 |
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
railman
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pon 19:24, 13 Wrz 2010 Temat postu: Przetarg na remont karsznickich parowozów |
|
|
Zakres rzeczowy prac do wykonania obejmuje prace konserwatorskie przy parowozach Ty42-9, Ty43-1, Ty 45-39 i lokomotywie spalinowej SM 41-175 w Skansenie Lokomotyw w Zduńskiej Woli i przedstawia się następująco:
1) Parowóz Ty 42-9:
a) usunąć stare powłoki malarskie ze wszystkich elementów metalowych parowozu: kotła - zbiornik pary - zawory bezpieczeństwa, przepustnica itp.; podwozia - ostoja; napędu - wiązary, krzyżulce, korbowód, wodzidło suwaka; budki maszynisty;
b)w budce maszynisty wymienić i uzupełnić deskowanie podłogi (wym. 3m x 3m), wykonać siedziska, uzupełnić braki szyb
c)uzupełnić wyposażenie w armaturę kontrolno-pomiarową (manometry - szkła wodowskazowe, kurki probiercze oraz urządzenia sterujące ruchem kotła/parowozu)
d)uzupełnić urządzenie zasilające kocioł wodny – iniektor
e)wymienić częściowo mocno skorodowane fragmenty poszycia nadwozia uzupełniając nakładkami z blachy
f)Skrzynia węglowa tendra - mocno skorodowana w rogach - uzupełnić wkładkami z blachy i kątownika
g)uzupełnić brakujący reflektor (lewa strona - przód)
h)zabezpieczyć elementy metalowe farbami podkładowymi
i)wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę (ok. 350 m2)
2) Parowóz Ty 43-1
a)usunąć stare powłoki malarskie ze wszystkich elementów metalowych parowozu m. in.: z kotła, podwozia, napędu, osprzętu, sprężarki, turbiny(prądnicy) i presa (smarownicy)
b)w budce maszynisty wymienić deskowanie podłogi, uzupełnić siedziska, uzupełnić deskowanie sufitu
c)mocno skorodowane blachy otuliny kotła wymienić wprowadzając spawane nakładki blachy i kątownika
d)uzupełnić wyposażenie w armaturę kontrolno-pomiarową (szkła wodowskazowe, kurki probiercze, manometry oraz urządzenia sterujące ruchem kotła/parowozu)
e)uzupełnić urządzenie zasilające kocioł wodny – iniektory
f)oczyścić i usunąć stare powłoki malarskie tendra
g)wymienić częściowo mocno skorodowane fragmenty poszycia nadwozia uzupełniając nakładkami z blachy
h)skrzynia węglowa tendra wymaga wstawienia nakładek z blachy i kątownika (bardzo skorodowana w rogach)
i)zabezpieczyć elementy metalowe farbami podkładowymi
j)wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę (ok. 360 m2)
3) Parowóz Ty 45-39
a)usunąć stare powłoki malarskie ze wszystkich elementów metalowych parowozu m. in.: z kotła z osprzętem, podwozia (ostoja, zestawy kotłowe), mechanizmu napędowego,
b)miejsca mocno skorodowane - pod skrzynią ogniową, otulinę kotła - szczególnie w jego spodniej części uzupełnić wstawkami z blachy
c)uzupełnić elementy mechanizmu napędowego tj. więzarów - z lewej i prawej strony - korbowodów z obu stron
d)w budce maszynisty uzupełnić deskowanie podłogi, wykonać siedziska, uzupełnić brakujące szyby w oknach i drzwiach
e)uzupełnić wyposażenie w armaturę kontrolno-pomiarową (szkła wodowskazowe, kurki probiercze, manometry oraz urządzenia sterujące ruchem kotła/parowozu)
f)oczyścić i usunąć stare powłoki malarskie
g)wykonać wstawki z blachy w rogach skrzyni węglowej tendra
h)zabezpieczyć elementy metalowe farbami podkładowymi
i)wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę (ok. 360 m2)
4) Lokomotywa spalinowa SM 41-175
a)usunąć stare powłoki malarskie ze wszystkich elementów metalowych lokomotywy;
b)miejsca mocno skorodowane uzupełnić wstawkami z blachy
c)w budce maszynisty usunąć stare powłoki malarskie
d)uzupełnić wyposażenie w armaturę kontrolno-pomiarową
e)wykonać wstawki z blachy w miejscach tego wymagających
f)uzupełnić o brakujące elementy oświetlenia
g)zabezpieczyć elementy metalowe farbami podkładowymi
h)wykonać powłoki malarskie zewnętrzne zachowując odpowiednią kolorystykę (ok. 100 m2)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez railman dnia Pon 19:26, 13 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tp4
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)
|
Wysłany: Pon 20:24, 13 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
No prosze Karsznice się podnoszą. Bardzo cieszą takie fakty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irys
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Wto 15:06, 14 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Hehe, jestem w szoku:P Nigdy z czymś podobnym się nie spotkałem. Swego czasu wątpiłem że cokolwiek w Karsznicach się zmieni na lepsze, obserwując jak ze swoimi skansenami radzą sobie gminy w Kościerzynie i Jaworzynie, ale widać w Karsznicach "da się" Zobaczymy jak im pójdzie;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
railman
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pią 22:55, 29 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Rozpoczęto remont w skansenie lokomotyw
19 Października rozpoczął się upragniony Remont w Karsznickim skansenie lokomotyw. W drugim przetargu wyłoniona została sopocka firma Rem Team zajmująca się renowacja zabytkowego taboru kolejowego. Urząd miasta zapłaci za to ponad 189 tys. zł. Po 54 tys. 900 zł za modernizację każdego parowozu a za remont lokomotywy spalinowej 24 tys. 400 zł.
Przypomnijmy, że Urząd Miasta zdobył dofinansowanie w konkursie na udzielenie dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków ogłoszonym przez Zarząd Województwa Łódzkiego. W projekcie konkursowym ujęto najcenniejsze eksponaty: parowozy Ty 42-9, Ty 43-1, Ty 45-39 i lokomotywę spalinową SM 41-175. Na ten cel miasto otrzymało 70 tysiecy złotych.
Prace zostały podzielone na dwa etapy. W pierwszym, który potrwa do 1 Grudnia zostanie przeprowadzona kompleksowa renowacja lokomotywy SM41-175 oraz tendrów 3 parowozów. Tendry zostaną oczyszczone z brudu i starej malatury, wspawane zostaną skorodowane bądź zniszczone elementy oraz pomalowane farbą podkładową. Drugi natomiast rozpocznie się 1 marca 2011 a zakończy się 31.05.2011. W tym okresie przeprowadzona zostanie kompleksowa renowacja 3 parowozów oraz pomalowane zostaną zgodnie z malaturą tendry.
Firma Ream Team w tym roku wykonała renowację Wolsztyńskiego parowozu Tkt48-143, Oka1-1 znajdującego się w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie oraz Px48-1778.
źródło: [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez railman dnia Pią 22:57, 29 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
defk23
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pierwsza stolica polski - GNIEZNO
|
Wysłany: Sob 12:16, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Czy aby na pewno chodzi o Ty43-1? Jedynka stoi chyba w Pyskowicach, a w Karsznicach jest Ty43-74?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
railman
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Sob 12:44, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zgadza sie Ty43-74, ale stoi z fałszywym numerem 1
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:06, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Faktycznie prace przy tendrach trwają , są odstawione od parowozów. Maszyny Muz Kolu są zaznaczone opisem właściciela i jedynie natura nadal robi swoje , mozolnie , powoli ale efektywnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 23:50, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Byłem,widziałem_i_potwierdzam.
Jedyne_co_niepokoi_to_to,że_panowie_z_firmy_remontującej_te_parowozy,tną_palnikiem_sprzęgi_między_tendrem_a_lokiem.
Przy_okazji_pozdrawiam_Roberta_Dylewskiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej T.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Nie 0:21, 31 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
robert napisał: | Byłem,widziałem_i_potwierdzam.
Jedyne_co_niepokoi_to_to,że_panowie_z_firmy_remontującej_te_parowozy,tną_palnikiem_sprzęgi_między_tendrem_a_lokiem.
Przy_okazji_pozdrawiam_Roberta_Dylewskiego. |
Bo to taka super profesjonalna firma - renowacja pełną gębą. Podobnie w Wolsztynie z tekatką. To już wzięci z "łapanki" kolejarze z Leszna, którzy po godzinach robili Ty43-123 czy Pt47-106, zrobili je dużo lepiej.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Andrzej T. dnia Nie 21:19, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Nie 10:25, 31 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
robert napisał: | Jedyne_co_niepokoi_to_to,że_panowie_z_firmy_remontującej_te_parowozy,tną_palnikiem_sprzęgi_między_tendrem_a_lokiem. |
Niepokoi? To jest k**** skandal! Pan zbawiciel polskiego muzealnictwa Robert Dylewski potrafi się przyczepić wszystkich jednostek w Polsce a jak mu pod nosem tną sprzęgi to luzik?
Ciekawe czy nasz zbawiciel wie, że taki sprzęg nawet już po ponownym połączeniu spawanym i tak są już g**** warte. Na pomniku jedynie ale tych przecież Robert nie znosi. Nawet jeżeli całe środowisko miało parowóz w dupie i wszyscy czekali na jego pocięcie.
Ciekaw jestem dlaczego pocieli? Nie potrafili inaczej rozłączyć a jedyne co Robert potrafił podpowiedzieć to "tnijcie"? Prawdziwy nestor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Nie 13:51, 31 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | W projekcie konkursowym ujęto najcenniejsze eksponaty: parowozy Ty 42-9, Ty 43-1, Ty 45-39 i lokomotywę spalinową SM 41-175. |
Ciekawe kryterium wartości mają Pospolite powojenne serie są cenniejsze niż Tr21, czy choćby Ty246?
Cytat: | Po 54 tys. 900 zł za modernizację każdego parowozu, a za remont lokomotywy spalinowej 24 tys. 400 zł. |
Nie wiem czy chwalą się czy żalą... Kosmiczna suma jak na taką "renowacje"! Jestem skłonny stwierdzić że za te 190 000zł dałoby radę zrobić wszystkie maszyny które tam się znajdują i które należą do skansenu.
Niedawno wspominałem o niekwestionowanej wyższości prywatnych skansenów nad ich samorządowymi odpowiednikami. I to jest najlepszy tego przykład. Nie chce mi się nawet rozpisywać co możnaby zrobić za te pieniądze w znajdujących się niedaleko Skierniewicach...
A skoro samorząd tak lekką ręką wydaje nie swoje pieniądze to można mieć tylko nadzieje że w przyszłości będą czynione starania nad powiększeniem terenu i ekspozycji skansenu. I nie chodzi tu tylko o kolejne parowozy, ale przede wszystkim o lokomotywy spalinowe i elektryczne. Obie trakcje nie doczekały się żadnego muzeum w Polsce, a potencjalnych zabytków z każdym rokiem przybywa! W zasadzie wszystko z wyjątkiem EP09 i nowych simensów i traxxów zasługuje już na swój eksponat w muzeum.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymek dnia Nie 14:20, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 14:22, 31 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
54_900_Polskich_Nowych_Zeciszy???!!!
To_chyba_żart!!!!!
Może_są_jacyś_chętni,_to_otworzymy_firmę_zajmującą_się_renowacją_taboru?Za_połowę_tej_ceny_a_i_tak_będziemy_zarobieni.
A_co_do_kryterium_wartości,_to_zapewne_chodzi,_o_to,_że_Ty246_i_Tr21_nie_są_własnością_miasta_tylko_muzkolu_i_to_dlatego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez robert dnia Nie 14:26, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doctor
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20:19, 31 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Spokojnie. Zauważcie, że tu chodzi o FIRMĘ mającą wykonać renowację, a nie grupę wolontariuszy.
Policzcie koszty farby, tarcz do szlifierek, czy innego sprzętu, jakiego będą używać, rozpuszczalniki itd. Do tego doliczamy: zapłatę dla robotników, zus i inne pierdoły (vivat państwo polskie! :/), podatki, koszty prowadzenia firmy (wynajem biura, księgowość, etaty pracowników biurowych) i koszty zaczną się zbliżać do kwoty o wiele większej niż ta, którą potrzebowali by wolontariusze na tą samą robotę.
Co dziwi naprawdę to idiotyczne podejście, polegające na wybraniu firmy najtańszej a nie najlepszej w danej cenie.
A sprawę cięcia sprzęgów i zgody na to przemilczę - tu głos powinien zabrać raczej psychiatra... albo prokurator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KLAN PALUCHOWSKICH
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:39, 31 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Chodzą słuchy, że sprzęgi pocięto za czasów PKP gdy wstawiano parowozy na pomniki. Może ktoś ma możliwość i chęć zweryfikowania tej informacji ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip B.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: Nie 22:01, 31 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Hehe, ta śmieszna firemka z niesamowitym doświadczeniem na pewno poradzi sobie bez problemu. Ich jedynym dokonaniem jest spierdzielona TKt48-143. Kto widział i słyszał tych panów podczas czerwcowej konferencji w Muz Kol-u wie co to za asy. Szkoda, że tyle kasy pójdzie na zmarnowanie.
Pozdrawiam!
FB
P.S. robert, odpal sobie klawiaturę ekranową; jedyne lekarstwo na nieżywy klawisz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filip B. dnia Nie 22:02, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|