Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Techniczne aspekty współczesnej eksploatacji parowozów.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 20:01, 09 Lis 2012    Temat postu:

Nigdy cała woda nie wyleci z cylindrów i ze skrzyń suwakowych. Zauważ że tłoki czy suwaki mogą stać w takiej pozycji że nie odwodnisz dokładnie. Dlatego zapobiegawczo otwiera się je potem raz jeszcze. Zwykle jak znam maszynistów odwadniają tylko po ruszeniu za peronami nie podgrzewając cylindrów, a że woda leje sie z komina na rozruchu - kogo to obchodzi Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Pią 22:32, 09 Lis 2012    Temat postu:

no faktycznie woda leci z komina. Raz na paradzie Ol49-7 jak wyjeżdżała z szopy to normalnie prysznic był, też miałem o to zapytać ale teraz już wiem;)-dzęki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Sob 17:52, 17 Lis 2012    Temat postu:

No cóż, jakoś nie ma zainteresowania w tym temacie. widać wszyscy wszystko wiedzą, a kol. Kucyk to chyba za bardzo sie wczuł w role i nie wiadomo co się z nim stało. ale dobrze że AXEL tu jeszcze ratuje sytuacje. no dobra to ja mam zaś takie pytanko; na czołownicy parowozu jest hak, a po jego obu stronach są przewody gumowe które się zapina do wagonu, tylko czy obydwa są hamulcowe, czy jeden to ogrzewanie? a jeszcze obok jednego takiego przewodu jest jeszcze "coś" coś jakby zawór, i własnie co to jest?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Sob 20:19, 17 Lis 2012    Temat postu:

Ty51infy napisał:
No cóż, jakoś nie ma zainteresowania w tym temacie. widać wszyscy wszystko wiedzą, a kol. Kucyk to chyba za bardzo sie wczuł w role i nie wiadomo co się z nim stało. ale dobrze że AXEL tu jeszcze ratuje sytuacje. no dobra to ja mam zaś takie pytanko; na czołownicy parowozu jest hak, a po jego obu stronach są przewody gumowe które się zapina do wagonu, tylko czy obydwa są hamulcowe, czy jeden to ogrzewanie? a jeszcze obok jednego takiego przewodu jest jeszcze "coś" coś jakby zawór, i własnie co to jest?


Oba przewody gumowe to przewody hamulcowe, niektóre parowozy mają je na czołownicy na której rura się rozdwaja tak jak tu: (foto z parowozy.pl)

a to co pod czołownica to przewód ogrzewczy a pod czołownicą tu na zdjęciu słabo akurat widoczny zawór od niego. Wybacz żem nie Kucyk ani AXEL :p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Sob 20:33, 17 Lis 2012    Temat postu:

Nie ma sprawy, przecież każdy tu może pisac;) Ale po co są dwa przewody hamulcowe???:/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Sob 21:11, 17 Lis 2012    Temat postu:

Ty51infy napisał:
Nie ma sprawy, przecież każdy tu może pisac;) Ale po co są dwa przewody hamulcowe???:/


Bo przekątna kwadratu zawsze jest dłuższa od jego boku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Sob 21:34, 17 Lis 2012    Temat postu:

nie no przecież to nie ma nic wspólnego z moim pytaniem, jak masz tak odpowiadac to lepiej nic nie pisz. AXEL jak to jest z tymi przewodami hamulcowymi? czy są dwa przewody główne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Sob 21:40, 17 Lis 2012    Temat postu:

Ty51infy napisał:
nie no przecież to nie ma nic wspólnego z moim pytaniem, jak masz tak odpowiadac to lepiej nic nie pisz. AXEL jak to jest z tymi przewodami hamulcowymi? czy są dwa przewody główne?


Owszem ma wiele wspólnego, tylko trzeba odrobinie pomyśleć jakie pan manewrowy może mieć problemy z łączeniem sprzęgów hamulcowych, które bezwzględnie należy łączyć i które nie powinny się podczas biegu pociągu zrywać, przykładowo na łukach....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez t-o dnia Sob 21:40, 17 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 10:14, 18 Lis 2012    Temat postu:

Przewody hamulcowe (gumowe) na parowozach są po dwa na każdym z końców. Połączone są ze sobą i poprzedzone zaworami odcinającymi. Powody stosowania dwóch węży są dwa. Pierwszy, by w razie rozszczelnienia można było użyć drugiej pary (na wagonach hamulcowe też są dwa choć na starych pojazdach bywały po jednym), drugi powód to taki, że łączy się przewody znajdujące się naprzeciw siebie.

t-o można połączyć przewody po przekątnej, nic się nie stanie, tylko pytanie po co? Pewnie po to żeby manewrowy miał więcej roboty tak jak to napisałeś Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Nie 19:21, 18 Lis 2012    Temat postu:

AXEL napisał:
Kurki podcylindrowe otwiera się na dłuższym postoju. Z dwóch powodów. Pierwszy jest taki by w razie drobnej nieszczelności przepustnicy i załóżmy stawidła nie wyłożonego na zero parowóz niezabezpieczony sam nie ruszył a drugi by...

Nie do końca drobnej. W przypadku pęknięcia rury komunikacyjnej para o ciśnieniu kotłowym trafia w cylindry i maszyna startuje na ostro. Historia zna takie przypadki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 22:46, 18 Lis 2012    Temat postu:

Borat napisał:
AXEL napisał:
Kurki podcylindrowe otwiera się na dłuższym postoju. Z dwóch powodów. Pierwszy jest taki by w razie drobnej nieszczelności przepustnicy i załóżmy stawidła nie wyłożonego na zero parowóz niezabezpieczony sam nie ruszył a drugi by...

Nie do końca drobnej. W przypadku pęknięcia rury komunikacyjnej para o ciśnieniu kotłowym trafia w cylindry i maszyna startuje na ostro. Historia zna takie przypadki.


I uważasz, że otwarte kurki sprawią, iż maszyna nie wystartuje ostro po pęknięciu rury komunikacyjnej??? Jesteś w wielkim błędzie. Jak się dzieje, że po otwarciu kurków podcylindrowych przy nastawnicy wyłożonej np do przodu parowozem po odhamowaniu można po lekkim otwarciu przepustnicy ruszyć? I wcale nie trzeba by pełne ciśnienie poszło na suwaki. Jedynym sposobem by parowóz nie ruszył jest pozostawienie stawidła na zero i zahamowanie parowozu. W takim przypadku para pod pełnym ciśnieniem równomiernie napiera na obie strony tłoka nie powodując jego ruchu a jej nadmiar usuwają z cylindra zawory bezpieczeństwa znajdujące się na pokrywach cylindrów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pon 17:49, 19 Lis 2012    Temat postu:

AXEL napisał:
Przewody hamulcowe (gumowe) na parowozach są po dwa na każdym z końców. Połączone są ze sobą i poprzedzone zaworami odcinającymi. Powody stosowania dwóch węży są dwa. Pierwszy, by w razie rozszczelnienia można było użyć drugiej pary (na wagonach hamulcowe też są dwa choć na starych pojazdach bywały po jednym), drugi powód to taki, że łączy się przewody znajdujące się naprzeciw siebie.

t-o można połączyć przewody po przekątnej, nic się nie stanie, tylko pytanie po co? Pewnie po to żeby manewrowy miał więcej roboty tak jak to napisałeś Wink

Nawiązując do poprzednich wypowiedzi, powiedz mi po kiego grzyba w tym parowozie są aż 4 sprzęgi hamulcowe (wszystkie wyglądają na hamulcowe bo są oznaczone na czerwono)? Czy Niemcy tu nie przegięli?
[link widoczny dla zalogowanych]
Owszem w naszych lokomotywach elektrycznych i spalinowych są też 4 węże - lecz 2 oznaczone kolorem żółtym o ciśn. 0,8 Mpa, są tylko pomocniczymi do obsługi urządzeń wymagających sprężonego pow. w wagonach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ty45408 dnia Pon 18:46, 19 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 23:23, 19 Lis 2012    Temat postu:

Kiedyś Andy z Berlina pisał na pytanie -po co w niektórych niemieckich pociągach z parowozem ciągana jest spalinówka na ogonie. Ano wyjasnił że potrzebne jest wyższe ciśnienie aniżeli daje parowóz i sprężarka smroda daje ponad 8 atmosfer. Niewykluczone że te dodatkowe zawory to właśnie czysty przelot przez kopciucha. Może to być sprawa wagonowa. Ale to było kilka ładnych lat temu i mogłem coś pokręcić , kto zapamietał lepiej niech wyjaśni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 0:19, 20 Lis 2012    Temat postu:

Przeciez napisałem wyżej po co są 4 wężę. Wszystkie połączone są z jednym przewodem głównym a są po to by była rezerwa w razie rozszczelnienia węża. Wszystko jest powyżej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Wto 12:38, 20 Lis 2012    Temat postu:

AXEL napisał:
Przewody hamulcowe (gumowe) na parowozach są po dwa na każdym z końców. Połączone są ze sobą i poprzedzone zaworami odcinającymi.

Wszystkiego jak odpisałeś powyżej nie ma, bo pytanie dotyczyło czterech sprzęgów hamulcowych, a Twoje wyjaśnienia dotyczą dwóch sprzęgów na końcu (parowozu), co jest normalne i wytłumaczalne. Czyżby zainstalowano aż 3 węże zapasowe???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 4 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin