Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co dalej?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 19:08, 02 Gru 2011    Temat postu:

Jeszcze jedno , aby nie wyszło że Cargo to same zło, nic podobnego, należy sie szacunek że parowozy wogóle mamy czynne i to zasługa Spólki , chodzi o to że Cargo skoro podjeło się trudnej MISJI której nie musiało, zagubilo totalnie funkcje kontrolne nad ludźmi i udaje że w Wolsztynie dalej jest miło i fajnie. Tylko jest Cargo i Cargo , to na Podchalu to inni ludzie , oraz inni w Wielkopolsce, to dwa różne światy w jednej firmie , i o to chodzi. Więc łaskawie zróbcie chabówkowy model w Wolsztynie i będzie spokój albo naprawdę dajcie sobie luz z tym śmiesznym ruchem planowym ku zadowoleniu ...........................

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pią 19:25, 02 Gru 2011    Temat postu:

Kolega Borat napisał: "Zmierzam do tego, że jeśli naprawia się parowóz, nieważne dla kogo, czy to Wolsztyna, czy Chabówki. Naprawa jest uzasadniona tylko wtedy, gdy będzie eksploatowany zgodnie ze swoimi założeniami, a nie stał w lokomotywowni i czekał na zmiłowanie."
Zgodnie ze swoimi założeniami to parowozy były eksploatowane do końca lat 70-tych ubiegłego wieku. No może w niektórych parowozowniach trochę dłużej, bo nie było jeszcze tylu zelektryfikowanych linii kolejowych, a olej napędowy do lokomotyw spalinowych był artykułem deficytowym. Później wykorzystywano działające jeszcze parowozy do prac różnych ( np: popularną "petuchę" do prowadzenia kilkuwagonowych pociągów towarowych) i wyczekiwano, aby upłynął termin rewizji, aby mieć uzasadnienie do przekazania parowozu na złom i zgarnięcia parudziesięciu tysięcy za złom, który nieoczekiwanie stał się naszym artykułem eksportowym.
Prowadzenie tzw. "ruchu planowego" przez parowozy dla kilkudziesięciu osób korzystających dziennie z tego środka lokomocji za kwotę kilku milionów zł rocznie płaconych z budżetu województwa dla PKP Cargo jest tylko jednym z wielu chwytów marketingowych mającym na celu promocję województwa i gdy okazuje się, że nie przynosi to zbyt wielu wymiernych korzyści zapał i chęć decydentów maleje. A tym kilkudziesięciu dojeżdżającym do pracy jest wszystko jedno co ciągnie te dwa wagony (może być nawet szynobus, aby jechał i dowiózł na czas).
Gdyby ktoś chciał choć połowę tych pieniędzy przeznaczyć po prostu na utrzymanie i naprawy parowozów, czyli finansowanie utrzymania we właściwej kondycji dóbr narodowych (jak napisał kol. John C.), to mielibyśmy napewno kilka sprawnych parowozów i nadzieję na przekazanie ich następnym pokoleniom.
Traktowanie zabytków jak linii produkcyjnej do przynoszenia pieniędzy jest wg. mnie nieporozumieniem. Ale, może się mylę - widzę tu więcej znawców tematu i znających temat od podszewki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 21:05, 02 Gru 2011    Temat postu:

Pod szyldem ruchu planowego przytulilo sie paru misiów którym to baaaardzo na RĘKĘ. Od wielu lat , albo całkiem niedawno. Akurat w nosie mają to dobro narodowe, tyle że za to dobro narodowe ktoś w Cargo odpowiada , całe szczęście..................................................................

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:30, 02 Gru 2011    Temat postu:

Borat napisał:

Jeśli Ty2-911 jeździłby w Chabówce, to niech zostanie w niej do końca świata, ale dla mnie w Chabówce nie dzieje się nic! Obecnie parowozy eksploatowane są TYLKO przez Wolsztyn i może się nam nie podobać forma, ale nie zmienimy faktu, że tak jest.
..



Chabówka co roku stara się o uruchomienie pociągów w sezonie letnim, ale ostatnio nie było zgody tych, którzy o tym decydują. Może przyszłym sezonie letnim 2012 uda się coś zorganizować. Chodzą słuchy, że w przyszłym roku są planowane jakieś retra, które ma prowadzić m. in. Ty2-911 i nie martw się, bo ten parowóz na pewno jest i będzie potrzebny w Chabówce.

Także Ty2-911 to może lepiej zostawcie w spokoju. Nie można odbierać Chabówce parowozu, który w zasadzie od początku swojego istnienia jest z nią związany.

A Wolsztyn niech sobie naprawi swoje maszyny, a nie tylko zabiera maszyny innym skansenom.

Ani Niemcy ani Anglicy nie wykorzystują parowozów do ruchu planowego, lecz tylko do ruchu turystycznego i specjalnych okazji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Pią 22:58, 02 Gru 2011, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 22:44, 02 Gru 2011    Temat postu:

We wspomniach przez Ciebie krajach finansowanie kolejnictwa muzealnego to inna planeta. Inne zasady, inna kultura, inne uwarunkowania. Spytasz o przyczyny, proste , narodowe zawieruchy i związane z tym naleciałości , nie wygrasz z tym. Wydawało się że II Rzeczypospolita wraca normalność , ale znowu się świat przewrócł a "nasze znaczyło -moje" , niestety wielu ludzi z betonu nadal tak myśli i czyni. Nie raz jeszcze wypłynie afera w temacie "o którym wszyscy wiedzieli", takie czasy......brakuje dziadka Józefa i plutonu........Many, many , many , jak z filmu "Kabaret". Tylko aktorzy z wolsztyńskiego spektaklu są bardzo smutni.........więc lepiej niech spuszczą kurtynę , bedzie lepiej, a parowozy niech przekażą do Chabówki, przynajmniej tam ocalą te marne ostatki dla naszych następców.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Pią 23:01, 02 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:13, 02 Gru 2011    Temat postu:

John C. napisał:
więc lepiej niech spuszczą kurtynę , bedzie lepiej, a parowozy niech przekażą do Chabówki, przynajmniej tam ocalą te marne ostatki dla naszych następców.


Niestety, ale w Chabówce nie ma tyle miejsca, żeby się to wszystko tam pomieściło.
Najwyższy czas, żeby niektórzy przestali wreście wymyślać jakieś głupie pomysły przenosin maszyn z Chabówki do Wolsztyna i tyle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Sob 1:04, 03 Gru 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie 0:48, 04 Gru 2011    Temat postu:

Borat napisał:
Każdy parowóz, czy to odstawiony na 20 lat, czy to eksploatowany przez ostatnie 6, gdy trafia do naprawy przechodzi ją tak samo. Celem naprawy głównej jest przywrócenie wymiarów konstrukcyjnych i pełnej sprawności pojazdu. Nieważne, czy jest to leciwa EP05, nieco mniej EU06, czy Ty2... Jeśli jest inaczej, to taka naprawa nie ma sensu, a pojazd nie powinien być dopuszczony do eksploatacji.


Przykro mi ale naprawy wykonywane dla Wolsztyna są tak przeprowadzane, że mają więcej wspólnego z cerowaniem niż przywracaniem wymiarów konstrukcyjnych. Nie wierzysz? Zobacz sobie po jakim czasie od naprawy pojawiają się pierwsze poważne problemy. Nie jakieś tam grzejące się panewki czy coś. Ich dalsza eksploatacja i fachowość obsługi wcale nie pomaga.


Borat napisał:
Przykłady? Choćby Tr5, którego naprawiono, a był jeśli chodzi o kompletność w stanie nie rokującym za dobrze.


Kula w płot. Już po odbiorze było wiadomo, że odbudowa się nie udała. Coś nie pasowało, coś przycięto i teraz kocioł sobie lata. To powinna być wisienka na torcie (oczywiście po normalnej odbudowie) w skansenie w Jaworzynie Śląskiej a nie kolejna zabawka w Wolsztynie. Zresztą tak z Ok1 "gościom" i mechanikom z Wolsztyna się nie podoba bo wieje.


Borat napisał:
Kolejny to Ty42-24, który na pewno przez gro pasjonatów nazywany był wrakiem i nie nadawał się do naprawy. Jeśli pocięto by go w Łazach, nie rozpaczano by zbyt szczególnie jak za parowozami z Krzeszowic, czy innymi pociętymi w ostatnich latach.


Owszem ale przy pozostałych Twoich argumentach bym go lepiej pominął. Jak sam zapewne wiesz ich remont został/jest przeprowadzany za prywatne pieniądze w prywatnym zakładzie naprawczym. Na pewno nie będzie tak często jeździł jak czajniki z WL więc uważasz, że właściciel powinien go tam dać bo przecież i tak zapłacił i za 6 lat i tak będzie musiał zapłacić?
Borat napisał:
Otóż tak nie jest! Nie stan wizualny maszyny, czy jest to rdza, otulina i inne pierdoły nie świadczą o tym, czy parowóz nadaje się do naprawy. Równie dobrze można było skierować do naprawy Ol49-18, Ty43-13, Ty43-64, Ty43-111, Ty45-421, czy Ty42-148 itd. ale niestety część z nich skasowano i nie powiedziałbym, że ich naprawa byłaby większym problemem od Ty42-107.


Oczywiście, stan wizualny nie musi odzwierciedlać grubości ścianki kotła, stanu skrzyni ogniowej, czy grubości obręczy ale tylko nie musi. Mam nadzieje, że nie chcesz tym wytłumaczyć wyglądu parowozów z Powodowa itp. ? Jeżeli tak to niech sobie je tam w Wielkopolsce wyciągną i zrobią a nie sięgają po cudze i gotowe.


Borat napisał:
Na pewno kosztowniejsza, ale nie będą to kwoty, które zdyskwalifikowały by je do naprawy. O wąskim torze i przykładzie Laska z Rud tylko wspominam!


Tak, tak. Jak są pieniądze to nie ma rzeczy, które by dyskwalifikowały jakikolwiek parowóz. Nie jest problemem wtedy odbudowanie parowozu nawet gdy ma się do dyspozycji tylko tabliczkę z numerem. Lasek to znowu skansen prywatny. Znowu nie Wolsztyn.


Borat napisał:
Zmierzam do tego, że jeśli naprawia się parowóz, nieważne dla kogo, czy to Wolsztyna, czy Chabówki. Naprawa jest uzasadniona tylko wtedy, gdy będzie eksploatowany zgodnie ze swoimi założeniami, a nie stał w lokomotywowni i czekał na zmiłowanie.


Od tych czasów minęło już ponad 20 lat. Przypominam, że obecnie naprawa jest uzasadniona tylko wtedy, gdyś ktoś za nią płaci. To, co robi z tym za co zapłacił to jego sprawa. W przypadku parowozów jako, że są to zabytki techniki nie gorsze niż PzKpfw VI, 7TP, SdKfz 6, C2P, Kopalnia Luiza, CWS T-1, Sokół 1000 itd. należy jeszcze tylko nie dopuścić do niszczenia. Zdaję się, że ogólna mentalność prowadzi obecnie do tego, że my się chcemy pobawić przepustnicą, porobić fotki a po nas choćby potop. Takiemu podejściu mówię stanowcze nie.

Borat napisał:
Jeśli Ty2-911 jeździłby w Chabówce, to niech zostanie w niej do końca świata, ale dla mnie w Chabówce nie dzieje się nic! Obecnie parowozy eksploatowane są TYLKO przez Wolsztyn i może się nam nie podobać forma, ale nie zmienimy faktu, że tak jest.


Tu jest chyba problem. Zamiast wysyłać parowóz do parowozowni marnotrawnej wystarcz aby ktoś wreszcie obudził się i "pozwolił" Chabówce organizować specpociągi. To jest to co chce się oglądać a nie jakiegoś klekota ciągnącego nie wiadomo co, bo tu nawet porządna Bipa czy bonanza jest problemem. Jeśli chcemy ruchu planowego to może wagony IC, tak jak na wspaniałej przygodzie z Wolsztyn Experience (Boże, szanujmy swój język!)?

Borat napisał:
Jednak czas biegnie nieubłaganie i kolejne maszyny dobrną do terminu swoich napraw głównych i nie mamy pewności, czy za 20 lat nie powiemy... szkoda, że Ty2-911 z Chabówki nie pośmigał w Wolsztynie ciesząc oko, a teraz stoi w rzędzie innych odmalowanych i ZIMNYCH maszyn, bo... powiedzmy przyszedł kryzys i właściciel nie zdecydował się na kolejną naprawę...


Mi wystarczy, że nie powiemy za 20 lat: "szkoda tej Chabówki, teraz został Wolsztyn i Ol49-59 ale nie ma już tam po co jeździć bo odkąd znowu pękły zespórki i ludzie hadżeja nie uzupełnili oleju w panewkach już nawet i on nie jeździ. To jednak było dziadostwo".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 9:23, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Czy wiadomo coś na temat wagonów z ogrzewaniem parowym? Czy jest możliwa szybka naprawa wagonów, które ucierpiały w wypadku 11 września? Czy może WZPR ma jeszcze inne wagony z tym rodzajem ogrzewania? A może jest szansa sprowadzenia takowych z innych zakładów PR?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:40, 23 Wrz 2012    Temat postu:

bydgoszcz_waskotorowa napisał:
Czy wiadomo coś na temat wagonów z ogrzewaniem parowym? Czy jest możliwa szybka naprawa wagonów, które ucierpiały w wypadku 11 września? Czy może WZPR ma jeszcze inne wagony z tym rodzajem ogrzewania? A może jest szansa sprowadzenia takowych z innych zakładów PR?


PR może mieć albo i nie, ale to jest problem Kolei Wielkopolskich bo PR nie są przewoźnikiem na linii Poznań - Wolsztyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 18:43, 23 Wrz 2012    Temat postu:

łysy napisał:
PR może mieć albo i nie, ale to jest problem Kolei Wielkopolskich bo PR nie są przewoźnikiem na linii Poznań - Wolsztyn.


Z jednej strony racja, ale zwróć uwagę, że dotychczasowe wagony były własnością PR-ów, a KW właściwie tylko od nich mogą je wynająć. Ponawiam więc moje pytania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbychu




Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:46, 27 Wrz 2012    Temat postu:

Parowóz wrócił na szlak. Naprawili wagony ogrzewane parą czy jako grzałka będzie jeździć SU-45, jak widać na [link widoczny dla zalogowanych]?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly97




Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:24, 27 Wrz 2012    Temat postu:

Tamte wagony podobno poszły na kasacje. Tak dziś mówili w Teleexpresie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Furia




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dopiewo/Poznań

PostWysłany: Pią 18:13, 28 Wrz 2012    Temat postu:

W czwartek na głównym stała Oelka z wagonami. Z tył składu para leciała, więc pewnie coś znaleźli, albo naprawili te po wypadku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaufmann




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemęt

PostWysłany: Wto 22:16, 16 Paź 2012    Temat postu:

Czy ktoś posiada info. jaki parowóz będzie naprawiany po Pt47-65?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly97




Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:11, 17 Paź 2012    Temat postu:

A czy petucha jest już naprawiana?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Strona 10 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin