Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co dalej z Pt47-65?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Pon 20:36, 25 Lut 2013    Temat postu:

Panowie - nigdzie nie napisałem że mi się to podoba. Chodzi mi raczej o fakt użyteczności, jak wiadomo prędkość maksymalna przy jeździe tyłem jest 50km/h, obecnie na trasie do Poznania to za mało. Wolę Pt47 z tendrem od Ol49 ale na szlaku niż z tendrem właściwym ale w szopie (lub co gorsza w krzakach jako nieopłacalna do naprawy z uwagi na nieprzydatność w ruchu planowym). Oczywiście w sezonie do prowadzenia pociągów turystycznych tylko tender 34D74/27D48, i to właśnie głównie ze względu na aspekt wizualny i techniczny, mniej z uwagi na pojemność.

I właśnie dlatego że problem tendra wpływa na użyteczność maszyny nie za bardzo jest jak go obejść (obrotnicy już nikt nie powiększy), natomiast temat trąbek to problem sztuczny - można wywalić i nikt/nic na tym nie ucierpi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Pon 20:42, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 20:41, 25 Lut 2013    Temat postu:

krzychu12231 napisał:
Wolę Pt47 z tendrem od Ol49 ale na szlaku niż z tendrem właściwym ale w szopie (lub co gorsza w krzakach jako nieopłacalna do naprawy z uwagi na nieprzydatność w ruchu planowym).


Tylko co będzie jak się skończą kolejne tendry 25D49 do "gwałcenia"??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Pon 20:43, 25 Lut 2013    Temat postu:

Tu niestety trzeba będzie raczej wybierać - parowóz albo tendry. Rzeczywistość jest niestety taka jaka jest i tu się raczej nic nie zmieni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly97




Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:54, 25 Lut 2013    Temat postu:

Może Pt47 nie będzie W OGÓLE używana do ruchu planowego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EŁCKI PASJONAT




Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk

PostWysłany: Pon 21:00, 25 Lut 2013    Temat postu:

maly97 napisał:
Może Pt47 nie będzie W OGÓLE używana do ruchu planowego
To po co w ogóle ją remontują??? Question Question Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly97




Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:24, 25 Lut 2013    Temat postu:

Dla TurKola i innych specjalnych?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maly97 dnia Pon 21:25, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EŁCKI PASJONAT




Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk

PostWysłany: Pon 21:33, 25 Lut 2013    Temat postu:

maly97 napisał:
Dla TurKola i innych specjalnych?

Może i się pojawi na planowych?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Pon 22:50, 25 Lut 2013    Temat postu:

Tak Pt47 jest robiona głównie dla TurKol'a, ale nie zapominajmy że w marcu wychodzi rewizja Ol49-59 (choć tą pewnie uda się przedłużyć) natomiast w grudniu wychodzi rewizja (przedłużona już o rok) Ol49-69. O ile kursy parowe będą nadal utrzymane to coś będzie musiało zastąpić Ol49, a nie wierzę jakoś że nagle w cudowny sposób zaczną robić rewizje Oelkom w miesiąc. Na bank będzie łatanie za pomocą Pt47.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 14:03, 26 Lut 2013    Temat postu:

Panowie, z Waszych powyższych wypowiedzi płynie konkluzja, że parowóz z tendrem jest zestawem nierozłączalnym po wykonaniu rewizji. Czy tak jest w istocie?

Jeśli nie, to pojawia się pytanie do lepiej zorientowanych: czy coś stoi na przeszkodzie, aby Petucha miała dwa dedykowane tendry - Oelkowy i oryginalny? Ile pi razy oko w warunkach wolsztyńskiej szopy może trwać wymiana tendra?

Normalnie Petucha mogłaby stać w szopie z Oelkowym, będąc w zapasie do planu, a 1-2 razy w miesiącu byłaby sprzęgana z oryginalnym, aby prowadzić specjale.

Proszę tylko o komentarze merytoryczne, a nie, że "pomysł jest głupi, bo nigdy się tego nie robiło."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Wto 16:29, 26 Lut 2013    Temat postu:

krzychu12231 napisał:
Tak Pt47 jest robiona głównie dla TurKol'a, ale nie zapominajmy że w marcu wychodzi rewizja Ol49-59 (choć tą pewnie uda się przedłużyć) natomiast w grudniu wychodzi rewizja (przedłużona już o rok) Ol49-69. O ile kursy parowe będą nadal utrzymane to coś będzie musiało zastąpić Ol49, a nie wierzę jakoś że nagle w cudowny sposób zaczną robić rewizje Oelkom w miesiąc. Na bank będzie łatanie za pomocą Pt47.


Aby zachować jako taką ciągłość w ilostanie sprawnych maszyn razem z Pt47-65 na NG powinna pójść jeszcze jedna oelka (np -23). Nie zrobiono tego i nie zanosi się by miało to nastąpić. Dlatego chcąc czy nie chcąc Pt47 będzie musiała jeździć w planie. Swoją drogą; ile brakuje obrotnicy by swobodnie mógł się na niej zmieścić Pt47?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolsztynianin




Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:57, 26 Lut 2013    Temat postu:

Z tego co wyczytałem to Pt47 z własnym tendrem ma 23m a nasza wolsztyńska obrotnica ma 20,5m także brakuje co najmniej 2,5m.
Moim skromnym zdaniem powinna być poszerzona o min 3m z tego powodu by pewniej się wjeżdżało maszynistą (mniej stresu) Jak peemą wjeżdżali przy jej końcowym stanie (problemy z przepustnicą itp.) to musieli nieźle się natrudzić by stanąć na samej obrotnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EŁCKI PASJONAT




Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk

PostWysłany: Wto 19:51, 26 Lut 2013    Temat postu:

Mogliby w końcu złożyć OL49-111.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:16, 26 Lut 2013    Temat postu:

Pomysł świetny, tylko czy ją całą 'znajdą' w tym burdlu?
A tak na serio, czy ktoś może wie co będzie ze 111?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Śro 15:50, 27 Lut 2013    Temat postu:

Pt47, owszem ma 23m (dokładnie 23835mm, czyli prawie 24m), ale od zderzaka do zderzaka. Istotny jest rozstaw osi skrajnych. W przypadku Pt47 jest to ok 21m. Obrotnica we Wolsztynie ma 20,5m z czego 0,5 i tak było tyle o ile dospawane dla Pm36. 25cm z każdej stron, niby niewiele, ale nie wiem jak to się ma do norm i przepisów. Żeby Pt47 swobodnie można było obracać należałoby dodać 0,5m z każdej strony, a tego bez gruntownej przebudowy zrobić się już nie da!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 16:24, 27 Lut 2013    Temat postu:

Szymek napisał:
było tyle o ile dospawane dla Pm36.


Ńie żartuj kolego......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 17, 18, 19  Następny
Strona 9 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin