Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ty2-1226
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 10:01, 02 Lip 2009    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
A międzyczasie rozlegnie się syk palników...

Oby nie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 10:09, 02 Lip 2009    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:

Oby nie!

Nie zrozumieliśmy się - WKZ powinien wystąpić o wycofanie parowozu z przetargu ze względu na toczące się procedury wpisu do rejestru zabytków. Pismo z prośbą o podanie nowego właściciela jest dla mnie li ty tylko zasłoną dymną - parowóz de facto nie posiada żadnej ochrony prawnej skoro nie została wydana w jego sprawie jakakolwiek decyzja administracyjna...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 16:03, 02 Lip 2009    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
Nie zrozumieliśmy się - WKZ powinien wystąpić o wycofanie parowozu z przetargu ze względu na toczące się procedury wpisu do rejestru zabytków. Pismo z prośbą o podanie nowego właściciela jest dla mnie li ty tylko zasłoną dymną - parowóz de facto nie posiada żadnej ochrony prawnej skoro nie została wydana w jego sprawie jakakolwiek decyzja administracyjna...

Zapewniam że zrozumieliśmy się i to aż za dobrze. Wink
Rozmawiałem dzisiaj z ostrołęcką delegaturą. Miły kobiecy głos w słuchawce oznajmił mi, że "na parowozach to my się nie znamy" Shocked Confused (to na czym się oni znają? Neutral Evil or Very Mad Crying or Very sad tylko na starych obrazkach, czy ikonach, glinianych skorupach naczyń i czym tam jeszcze? Rolling Eyes ), i dalej: "więc będziemy musieli wystąpić o opinię do Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków lub Ośrodka Ochrony Zbiorów Publicznych oraz zadzwonić do PKP Nieruchomości... ". Mad Sad
Zasugerowałem im kontakt z którąś z organizacji zrzeszających miłośników kolei, czy zajmujących się ochroną zabytków kolejnictwa, np. Erą Parowozów.
Jutro dowiem się co wskórali z PKP i co dalej.
Howk!

P.S. Wobec opieszałości urzędniczej ostrołęckiej delegatury WUOZ Warszawa w najbliższych dniach Stowarzyszenie wystąpi o ochronę prawną Ty2-220 (też z Tłuszcza) oraz z ponagleniem w sprawie Ty2-1226.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Czw 16:53, 02 Lip 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Sob 20:48, 11 Lip 2009    Temat postu:

Stowarzyszenie wystąpiło już z prośbą o informacje o podjętych przez urząd konserwatorski działaniach w sprawie Ty2-1226 oraz z wnioskiem o wpisanie do rejestru zabytków Ty2-220.
Zobaczymy co będzie dalej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Sob 20:48, 11 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Śro 12:54, 15 Lip 2009    Temat postu:

Maciej96 napisał:
Ty2-1226 napisał:
Czyżby PKP S.A. Nieruchomości odmówiły Tobie udostępnienia informacji? Wink

Na razie jest cisza... czekam na rozwój sytuacji.

Macieju96! I jak tam w temacie? Smile PeKaPe odpowiedziało Ci?
Nasze stowarzyszenie otrzymało dzisiaj grubą przesyłkę z dokładnym wykazem zabytkowego taboru z całego kraju, który jest własnością Nieruchomości. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Śro 12:55, 15 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Śro 14:45, 15 Lip 2009    Temat postu:

Chyba wiem o jakim zestawieniu mówisz. Z tego co wiem jest w nim sporo błędów, więc nie należy brać go za poważnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Śro 15:46, 15 Lip 2009    Temat postu:

Na razie sprawdzam co w nim jest. Po pobieżnej lekturze widzę kilka zagadek, ale błędów nie specjalnie. Zobaczymy. Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pon 16:33, 20 Lip 2009    Temat postu:

Witam Exclamation
Myślę, że mam dobrą wiadomość dla miłośników kolejnictwa. Idea Very Happy

Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków wszczął postępowanie administracyjne w sprawie wpisania do rejestru zabytków ruchomych województwa mazowieckiego parowozu Ty2-1226 stojącego w Tłuszczu.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Pon 16:37, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepa_Rider25




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złotów\Poznań

PostWysłany: Pon 19:26, 20 Lip 2009    Temat postu:

Duży krok do przodu... gratulujęSmile tak trzymać!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Wto 17:36, 21 Lip 2009    Temat postu:

Pepa_Rider25 napisał:
Duży krok do przodu... gratulujęSmile tak trzymać!


Dołączam się do gratulacji a forumowiczów namawiam do chwalenia użytkownika Ty2-1226 (używając opcji na dole postu).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mpmazurek dnia Wto 17:39, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Wto 18:20, 21 Lip 2009    Temat postu:

Dziękuję za miłe słowa. Smile

Osobiście uważam, że wszystkie parowozy ustawione jako tzw. "pomniki techniki" powinno się zabezpieczyć przed losem jaki spotkał parowóz Ol49 -18 z Łukowa (gdzie stał na wydzielonym kawałku toru właśnie w charakterze takiego „pomnika techniki”), który również był własnością PKP Nieruchomości i w drodze przetargu ofertowego pisemnego został sprzedany, a następnie (w sierpniu 2006 r.) pocięty na złom.
Łukowska Ol-ka: [link widoczny dla zalogowanych] Crying or Very sad
Wpisanie ich do właściwych miejscowo rejestrów zabytków ruchomych jest jakimś rozwiązaniem.
Nie wiem jeszcze jak powinno postąpić się z resztą maszyn (nie tylko parowozów) o statusie podobnym do Ty2-1226 i Ty2-220. Jak znajdę chwilę czasu by pozbierać szare komórki to zapewne wymyślę jakiś sposób. Wink Na razie na Ty2-1226 poeksperymentuję.
Ochrona zabytków w Polsce kuleje i nie trzeba o tym nikogo przekonywać. Problemy polskiego muzealnictwa są takie same bez względu na to, czy chodzi o zabytki archeologiczne, zwykłe, militarne, czy kolejowe.
Duże zasługi mają stowarzyszenia miłośników kolei, które przy skromnych środkach prawnych i finansowych czynią cuda, ale mam świadomość, że to wciąż mało. Stąd też moja inicjatywa z dwoma Ty-2 z Tłuszcza. Rolling Eyes Cool


Obecnie czekam na rozwój wypadków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Wto 18:34, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eses




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:02, 22 Lip 2009    Temat postu:

W lubelskim okręgu mają "wybitnych" speców z palnikami. To co tam się wyczynia od 20 lat to horror. To samo co spotkało łukowską oelke parę lat temu dopadło w Chełmie Ol49-65. To ten parowóz dumnie żegnał okres pary na Bałajach a później trafił na pomnik w Peremyślu. Tam obsrany, olany i obrzygany przez amerykanców, w końcu trafił do Chiełma pod palnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Śro 11:28, 22 Lip 2009    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Po pobieżnej lekturze widzę kilka zagadek, ale błędów nie specjalnie

Jeżeli mówimy o tej samej liście. Osobiście nie sprawdzałem, ale słyszałem od znajomych, że wiele wagonów w niej ujętych nie istnieje.

A to Twoje teigreki Wink

Ty2-220

Ty2-1226
Ogólnie szału nie ma, oba mocno zdekompletowane. Gratulacja dla Ciebie za trud o wpisanie ich do rejestru zabytków, jeszcze kiedyś ktoś będzie miał z nich radość. 220 jest jedynym zachowanym w Polsce parowozem wyprodukowanym w zakładach w Mühlhausen, 1226 ma unikatowy rosyjski tender.
eses napisał:
Tam obsrany, olany i obrzygany przez amerykanców

Question [/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomi




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:04, 22 Lip 2009    Temat postu:

Irys napisał:
1226 ma unikatowy rosyjski tender.


Hola hola, ani on unikatowy, ani rosyjski! To typowy tender od parowozu mazutowego, z przebudowaną (w Polsce!) skrzynią węglową. Zachował się nawet taki w oryginalnym stanie - przy Ty2-223 w Jaworzynie. Podobne tendry mają np. istniejące Ty2-702 czy Ty2-1407.

Tendry przebudowane w ZSRR również jeździły w Polsce (ba, nawet w Wolsztynie była dwója z takim!), ale było ich najwyżej kilka.

Pzdr,
Tomi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Śro 13:37, 22 Lip 2009    Temat postu:

Witam,
Dziękuję Wam za ciekawe informacje i ich weryfikowanie Exclamation Wink

Dzisiaj otrzymałem kopię protokołu z wizji lokalnej jaka została przeprowadzona w Tłuszczu w dniu 13 lipca 2009 r. (skany w załączeniu):

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
W dalszym ciągu planowana jest sprzedaż parowozu i tendra w formie przetargu
Evil or Very Mad Confused

Dobrze, że konserwator podjął decyzję o rozpoczęciu procedury wpisu Exclamation Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Śro 13:44, 22 Lip 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 2 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin