Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pm-36
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wukasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:19, 27 Lip 2008    Temat postu:

Pm36 jest poprostu nabartdziej "medialnym" parowozem (najszybszy, prototyp) i ludziska to łykają. Dobrze że jest odbudowany i "jeździ" . A może jednak kiedyś doczekamy się Pt31 pod parą? Może znajdzie się ktoś kto wyłoży na to kasę? Dlatego trzeba zachować KAŻDĄ maszynę tak aby za 10 czy 20 lat można było ją odbudować. Niestety ostatnie historie ze Ścinawki czy Kudowy nie napawają optymizmem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek




Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:26, 27 Lip 2008    Temat postu:

Widzę,że zniknęło parę postów szkoda że żaden z moderatorów nie napisał dlaczego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Nie 21:30, 27 Lip 2008    Temat postu:

No do tego to kolega powinien się pryzwyczaić ( te 2 też zaraz zostaną usunięte Razz )

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tp4 dnia Nie 21:30, 27 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Wto 18:18, 29 Lip 2008    Temat postu:

Znikęły, bo krytykowaliśmy "doskonały" parowóz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:43, 29 Lip 2008    Temat postu:

Pm36-2 po wojnie był używany jeszcze przez 20 lat.Widocznie był jakiś sens, mimo takiej "niskoseryjności" jaką jest 1 sztuka.Ponadto zauważcie że w przypadku innych parowozów z tamtego okresu do produkcji większej ilości dochodziło raczej po ~3-4 latach od prototypu,więc gdyby nie wojna to może...?
A co do wad parowozu to kiedyś mi mówił znajomy maszymista,który na niej jeździł że dla palacza była bardzo nieprzystępna, bo musiał z pełną szuflą zrobić krok żeby dosięgnąć do drzwiczek...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 23:19, 29 Lip 2008    Temat postu:

KubaRally2 napisał:
Pm36-2 po wojnie był używany jeszcze przez 20 lat.Widocznie był jakiś sens, mimo takiej "niskoseryjności" jaką jest 1 sztuka.Ponadto zauważcie że w przypadku innych parowozów z tamtego okresu do produkcji większej ilości dochodziło raczej po ~3-4 latach od prototypu,więc gdyby nie wojna to może...?
A co do wad parowozu to kiedyś mi mówił znajomy maszymista,który na niej jeździł że dla palacza była bardzo nieprzystępna, bo musiał z pełną szuflą zrobić krok żeby dosięgnąć do drzwiczek...


Nie prawda. Pm36 jest o tyle łatwa w opalaniu że ma bardzo pochylone ruszta i węgiel niemalże sam spada. Nie trzeba robić zamachu jak np na Ty2 czy Ol49. Wystarczy rzucać blisko.
Problem Pm36 jest inny. To parowóz który ma bardzo mało wydajny kocioł. Przy pociągu rzędu 8-10 wagonów, a z takimi jeździła, w zimie nie jest w stanie utrzymać 12 atm na kotle. A to kończy się zimnym składem i trudnościami w utrzymaniu szlakowej. Przy pociągu 2-3 wagony nie ma problemów. Oczywiście nie na osobowym z przystankami co chwile !!!

Poza tym Pm36 to kapryśna baba, ma swoje humory i jest narwana. Dlatego maszyniści w Wolsztynie nazywają ją wredną k.... Dopowiedzcie sobie sami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:13, 30 Lip 2008    Temat postu:

Z tego co wiem, to Pm36 została zaprojektowana do prowadzenia LEKKICH składów pośpiesznych...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartosh




Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:51, 30 Lip 2008    Temat postu:

Witam,

Jak rozumiec "lekki pociag pospieszny" ? Z jakich wagonów ma on byc zlozony i z ilu ?

Cos mi tu nie pasuje, budowac Pacyfika do lekkich ekspresów to lekka przesada bo do tego wystarczaly wtedy Pd5, albo parowozy o ukladzie osi 2-2-1.

Pozdro,
B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 19:20, 30 Lip 2008    Temat postu:

Pm36 skonstruowana była do max 4-5 wagonów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Śro 21:39, 30 Lip 2008    Temat postu:

To chyba jakieś rządowe składy specjalne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schlottermeyer




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:41, 30 Lip 2008    Temat postu:

bartosh napisał:
do tego wystarczaly wtedy Pd5, albo parowozy o ukladzie osi 2-2-1.


...ale chyba jakieś 20 lat wcześniej? W 1910r "lekkie pospieszne" oznaczało 4-osiowe, drewniane boczniaki, a w 1935 "lekkie" były już 35-tonowe hechty.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:17, 30 Lip 2008    Temat postu:

AXEL napisał:
Pm36 skonstruowana była do max 4-5 wagonów.


O to właśnie mi chodziło. Lekki skład pośpieszny należy w tym przypadku rozumieć, że miał być to skład z 4 do 5 wagonów, jak AXEL napisał, a nie 10 wagonów i więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Pon 20:07, 11 Sie 2008    Temat postu:

Wtedy może i dobrze sobie poradzi, ale o wydajności można zapomnieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 0:46, 13 Sie 2008    Temat postu:

PRIMO - pamiętajcie że dla Pm36-1 zbudowano właśnie specjalny skład z którym spisywała się najlepiej OIDP 3-4 wagonowy. I to właśnie skład zdobył nagrodę w Paryżu
i ZTCW to zdobył ją za wygląd i funkcjonalność jako pociąg "idealny dla turysty" wliczały się w to oczywiście osiągi ale nie były one główną przyczyną przyznania nagrody.
SECUNDO - Pm36-2 była zbudowana celowo bez otuliny żeby sprawdzić jak zmienia bieg i osiągi parowozu owa otulina zamontowana na pierwszym egzemplarzu, wg mnie jeżeli seria Pm36 okazałaby się sukcesem kolejne egz. wychodziłby z fabryki wyposażone w otulinę a Pm36-2 dostałaby ową otulinę na pierwszej NG - podobnie jak było to robione w przypadku Ty51 (wiatrownice, gwizdawka 5-cio tonowa, itd)

PZDR Emil
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 10:25, 17 Maj 2011    Temat postu:

Emil napisał:
PRIMO - pamiętajcie że dla Pm36-1 zbudowano właśnie specjalny skład z którym spisywała się najlepiej OIDP 3-4 wagonowy. I to właśnie skład zdobył nagrodę w Paryżu


Czy zachowały się może jakieś zdjęcia tego oryginalnego składu dla Peemy? A może znane są jego wojenno-powojenne losy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 2 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin