Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wygaszanie Parowozowni Wolsztyn.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:53, 12 Cze 2010    Temat postu:

Młody (jak mniemam) kolego , właśnie bylo kilka skansenów i zostało zlikwidowanych. Właśnie z braku środków na utrzymanie i rozwój. Degrengolady jest ciąg dalszy, koncepcje między Samorządami i PKP o Chabówkę , Kościerzynę i Wolsztyn trwają i końca nie widać.
Przypomnę że najpierw padło Choszczno, później Ełk i Karsznice. Pyskowice i Skierniewice istnieją dzięki niesamowitemu uporowi wolontariatu i walczą z kolosalnymi wyzwaniami budowlanymi. Jaworzyna została uratowana dzięki prywatnemu inwestorowi. Może tędy droga, tylko ilu jest w Polsce Dr. Gerberów. NIE MA.
Szczęśliwie o niebo lepiej jest na wąskich torach ale i tam mają problemy . Szczególne pozdrowienia dla Koleżeństwa z koszalińskiej kolejki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jorg




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk Cieszyński

PostWysłany: Sob 13:16, 17 Lip 2010    Temat postu:

Kolżanki i koledzy co się dzieje zero wiadomośći z skansenów , jeśli chodzi o WL to wszystkiego trzeba się domyślać. Dlaczego Pt-a ma tender od Ol49-7 , co się dzieje własnie z tą Ol-ką . Co z pozostałymi kopciuchami( Ok22, Tr5, Ok1)? Zero informacji z Leszna naprawy na jakim są etapie. Gdzie ta renowacja Ty42 na którego to Fundacja Ery Parowozów kasę posiada(ła). Pare tygodni temu odwiedziłem Chabówkę ładnie odnowiona OKl27 natomiast przy Ty23 nic się nie działo ,może do parowozjady będzie odnowiony? Jeśli będzie kasa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NaNu




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puck

PostWysłany: Pon 21:06, 02 Sie 2010    Temat postu:

Cyprian Kamil Norwid napisał:
"Ideał sięgnął bruku"
A miłośnicy powinni napisać:
"Ruch planowy sięgnął polepy".
Czy koledzy z TPWP mogą napisać co i częściami od czego kiedykolwiek pojedzie? Bo kanibalizm osiąga poziom PRL-owskiego PKS-u.
Od dwóch lat z powodu bezsensownych "planów" na Pomorzu nie ma pary.
Z pewnością inne regiony też by się załapały. W dzisiejszym "Dzienniku Bałtyckim" napisano, ze Kościerzyna jako miasto nie ma gości. I na pewno częściowo wynika to z braku ciekawego połączenia Costeriną. Wtórnie skansen nie tez gości. I zaraz ktoś powie, to po on tam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Wto 20:49, 03 Sie 2010    Temat postu:

Koledzy z TPWP nie mają obowiązku spowiadać się co ze swoimi parowozami robi (a właściwie czego nie robi) PKP Cargo:) A co ma parowozownia w Wolsztynie do kursowania casteriny? Planowce zleca UM w Poznaniu, a casterine oidp UM w Gdańsku. Ruch planowy nie ma to nic wspólnego. Proponuje ci założyć firmę, kupić i wyremontować dwa parowozy i wówczas będziesz mógł zajmować się ich leasingiem. Wówczas inne regiony też się załapiąSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NaNu




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puck

PostWysłany: Śro 7:09, 04 Sie 2010    Temat postu:

Sprawa "Costeriny" jest taka, że obsługiwał ją parowóz z Wolsztyna, a od dwóch lat nie można dostać nic na lato. W zeszłym roku były pieniądze na "Kapra II", ale brak było sprzętu.
Co do TPWP, to jako najbliżsi geograficznie i duchowo powinni się czuć moralnie zobowiązani do informowania, a tym czasem na Stronie czas stanął w Szczecinie.
A poza zagadnieniami merytorycznymi, czuję się urażony tonem odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 7:51, 04 Sie 2010    Temat postu:

NaNu napisał:
Sprawa "Costeriny" jest taka, że obsługiwał ją parowóz z Wolsztyna, a od dwóch lat nie można dostać nic na lato. W zeszłym roku były pieniądze na "Kapra II", ale brak było sprzętu.

Dlaczego nikt nie wpadł na pomysł ściągnięcia czegoś z Chabówki? W sytuacji, kiedy w górach nie ma ogólnodostępnych retr, z pocałowaniem ręki CT Małopolski oddałby na sezon któryś z parowozów, żeby tylko gdzieś jeździć. A może "ktoś" nie wpadł na ten pomysł celowo, bo wygodniej było wytłumaczyć, że "niedasię", bo nie chcą nam dać nic z Wolsztyna? Radzę się nad tym zastanowić.
Poza tym jeżeli parowóz na pomorzu jest aż tak bardzo potrzebny, to niech jakiś urząd (bo z oczywistych względów na spółki kolejowe nie ma co liczyć) rzuci kasą na rewizję czegoś na miejscu.
Absolutnie nie można się przychylić do stanowiska, żeby robić coś na pomorzu kosztem planu w Wolsztynie. Do wolsztyńskich parowozów dopłaca wielkopolski marszałek, więc z jakiej racji mają one na sezon wyjeżdżać poza Wielkopolskę? Kto bywa w Wolsztynie z pewnością zauważył, że każdego dnia po szopie kręci się co najmniej kilkudziesięciu turystów, noclegownia jest zapełniona. W latach, kiedy plan był zawieszony - pies z kulawą nogą do parowozowni nie zajrzał.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Śro 11:35, 04 Sie 2010    Temat postu:

Hm, na stronie TPWP czas nie stanął w Szczecinie, lecz mija na pracach melioracyjno-ogrodniczo-torowych na linii Wolsztyn - Nowa Sól. Geograficznie więc wszystko "się zgadza".

Czy w obecnej sytuacji, TPWP mogłoby zrobić cokolwiek więcej w sprawie ruchu planowego? Przynajmniej w teorii wszystko gra - parowozy są ujęte w całorocznym rozkładzie (ktoś w ogóle pamięta, że TPWP rozpętało przed rokiem zadymę?), w składach pociągów kursują oliwkowe wagony. Tyle mogliśmy zrobić i zrobiliśmy. Rolę platformy informacyjnej pełni znakomicie strona Wojtka. Niestety choćbyśmy bardzo chcieli nie potrafimy przewidzieć, czy w poniedziałek padną inżektory, pompa, czy wytopi się oś tendrowa.

To, że pozostały 2 sprawne parowozy i garstka obsługujących ich maszynistów nie jest spowodowane działaniami lub zaniechaniami TPWP lecz właściciela parowozowni i podmiotów go finansujących (w taki lub inny sposób).

Jeszcze słówko o "Parze na Pomorzu" - te pociągi się bilansowały. Były wpisane w rozkład w roku 2009, ale nie ruszyły, bo przyszedł kryzys, a z kryzysem nowy dyrektor w Gdyni. Pomysł z Chabówką jest dobry, ale bez woli "na miejscu", czyli na rzeczonym Pomorzu nic się nie zdziała.
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Śro 14:41, 04 Sie 2010    Temat postu:

Na początek, należałoby się zastanowić, dlaczego w Kościerzynie nie ma żadnego sprawnego parowozu...

Co do Chabówki-skoro centrala Cargo stwierdziła, że nie ma środków finansowych aby uruchomić przejazdy retro w Małopolsce (Zakopane-Chabówka-Dobra, węzeł Kraków) to ciężko mówić o uruchomieniu przejazdów na Pomorzu.

Ogólnie rzecz biorąc temat ten był omawiany N razy-Chabówka to muzeum w którym w założeniu ruch nie jest tak intensywny jak w Wolsztynie. Ma to korzystne odzwierciedlenie w stanie eksponatów. Pomysł wypożyczania czegoś z Chabówki do Kościerzyny uważam za bezsensowny z uwagi na odległość i charakter placówki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Śro 18:54, 04 Sie 2010    Temat postu:

Czy bezsensowny? Zakładając że jeździłby przez trzy miechy jest to jak najbardziej uzasadnione. Tym bardziej że jak wiadomo od dwóch sezonów w Chabówce cisza. A do Gdyni maszyna mógłaby jechać nawet tydzień i przez całą Polskę jako "przyczepka" (jeżeli tak bardzo chodzi o koszty). Andrzej słusznie zauważył, że jedyne o co się rozchodzi to chęci, a tych wyraźnie brak. Gmina Kościerzyna jest właścicielem skansenu. Jest w posiadaniu, w względnie dobrym stanie, Ol49, TKt48 i Ty42. Na Kujawach się da, więc dlaczego bogatsze Pomorze nie miałoby dać rady?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:02, 04 Sie 2010    Temat postu:

Nooo wizualnie oelka jest niezła, jeśli mówisz o tej w hali. Przypomnij sobie tylko że była gaszona wężem zimną wodą przez jakiegoś idiotę z przyzwoleniem ówczesnych trendów.Jak wiadomo było to jej ostatnie "wygaszenie" i zniszczenie skrzyni ogniowej. Więc jej reaktywacja raczej nie na dzisiejszą kasę potencjalnego klienta.

Bardzo proszę przestrzegać zasad pisowni!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Czw 0:14, 05 Sie 2010    Temat postu:

Irys napisał:
Na Kujawach się da, więc dlaczego bogatsze Pomorze nie miałoby dać rady?

Czy się rzeczywiście da, to jeszcze zobaczymy bo mam coraz większe możliwości.

Cytat:
Jak wiadomo było to jej ostatnie "wygaszenie" i zniszczenie skrzyni ogniowej.

Ona i tak byłaby do wymiany... Strasznie cienka była.
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Czw 7:33, 05 Sie 2010    Temat postu:

mpmazurek napisał:
Ogólnie rzecz biorąc temat ten był omawiany N razy-Chabówka to muzeum w którym w założeniu ruch nie jest tak intensywny jak w Wolsztynie. Ma to korzystne odzwierciedlenie w stanie eksponatów. Pomysł wypożyczania czegoś z Chabówki do Kościerzyny uważam za bezsensowny z uwagi na odległość i charakter placówki.

Znam historię wypożyczeń z Chabówki i wcale się nie dziwię, ale przyznasz, że gdyby udało się uzgodnić sensowne warunki (parowóz jeździ dwa dni w tygodniu, obsługa oddelegowana z Chabówki), to wypożyczenie mogłoby być realne. No ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem - nikt z pomorza się nawet nie zapytał, bo wygodniej było powiedzieć, że się nie da.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:03, 05 Sie 2010    Temat postu:

Irys napisał:
Na Kujawach się da, więc dlaczego bogatsze Pomorze nie miałoby dać rady?


A że tak się wyrażę - co na Kujawach się da??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Czw 15:31, 02 Wrz 2010    Temat postu:

łysy napisał:
Irys napisał:
Na Kujawach się da, więc dlaczego bogatsze Pomorze nie miałoby dać rady?

A że tak się wyrażę - co na Kujawach się da??


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej96




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 21:43, 02 Wrz 2010    Temat postu:

Z tego co wiem chodzi o Ol49-3, która stacjonuje w Białymstoku, a która wcześniej stała w Ełku. Wagony to ta sama historia... Obecnie wszystko jest w gestii PKP Cargo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21  Następny
Strona 9 z 21

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin