Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co dalej?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pon 23:43, 07 Mar 2011    Temat postu:

krawczykus napisał:
Zgadzam się z przedmówcą
Drodzy Państwo, cieszmy się, że mamy w Polsce kolejną z nielicznych sprawną maszynę bo w porównaniu z Niemcami wypadamy tragicznie.
Wcale nie rozwodził bym się nad kolorem, który faktycznie nie jest dobrany pod schemat malowania z początków PRLu, niemniej w takim malowaniu te parowozy też jeździły.
Najważniejsza jest sprawność techniczna, a jaka ona jest faktycznie, to temat do innej dyskusji.

No cóż, jeżeli zwrócenie uwagi na jakość malowania jest "skrajnym czepialstwem" to wypada tylko cieszyć się, że nie pomalowano budki np: na różowo i cicho siedzieć. To, że cieszy fakt przywrócenia do ruchu kolejnego parowozu nie upoważnia do bezkrytycznego zgadzania się na wszystko co z tą maszyną (a może i kolejną) będzie dokonywał wykonawca remontu.A co do porównania z Niemcami to tam przy remoncie i produkcji każdy szczegół jest równie ważny jak sprawność techniczna i na tym polu rzeczywiście wypadamy tragicznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Wto 20:56, 15 Mar 2011    Temat postu:

Patrząc na założenia nowej spółki - sprawne Ol49-7, 23, 59, 69 i Pm36-2, entuzjazm opada. Bardzo skromnie, żeby nie powiedzieć monotonnie. Żadnej wzmianki o Pt47, Ok1, Ok22, Tr5, już nie wspominając o powołaniu do życia czegoś nowego w stylu Ty2/Ty3, albo TKt48. Zanosi się że najbliższe 10 lat nie przyniesie nic nowego w stanie czynnego taboru. Ale z drugiej strony dobre i to...

Środki pieniężne przeznaczone na poszczególne parowozy są mało precyzyjne. Nakłady na wszystkie parowozy są takie same. Nie trzeba być specjalistą żeby wiedzieć w jakim stanie jest 7 i 23 i jakich nakładów one wymagają. A co z Ol49-111?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Śro 23:04, 16 Mar 2011    Temat postu:

Dobrze że chociaż coś się robi, ciekawe co z tego wyjdzie. Choć swoją drogą spokojnie można by jedną z Oelek na Pt47-65 zamienić, taką Ol49-7 np. która i tak cieknie jak durszlak.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Śro 23:05, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal1985




Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa / Wydminy

PostWysłany: Czw 0:01, 17 Mar 2011    Temat postu:

Szkoda, że na chwilę obecną nic nie wiadomo o Ok1 lub Ok22...
Czy zamiast ''reanimować'' Oelki nie lepiej byłoby mieć kilka sprawnych, aczkolwiek różnych serii lokomotyw??? Tak czy inaczej bardzo kibicuję tym planom - nawet jeżeli miałyby to być tylko ''oelki'' Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:06, 17 Mar 2011    Temat postu:

Swoją drogą te pewnikiem udziałowcem będzie MuzKol. Jak to jest że jedna Spółka wnosi do drugiej Spółki nie swoją własność w postaci parowozu, więc taki aport trochę dziwny jest w księgowości. Pomijam że Cargo jest użytkownikiem maszyny i ponosi wszelakie koszty jej uczynnienia. Jeśli Maciej coś odkopie w mądrych kodeksach to proszę o wykładnię. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Czw 13:01, 17 Mar 2011    Temat postu:

Panewka napisał:
Swoją drogą te pewnikiem udziałowcem będzie MuzKol. Jak to jest że jedna Spółka wnosi do drugiej Spółki nie swoją własność w postaci parowozu, więc taki aport trochę dziwny jest w księgowości. Pomijam że Cargo jest użytkownikiem maszyny i ponosi wszelakie koszty jej uczynnienia. Jeśli Maciej coś odkopie w mądrych kodeksach to proszę o wykładnię. Pozdrawiam


Status prawny "zdeponowanych" parowozów nie zawsze jest jasny, w niektórych przypadkach była sytuacja wręcz podwójnej własności (a nie współwłasności).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:47, 17 Mar 2011    Temat postu:

Tymczasem świeżo naprawiona Oelka sprawia już problemy. Już na nagraniu z 1 czy 2 dnia jej pracy miała dziwnie nierówne wydechy. Coż,oby dalej było lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 9:01, 18 Mar 2011    Temat postu:

KubaRally2 napisał:
Tymczasem świeżo naprawiona Oelka sprawia już problemy. Już na nagraniu z 1 czy 2 dnia jej pracy miała dziwnie nierówne wydechy. Coż,oby dalej było lepiej.


Marzysz facet? Chyba Ci sen przerwało oglądanie filmu z tego tragicznego przejazdu. Wiesz, jest szansa na porządne naprawy , w Chinach wygasili ostatnie maszyny , są fachowcy więc może Cargo ich ściągnie za dolara dziennie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Pią 11:17, 18 Mar 2011    Temat postu:

John C. napisał:
w Chinach wygasili ostatnie maszyny , są fachowcy więc może Cargo ich ściągnie za dolara dziennie.


To stwierdzenie jest mocno przesadzone. W Chinach jeździ jeszcze całkiem sporo parowozów, zarówno na wąskim jak i normalnym torze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal1985




Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa / Wydminy

PostWysłany: Pią 13:23, 18 Mar 2011    Temat postu:

Już wczesniej miałem zamiar napisania o tej awarii i o tym, że jest to lokomotywa ''świeżo'' po naprawie - proszę powiedzcie mi - bo się nie znam - co jest przyczyną tego, że po dwóch dniach już się psuje???
Tzw. zmęczenie materiału czy może jakieś inne przyczyny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:05, 18 Mar 2011    Temat postu:

Szymek napisał:
Patrząc na założenia nowej spółki - sprawne Ol49-7, 23


[link widoczny dla zalogowanych] chcą naprawiać 23 a jak narazie ją tylko niszczą... ciekawe w jak szybkim tempie doprowadzą ja do stanu tej Oelki z Gniezna Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 21:23, 18 Mar 2011    Temat postu:

mpmazurek napisał:
John C. napisał:
w Chinach wygasili ostatnie maszyny , są fachowcy więc może Cargo ich ściągnie za dolara dziennie.


To stwierdzenie jest mocno przesadzone. W Chinach jeździ jeszcze całkiem sporo parowozów, zarówno na wąskim jak i normalnym torze...


A to przepraszam , coś żle musiałem w necie przeczytać, nie zmienia to faktu że tam są fachowcy na bieżąco w przeciwieństwie do Leszna, i nie mam pretensji do leszczyńskiej szopy a cargowskich "fachmanów" od słupków i liczydeł którzy zamknęli Gniezno. Jakoś nie potrafili ci geniusze przetransferować wiedzy i doświadczenia kilkadziesiąt km na południe. Wracając do 59 wiadomo było że padnie wysłuchując co się wyprawia na tym parowozie, jazda na jednym silniku inaczej skończyć się nie mogła. Jeśli włodarze nowej spółki liczą na cuda że ich maszyny będą jeździc bajkowo pięknie to szybko spadną z obłoków. No chyba że Chińczyków sprowadzą na warsztat i to na serio.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:48, 20 Mar 2011    Temat postu:

John C. napisał:

w Chinach wygasili ostatnie maszyny , są fachowcy więc może Cargo ich ściągnie za dolara dziennie.

http://www.youtube.com/user/RailKingJP
Polecam zerknąć na daty wykonania filmów.
Co do sytuacji we WL-ztcw to problemy ze suwakami i źle ustawionym rozrządem zdarzały się też zanim Leszno zaczeło naprawiać parowozy. Co prawda nie w takim tempie po naprawie. Fakt,sen mi przerwało-spodziewałem się że będzie lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 0:04, 23 Mar 2011    Temat postu:

Super wiadomość, Ol49-59 już jest cacy. Nie chce byc złośliwy ale miałem niebywałą okazje posłuchac dziś w Nowej Wsi jakiś zgrzytów , pisków i charczenia podczas holowania na haku SU45 wydobywających się z prawej strony zestawów. Jakby co jest nagrane. Obym się pomylił...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Śro 19:51, 23 Mar 2011    Temat postu:

To nic, że piszczy, zgrzyta, to nic, że psuje się po dwóch dniach - bylejakość kwitnie w najlepsze. Czy to brak umiejętności wykonawców remontu, czy brak kontroli, czy ktoś płaci za taką robotę? Ale jak już dane mi było usłyszeć niedawno - mamy się cieszyć, bo "uratowano" kolejny parowóz i nie ma powodu aby się czepiać drobiazgów. W technice akurat jakość składa się z drobiazgów, a zapał i entuzjazm nie ma żadnego przełożenia na poziom jakości. "A jednak się kręci" - absurdalna trawestacja słów Galileusza święci triumf.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 4 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin