze trzeba lecieć po podstawowym wzorniku kolorów farb dostępnych w supermarkecie ?

Czy zarówno zlecający jak i wykonawca czyli REM-TEAM nie mają podstawowego pojęcia o kolorach jakie być powinny ?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pon 22:00, 03 Paź 2011    Temat postu:

railman napisał:
Px48-1723 po renowacji

[link widoczny dla zalogowanych]


Ohyda!!! Dlaczego z maniackim uporem malujecie parowozy na ten "szczypiorkowy" kolor, który NIGDY nie był stosowany na PKP? Przecież to nie jest wóz cyrkowy! Jeżeli ktoś nie wie jak wyglądać powinien parowóz to niech zobaczy Px48-1907 po remoncie w Pile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 22:10, 03 Paź 2011    Temat postu:

Rem-Team widać nie rozróżnia kolorów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:35, 04 Paź 2011    Temat postu:

Widać w Urzedzie Miasta mają samych geniuszy, co zrobi wykonawca jest w ciemno brane , tylko za czyją kasę? Wóz cyrkowy a nie parowóz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monomach




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 10:01, 04 Paź 2011    Temat postu:

Oj tam, oj tam, zieleń im nie wyszła, ale ja wolę taki - zabezpieczony antykorozyjnie i pomalowany, niż rdzewiejący i z odpadającymi strzępami farby. Poza tym dzieciom się podoba Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 10:37, 04 Paź 2011    Temat postu:

Monomach napisał:
Oj tam, oj tam, zieleń im nie wyszła, ale ja wolę taki - zabezpieczony antykorozyjnie i pomalowany, niż rdzewiejący i z odpadającymi strzępami farby. Poza tym dzieciom się podoba Smile


ale co to ma wspólnego ze skansenem, który jak wiadomo z definicji ma za zadanie wiernie zachowywać, a nie tworzyć jakieś niewiadomoco


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KLAN PALUCHOWSKICH




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:38, 04 Paź 2011    Temat postu:

Monomach napisał:
Oj tam, oj tam, zieleń im nie wyszła, ale ja wolę taki - zabezpieczony antykorozyjnie i pomalowany, niż rdzewiejący i z odpadającymi strzępami farby. Poza tym dzieciom się podoba Smile

1. To jest Muzeum a nie lunapark-obowiązują pewne realia historyczne, pewna dbałość o szczegóły i jakość prac.

2. Mam smutne wrażenie ze to jest problem wszystkich prac parowozowych prowadzonych przez Rem-Team co dowodzi z jednej strony braku porządnego nadzoru merytorycznego nad pracami a z drugiej strony braku podstawowej wiedzy fachowej ze strony Rem-Teamu.

No cóż, jest Px "zielony seledynek" czekamy na kolejne prace i kolejne odważne kreacje, może fiolecik? kanarkowy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 10:41, 04 Paź 2011    Temat postu:

KLAN PALUCHOWSKICH napisał:
Monomach napisał:
Oj tam, oj tam, zieleń im nie wyszła, ale ja wolę taki - zabezpieczony antykorozyjnie i pomalowany, niż rdzewiejący i z odpadającymi strzępami farby. Poza tym dzieciom się podoba Smile

1. To jest Muzeum a nie lunapark-obowiązują pewne realia historyczne, pewna dbałość o szczegóły i jakość prac.

2. Mam smutne wrażenie ze to jest problem wszystkich prac parowozowych prowadzonych przez Rem-Team co dowodzi z jednej strony braku porządnego nadzoru merytorycznego nad pracami a z drugiej strony braku podstawowej wiedzy fachowej ze strony Rem-Teamu.

No cóż, jest Px "zielony seledynek" czekamy na kolejne prace i kolejne odważne kreacje, może fiolecik? kanarkowy ?


widzę mamy podobne przemyślenia w podobnym czasie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 10:47, 04 Paź 2011    Temat postu:

Monomach napisał:
Oj tam, oj tam, zieleń im nie wyszła, ale ja wolę taki - zabezpieczony antykorozyjnie i pomalowany, niż rdzewiejący i z odpadającymi strzępami farby. Poza tym dzieciom się podoba Smile


Wiesz, gdyby to robiono po kosztach można by przymknąć oko. Ale robi to firma za sporą kasę. Kłania się więc brak nadzoru merytorycznego ze strony zamawiającego...
A pamiętacie kto był trendseterem tej barwy parowozów??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KLAN PALUCHOWSKICH




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:53, 04 Paź 2011    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
Wiesz, gdyby to robiono po kosztach można by przymknąć oko.

Najzabawniejszy w całej sprawie jest fakt, że farba o właściwym kolorze kosztowałaby dokładnie tyle samo ile ten seledynek. Różnica w kosztach pojawia się dopiero przy bardziej profesjonalnych i zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych takich jak np. przy remoncie wagonu 3Aw w Rogowie, gdzie kupiono cały system lakierniczy (podkład, odpowiednie szpachle, lakiery mieszane fabrycznie, klar).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 13:03, 04 Paź 2011    Temat postu:

KLAN PALUCHOWSKICH napisał:
Różnica w kosztach pojawia się dopiero przy bardziej profesjonalnych i zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych takich jak np. przy remoncie wagonu 3Aw w Rogowie, gdzie kupiono cały system lakierniczy (podkład, odpowiednie szpachle, lakiery mieszane fabrycznie, klar).


Staary, ale wtedy by nie było w Karsznicach takich kokosów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin