Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przetarg na remont karsznickich parowozów
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pon 19:24, 13 Wrz 2010    Temat postu: Przetarg na remont karsznickich parowozów

Zakres rzeczowy prac do wykonania obejmuje prace konserwatorskie przy parowozach Ty42-9, Ty43-1, Ty 45-39 i lokomotywie spalinowej SM 41-175 w Skansenie Lokomotyw w Zduńskiej Woli i przedstawia się następująco:

1) Parowóz Ty 42-9:
a) usunąć stare powłoki malarskie ze wszystkich elementów metalowych parowozu: kotła - zbiornik pary - zawory bezpieczeństwa, przepustnica itp.; podwozia - ostoja; napędu - wiązary, krzyżulce, korbowód, wodzidło suwaka; budki maszynisty;

b)w budce maszynisty wymienić i uzupełnić deskowanie podłogi (wym. 3m x 3m), wykonać siedziska, uzupełnić braki szyb

c)uzupełnić wyposażenie w armaturę kontrolno-pomiarową (manometry - szkła wodowskazowe, kurki probiercze oraz urządzenia sterujące ruchem kotła/parowozu)

d)uzupełnić urządzenie zasilające kocioł wodny – iniektor

e)wymienić częściowo mocno skorodowane fragmenty poszycia nadwozia uzupełniając nakładkami z blachy

f)Skrzynia węglowa tendra - mocno skorodowana w rogach - uzupełnić wkładkami z blachy i kątownika

g)uzupełnić brakujący reflektor (lewa strona - przód)

h)zabezpieczyć elementy metalowe farbami podkładowymi

i)wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę (ok. 350 m2)

2) Parowóz Ty 43-1
a)usunąć stare powłoki malarskie ze wszystkich elementów metalowych parowozu m. in.: z kotła, podwozia, napędu, osprzętu, sprężarki, turbiny(prądnicy) i presa (smarownicy)

b)w budce maszynisty wymienić deskowanie podłogi, uzupełnić siedziska, uzupełnić deskowanie sufitu

c)mocno skorodowane blachy otuliny kotła wymienić wprowadzając spawane nakładki blachy i kątownika

d)uzupełnić wyposażenie w armaturę kontrolno-pomiarową (szkła wodowskazowe, kurki probiercze, manometry oraz urządzenia sterujące ruchem kotła/parowozu)

e)uzupełnić urządzenie zasilające kocioł wodny – iniektory

f)oczyścić i usunąć stare powłoki malarskie tendra

g)wymienić częściowo mocno skorodowane fragmenty poszycia nadwozia uzupełniając nakładkami z blachy

h)skrzynia węglowa tendra wymaga wstawienia nakładek z blachy i kątownika (bardzo skorodowana w rogach)

i)zabezpieczyć elementy metalowe farbami podkładowymi

j)wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę (ok. 360 m2)


3) Parowóz Ty 45-39
a)usunąć stare powłoki malarskie ze wszystkich elementów metalowych parowozu m. in.: z kotła z osprzętem, podwozia (ostoja, zestawy kotłowe), mechanizmu napędowego,

b)miejsca mocno skorodowane - pod skrzynią ogniową, otulinę kotła - szczególnie w jego spodniej części uzupełnić wstawkami z blachy

c)uzupełnić elementy mechanizmu napędowego tj. więzarów - z lewej i prawej strony - korbowodów z obu stron

d)w budce maszynisty uzupełnić deskowanie podłogi, wykonać siedziska, uzupełnić brakujące szyby w oknach i drzwiach

e)uzupełnić wyposażenie w armaturę kontrolno-pomiarową (szkła wodowskazowe, kurki probiercze, manometry oraz urządzenia sterujące ruchem kotła/parowozu)

f)oczyścić i usunąć stare powłoki malarskie

g)wykonać wstawki z blachy w rogach skrzyni węglowej tendra

h)zabezpieczyć elementy metalowe farbami podkładowymi

i)wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę (ok. 360 m2)


4) Lokomotywa spalinowa SM 41-175
a)usunąć stare powłoki malarskie ze wszystkich elementów metalowych lokomotywy;

b)miejsca mocno skorodowane uzupełnić wstawkami z blachy

c)w budce maszynisty usunąć stare powłoki malarskie

d)uzupełnić wyposażenie w armaturę kontrolno-pomiarową

e)wykonać wstawki z blachy w miejscach tego wymagających

f)uzupełnić o brakujące elementy oświetlenia

g)zabezpieczyć elementy metalowe farbami podkładowymi

h)wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę (ok. 100 m2)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez railman dnia Pon 19:26, 13 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Pon 20:24, 13 Wrz 2010    Temat postu:

No prosze Karsznice się podnoszą. Bardzo cieszą takie fakty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Wto 15:06, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Hehe, jestem w szoku:P Nigdy z czymś podobnym się nie spotkałem. Swego czasu wątpiłem że cokolwiek w Karsznicach się zmieni na lepsze, obserwując jak ze swoimi skansenami radzą sobie gminy w Kościerzynie i Jaworzynie, ale widać w Karsznicach "da się"Wink Zobaczymy jak im pójdzie;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pią 22:55, 29 Paź 2010    Temat postu:

Cytat:
Rozpoczęto remont w skansenie lokomotyw

19 Października rozpoczął się upragniony Remont w Karsznickim skansenie lokomotyw. W drugim przetargu wyłoniona została sopocka firma Rem Team zajmująca się renowacja zabytkowego taboru kolejowego. Urząd miasta zapłaci za to ponad 189 tys. zł. Po 54 tys. 900 zł za modernizację każdego parowozu a za remont lokomotywy spalinowej 24 tys. 400 zł.

Przypomnijmy, że Urząd Miasta zdobył dofinansowanie w konkursie na udzielenie dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków ogłoszonym przez Zarząd Województwa Łódzkiego. W projekcie konkursowym ujęto najcenniejsze eksponaty: parowozy Ty 42-9, Ty 43-1, Ty 45-39 i lokomotywę spalinową SM 41-175. Na ten cel miasto otrzymało 70 tysiecy złotych.

Prace zostały podzielone na dwa etapy. W pierwszym, który potrwa do 1 Grudnia zostanie przeprowadzona kompleksowa renowacja lokomotywy SM41-175 oraz tendrów 3 parowozów. Tendry zostaną oczyszczone z brudu i starej malatury, wspawane zostaną skorodowane bądź zniszczone elementy oraz pomalowane farbą podkładową. Drugi natomiast rozpocznie się 1 marca 2011 a zakończy się 31.05.2011. W tym okresie przeprowadzona zostanie kompleksowa renowacja 3 parowozów oraz pomalowane zostaną zgodnie z malaturą tendry.

Firma Ream Team w tym roku wykonała renowację Wolsztyńskiego parowozu Tkt48-143, Oka1-1 znajdującego się w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie oraz Px48-1778.


źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez railman dnia Pią 22:57, 29 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
defk23




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pierwsza stolica polski - GNIEZNO

PostWysłany: Sob 12:16, 30 Paź 2010    Temat postu:

Czy aby na pewno chodzi o Ty43-1? Jedynka stoi chyba w Pyskowicach, a w Karsznicach jest Ty43-74?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
railman




Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 12:44, 30 Paź 2010    Temat postu:

Zgadza sie Ty43-74, ale stoi z fałszywym numerem 1

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:06, 30 Paź 2010    Temat postu:

Faktycznie prace przy tendrach trwają , są odstawione od parowozów. Maszyny Muz Kolu są zaznaczone opisem właściciela i jedynie natura nadal robi swoje , mozolnie , powoli ale efektywnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:50, 30 Paź 2010    Temat postu:

Byłem,widziałem_i_potwierdzam.
Jedyne_co_niepokoi_to_to,że_panowie_z_firmy_remontującej_te_parowozy,tną_palnikiem_sprzęgi_między_tendrem_a_lokiem.
Przy_okazji_pozdrawiam_Roberta_Dylewskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 0:21, 31 Paź 2010    Temat postu:

robert napisał:
Byłem,widziałem_i_potwierdzam.
Jedyne_co_niepokoi_to_to,że_panowie_z_firmy_remontującej_te_parowozy,tną_palnikiem_sprzęgi_między_tendrem_a_lokiem.
Przy_okazji_pozdrawiam_Roberta_Dylewskiego.

Bo to taka super profesjonalna firma - renowacja pełną gębą. Podobnie w Wolsztynie z tekatką. To już wzięci z "łapanki" kolejarze z Leszna, którzy po godzinach robili Ty43-123 czy Pt47-106, zrobili je dużo lepiej.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrzej T. dnia Nie 21:19, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie 10:25, 31 Paź 2010    Temat postu:

robert napisał:
Jedyne_co_niepokoi_to_to,że_panowie_z_firmy_remontującej_te_parowozy,tną_palnikiem_sprzęgi_między_tendrem_a_lokiem.


Niepokoi? To jest k**** skandal! Pan zbawiciel polskiego muzealnictwa Robert Dylewski potrafi się przyczepić wszystkich jednostek w Polsce a jak mu pod nosem tną sprzęgi to luzik? Evil or Very Mad
Ciekawe czy nasz zbawiciel wie, że taki sprzęg nawet już po ponownym połączeniu spawanym i tak są już g**** warte. Na pomniku jedynie ale tych przecież Robert nie znosi. Nawet jeżeli całe środowisko miało parowóz w dupie i wszyscy czekali na jego pocięcie.
Ciekaw jestem dlaczego pocieli? Nie potrafili inaczej rozłączyć a jedyne co Robert potrafił podpowiedzieć to "tnijcie"? Prawdziwy nestor.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Nie 13:51, 31 Paź 2010    Temat postu:

Cytat:
W projekcie konkursowym ujęto najcenniejsze eksponaty: parowozy Ty 42-9, Ty 43-1, Ty 45-39 i lokomotywę spalinową SM 41-175.

Ciekawe kryterium wartości mają Wink Pospolite powojenne serie są cenniejsze niż Tr21, czy choćby Ty246?

Cytat:
Po 54 tys. 900 zł za modernizację każdego parowozu, a za remont lokomotywy spalinowej 24 tys. 400 zł.

Nie wiem czy chwalą się czy żalą... Kosmiczna suma jak na taką "renowacje"! Jestem skłonny stwierdzić że za te 190 000zł dałoby radę zrobić wszystkie maszyny które tam się znajdują i które należą do skansenu.

Niedawno wspominałem o niekwestionowanej wyższości prywatnych skansenów nad ich samorządowymi odpowiednikami. I to jest najlepszy tego przykład. Nie chce mi się nawet rozpisywać co możnaby zrobić za te pieniądze w znajdujących się niedaleko Skierniewicach...

A skoro samorząd tak lekką ręką wydaje nie swoje pieniądze to można mieć tylko nadzieje że w przyszłości będą czynione starania nad powiększeniem terenu i ekspozycji skansenu. I nie chodzi tu tylko o kolejne parowozy, ale przede wszystkim o lokomotywy spalinowe i elektryczne. Obie trakcje nie doczekały się żadnego muzeum w Polsce, a potencjalnych zabytków z każdym rokiem przybywa! W zasadzie wszystko z wyjątkiem EP09 i nowych simensów i traxxów zasługuje już na swój eksponat w muzeum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymek dnia Nie 14:20, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:22, 31 Paź 2010    Temat postu:

54_900_Polskich_Nowych_Zeciszy???!!!
To_chyba_żart!!!!!
Może_są_jacyś_chętni,_to_otworzymy_firmę_zajmującą_się_renowacją_taboru?Za_połowę_tej_ceny_a_i_tak_będziemy_zarobieni.
A_co_do_kryterium_wartości,_to_zapewne_chodzi,_o_to,_że_Ty246_i_Tr21_nie_są_własnością_miasta_tylko_muzkolu_i_to_dlatego Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez robert dnia Nie 14:26, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:19, 31 Paź 2010    Temat postu:

Spokojnie. Zauważcie, że tu chodzi o FIRMĘ mającą wykonać renowację, a nie grupę wolontariuszy.
Policzcie koszty farby, tarcz do szlifierek, czy innego sprzętu, jakiego będą używać, rozpuszczalniki itd. Do tego doliczamy: zapłatę dla robotników, zus i inne pierdoły (vivat państwo polskie! :/), podatki, koszty prowadzenia firmy (wynajem biura, księgowość, etaty pracowników biurowych) i koszty zaczną się zbliżać do kwoty o wiele większej niż ta, którą potrzebowali by wolontariusze na tą samą robotę.

Co dziwi naprawdę to idiotyczne podejście, polegające na wybraniu firmy najtańszej a nie najlepszej w danej cenie.
A sprawę cięcia sprzęgów i zgody na to przemilczę - tu głos powinien zabrać raczej psychiatra... albo prokurator.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KLAN PALUCHOWSKICH




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:39, 31 Paź 2010    Temat postu:

Chodzą słuchy, że sprzęgi pocięto za czasów PKP gdy wstawiano parowozy na pomniki. Może ktoś ma możliwość i chęć zweryfikowania tej informacji ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Nie 22:01, 31 Paź 2010    Temat postu:

Hehe, ta śmieszna firemka z niesamowitym doświadczeniem na pewno poradzi sobie bez problemu. Ich jedynym dokonaniem jest spierdzielona TKt48-143. Kto widział i słyszał tych panów podczas czerwcowej konferencji w Muz Kol-u wie co to za asy. Szkoda, że tyle kasy pójdzie na zmarnowanie.
Pozdrawiam!
FB

P.S. robert, odpal sobie klawiaturę ekranową; jedyne lekarstwo na nieżywy klawisz Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Filip B. dnia Nie 22:02, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin