Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Techniczne aspekty współczesnej eksploatacji parowozów.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
para_buch




Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:46, 23 Gru 2012    Temat postu:

Słyszałem kiedyś o wypadku spowodowanym awarią regulatora - na Ty23 (bodajże) eksplodował zbiornik główny - części z owego zbiornika można było znalezc nawet 300m dalej - na dworcu (Mikołów, Orzesze... hm nie jestem już pewien) wyleciała więkrzośc szyb

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Pon 12:48, 24 Gru 2012    Temat postu:

ty45408 napisał:
Bo ciśnienie pary w kotle nie ma nic wspólnego z ciśnieniem powietrza w zbiorniku głównym.

Nie do końca, sprężarka nie nabije wyższego ciśnienia powietrza jak ciśnienie kotłowe. Pytanie jak zaprojektowane są zbiorniki. Wypowiedz para_buch sugeruje, że jednak nie ma tam zbyt dużego współczynnika bezpieczeństwa Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 16:42, 24 Gru 2012    Temat postu:

Zbiorniki są zwykle na połowę wyższe ciśnienie niż robocze. Choć na parowozach widywałem tabliczki o ciśnieniu nieprzekraczającym 10 Atm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pon 17:58, 24 Gru 2012    Temat postu:

Borat napisał:

Nie do końca, sprężarka nie nabije wyższego ciśnienia powietrza jak ciśnienie kotłowe. Pytanie jak zaprojektowane są zbiorniki. Wypowiedz para_buch sugeruje, że jednak nie ma tam zbyt dużego współczynnika bezpieczeństwa Laughing

Nie wiem co Ty widzisz za związek pomiędzy ciśnieniem kotłowym, a ciśnieniem powietrza sprężanego w sprężarce powietrznej. Równie dobrze można twierdzić, że sprężarka w samochodzie ciężarowym nie nabije wyższego ciśnienia powietrza jak ciśnienie w cylindrach silnika. I to jest prawda. Tyle, że nikt nie wie co ma wspólnego jedno z drugim.
Oczywiste jest, że wszystkie zbiorniki ciśnieniowe są badane na tzw. ciśnienie próbne (próba hydrauliczna), które wynosiło zazwyczaj 1,5 ciśnienia roboczego (wartość ta powinna być podana na tabl. znamionowej zbiornika)- czyli w tym przypadku będzie to 12 at i każdy zbiornik musi to wytrzymać przez 30 min. Jeżeli z jakiegoś powodu i to ciśnienie zostanie przekroczone (bo np regulator się zaciął, a sprężarka jest w dobrej kondycji, i mimo wzrostu oporów tłoczenia nadal pracuje, obsługa nie widzi co się dzieje na manometrze) to może grozić rozerwaniem zbiornika z tragicznymi konsekwencjami. Taki jest mój punkt widzenia - pozdrawiam Świątecznie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Pią 21:02, 01 Lut 2013    Temat postu:

Osratnio w czasie mrozów jedena Oelka stała w szopie i robiła jako grzałka.
jak to wyglada w praktyce, czy ten parowóz jest podłączony do jakiegoś układu centralnego ogrzewania czy tylko tak sobie stoi i ogrzewa szopę sam z siebie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ok1-359




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pią 22:03, 01 Lut 2013    Temat postu:

Parowóz jest podłączony do systemu ogrzewania znajdującego sie w kanałach hali parowozowej.W zależności od panujących mrozów,ustawia się na parowozie odpowiednią ilość atmosfer w przewodzie do grzania hali.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ok1-359 dnia Pią 22:05, 01 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Wto 22:25, 19 Mar 2013    Temat postu:

2 pytania; 1, czy parowozy posiadają tylko urządzenie SHP, czy mają też czuwak? i jak to działa w parowozie tzn. gdzie jest sygnalizacja i przycisk do kasowania i jak są uruchamiane hamulce w razie nie wyłączenia sygnału.
2. czy kolega Kucyk znowu się zatrzasnął w łazience? a może zmarł?Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Śro 20:30, 20 Mar 2013    Temat postu:

Ty51infy napisał:
2 pytania; 1, czy parowozy posiadają tylko urządzenie SHP, czy mają też czuwak? i jak to działa w parowozie tzn. gdzie jest sygnalizacja i przycisk do kasowania i jak są uruchamiane hamulce w razie nie wyłączenia sygnału.
2. czy kolega Kucyk znowu się zatrzasnął w łazience? a może zmarł?Sad

Co do pierwszego pytania to może filmik (tak gdzieś od 14:20 min.), do którego link podaję:
http://www.youtube.com/watch?v=z7omveOh2aQ&feature=youtu.be&t=13m34s
coś wyjaśni - chyba, że już go widziałeś. Co do drugiego to przykre, że autor tak dobrze zapowiadającego się tematu nagle zniknął z forum. A tak było ciekawie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Śro 20:51, 20 Mar 2013    Temat postu:

Dizięki, tego filmu wcześniej nie widziałem, ale zawsze jak jestem na paradzie to w szopie wchodze sobie do stojacych tam paroloków i nigdy jeszcze nie widziałem gdzie znajduje sie sygnalizator i przycisk do kasowania. może za mało sie przyglądam;) musze to jeszcze raz obadać w tym roku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichałŁ




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Czw 20:38, 21 Mar 2013    Temat postu:

Ty51infy napisał:
Dizięki, tego filmu wcześniej nie widziałem, ale zawsze jak jestem na paradzie to w szopie wchodze sobie do stojacych tam paroloków i nigdy jeszcze nie widziałem gdzie znajduje sie sygnalizator i przycisk do kasowania. może za mało sie przyglądam;) musze to jeszcze raz obadać w tym roku


Nie widziałeś bo chyba żaden polski lok jaki teraz jeździ nie ma SHP

Na Polskich parowozach nie było lampek był tylko brzęczyk. Element wykonawczy: odpowiedni zawór na PG.
Na Pt47 157 jest zamontowana taka instalacja przycisk do kasowania w formie przypominającej klucz telegraficzny jest pod oknem koło maszynisty.

Tak na marginesie takie SHP nie działało podczas jazdy tendrem naprzód

Do dam jeszcze to co wiem czyli o parowozach w ZSRR tam czuwak był zwykłym zaworem EPK takim jak można spotkać jeszcze na TEM2, czasami sprzęgnięty z sygnalizacją kabinową
W innych krajach też spotykało się parowozy z sygnalizacją kabinową ale nic konkretniej nie powiem bo ciężko znaleźć jakieś informacje o tym..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Wto 20:52, 09 Kwi 2013    Temat postu:

no to następne pytanie; w instrukcji obsługi symulatora parowozu ktoś napisał; aby obniżyć zbyt wysokie ciśnienie w kotle należy uruchomić inżektor (chyba żeby obniżyć temp. wody poprzez dolanie chłodniejszej) ale mnie się wydaje że w rzeczywistości jak już się zawory bezpieczeństwa odzywają to dolanie wody spowoduje jeszcze większy wzrost ciśnienia. jak to jest naprawde?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Wto 22:58, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Wychodząc z zasady zachowania energii w układzie zamkniętym i pierwszej zasady termodynamiki, w uproszczeniu można przyjąć, że obniżenie temperatury przez dolanie wody chłodniejszej na pewno spowoduje obniżenie ciśnienia w kotle. Po prostu iloczyn ciśnienia razy objętość pary musi być równy iloczynowi masy pary razy jej temperatura. Jeżeli temperatura spada, a masa jest stała (mniej więcej), to z drugiej strony, by iloczyn się nie zmienił musi spadać ciśnienie bo objętość też jest stała. Zresztą wszelkie instrukcje obsługi kotła dla maszynisty lub palacza stanowią, aby włączyć inżektor w celu obniżenia ciśnienia, i jest to empiryczne potwierdzenie tych zasad.
Pozdrawiam!
P.S.: Czy wiadomo coś o Kucyku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 9:03, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Aby zmniejszyć ciśnienie w kotle włącza się inżektor. Dzisła to dokładnie tak jak napisał kol ty45. Kucyk żyje i ma się dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Śro 21:20, 10 Kwi 2013    Temat postu:

kol ty45 napisał to zbyt skomplikowanie jak na moją głowe, zawsze byłem tępy z fizyki i matematyki. Na mój prosty rozum myślałem że jak ciśnienie w kotle jest za wysokie to jak się jeszcze doleje wody to wtedy zwiększy sie obiętość wody przez co cisnienie pary jeszcze bardziej wzrośnie. no ale jak tak pisze maszynista to tak musi być. a Kucyk zajmuje się gorzelnią czy kręceniem filmów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudy




Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:22, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Ty51infy napisał:
Na mój prosty rozum myślałem że jak ciśnienie w kotle jest za wysokie to jak się jeszcze doleje wody to wtedy zwiększy sie obiętość wody przez co cisnienie pary jeszcze bardziej wzrośnie. no ale jak tak pisze maszynista to tak musi być.


Woda zmniejszy temperaturę w kotle przez co doprowadzi do skroplenia części pary a więc i zmniejszenia jej objętości. A to wiąże się ze spadkiem ciśnienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Czw 10:23, 11 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 7 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin