Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co dalej?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychuPKP




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 15:20, 13 Kwi 2011    Temat postu:

bydgoszcz_waskotorowa napisał:
Odpukać w niemalowane, ale biorąc pod uwagę doświadczenia ostatnich miesięcy, sprawą niebagatelną i godną odnotowania jest, że Pt47-65 jeździ bezawaryjnie już prawie dwa tygodnie. Wiem, że jeszcze 2-3 lata temu byłoby to żadne osiągnięcie, ale obecnie uważam, że jest się już z czego cieszyć.

Czy wiadomo coś na temat obecnego stanu Pm36-2 i Ol49-59? Czy są one zdatne do ewentualnej szybkiej podmiany Petuchy?

Pm36-2 ma przegląd okresowy, ale jest sprawna, nie wiem jak z Ol49-59, ale chyba też gut.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość





Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:39, 14 Kwi 2011    Temat postu:

Dopiero się cieszyłeś ,że Pt 47 65 jest w ruchu 2 tygodnie bezawaryjnie i jak na zawołanie - panewki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Czw 20:31, 14 Kwi 2011    Temat postu:

Przeczytała forum i przypomniało się jej, że już pora odpocząć ;p
A tak na serio - wyrobią się do parady?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 6:30, 15 Kwi 2011    Temat postu:

Zaiste...Petucha strzelila focha chyba po tym poście Wink

Mam nadzieję, że - ogłoszone już - czasowe wyłączenie parowozów od 24 kwietnia z ruchu planowego pozwoli wyszykować je porządnie na Paradę.

Na szczęście druga część mojego poprzedniego posta ma szansę się sprawdzić w pozytywnym tego słowa znaczeniu - szybka podmiana na Helę, która, mam nadzieję, już doszła do skutku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bydgoszcz_waskotorowa dnia Pią 6:40, 15 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 8:03, 19 Kwi 2011    Temat postu:

Cytat:
19.04.2011
Uwaga! Pod parą są dwa parowozy Pm36-2 i Ol49-59. Na szlaku do Leszna kursuje dziś Ol49-59 jednak tylko z pociągami 70422 i 79431. Pozostałe pociągi prowadzi lokomotywa spaalinowa. W Lesznie naprawa sprężarki Ol49-59. Również Pm36-2 wymaga naprawy sprężarki.


Ciekawe, jak tym razem postarają się fachmani w Lesznie. Czy jutro do Wolsztyna wrócą oba loki...a może żaden?

PS. Pytanie do bardziej zorientowanych technicznie: nie licząc miliona defektów Petuchy, usterki sprężarek to chyba najczęstsze awarie, jakie zdarzały się w ciągu ostatnich miesięcy. Z czego może wynikać to, że pomimo kilku(nasto)krotnych napraw, ten element ciągle nawala?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Wto 15:20, 19 Kwi 2011    Temat postu:

Myślę, że ciągłe awarie sprężarek spowodowane są dorywczymi i chaotycznymi naprawami dokonywanymi przez ludzi, którzy nie bardzo wiedzą i mogą naprawy takie wykonywać. Wg. książki "Sprężarki parowozowe - eksploatacja i wytyczne naprawy" powinny one podlegać naprawie głównej trzykrotnie w czasie między naprawami głównymi parowozu i to w wyspecjalizowanych ZNTK (których nie ma). Po naprawie głównej sprężarka powinna odpowiadać wymaganiom technicznym stawianym nowej sprężarce. Zadanie to powinno być o tyle łatwiejsze, że na polskich parowozach osobowych i pospiesznych fabrycznie montowane były jednakowe sprężarki typu H11a3 (dotyczy Pt47, Ol49, Pm36), choć zdarzało się że przy okazji remontu montowano na parowozach Pt47 sprężarki H11a4 - przeznaczone do parowozów towarowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 17:05, 19 Kwi 2011    Temat postu:

Dodac jeszcze należy beznadziejny stan układów pneumatycznych w wolsztyńskich maszynach . Zaniedbania i bylejakość prac spowodowało wszelakiej maści nieszczelności. Bywalcy wiedza o co chodzi. Stojący luzem parowóz stuka na okrągło sprężarką i wokół maszyny gwiżdże powietrze, więc sprężarka choc nie powinna pracuje sobie na okrągło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 7:38, 20 Kwi 2011    Temat postu:

ty45408 napisał:
[...] na polskich parowozach osobowych i pospiesznych fabrycznie montowane były jednakowe sprężarki typu H11a3 (dotyczy Pt47, Ol49, Pm36)

Na Pm36-2 jest akurat H11a4.
A skoro tak często trzeba przeprowadzać narawę główną sprężarki (częściej niż innych podzespołów), to świadczy to ewidentnie o tym, że tego typu urządzenia od zawsze były narażone na większe ryzyko uszkodzenia niż inne. W końcu nawet na parowozie Orzechowskiego "pompa powietrzna się zacięła" i była to chyba jedyna poważniejsza usterka w całym filmie!

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Śro 12:37, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Masz rację jeżeli chodzi o typ sprężarki na Pm36. Większa częstotliwość napraw sprężarek mogła być również wynikiem "dmuchania na zimne", czyli obawy o skutki tej awarii w trakcie jazdy. Generalnie chodzi mi o to, że do właściwie dokonanego remontu sprężarki konieczne są odpowiednio wyposażone warsztaty remontowe i wiedza wykonujących te naprawy. Nie wiem jak wygląda to w Lesznie - napewno w Wolsztynie takich warunków nie ma. W przypadku zużytych elementów regulatora, rozrządu, tłoków najlepiej byłoby wymienić sprężarkę na wyremontowaną, a naprawę wykonać w wyspecjalizowanym zakładzie. Wiem, że są to być może marzenia ale cóż, wszystko zaczyna się od marzeń. Pozdrawiam i przy okazji - Wesołych Świąt - koniecznie z parowozem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 9:00, 27 Maj 2011    Temat postu:

Cytat:
27.05.2011
W ruchu planowym jest Ol49-7 Wolsztyn 6:28 - Leszno 7:39/9:25 - Wolsztyn 10:36 - Zbąszynek 11:14/11:50 - Wolsztyn 12:35/13:30 - Leszno 14:35/15:45 - Wolsztyn 16:50. Pod parą jest także Pm36-2, która jutro poprowadzi pociąg specjany PIRAT. W związku z tym ruch planowy w sobotę i niedzielę prowadzić będzie lokomotywa spalinowa!


Czyżby z Wolsztynie zostały tylko dwie drużyny trakcyjne? Bo chyba nie ma innego wytłumaczenia na zawieszenie kursowania planowych parowozów z powodu poprowadzenia Pirata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Modelarz




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice

PostWysłany: Śro 19:53, 01 Cze 2011    Temat postu:

Witam
Według zapowiedzi władz samorządowych od 1 czerwca ma działać spółka na rzec parowozowni w Wolsztynie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Modelarz dnia Śro 19:55, 01 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:00, 01 Cze 2011    Temat postu:

Chyba mi prędzej urosną włosy na głowie niż powstanie ta spółka... Niestety , cargo to nie firma z którą idzie zrobić cokolwiek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Śro 22:04, 01 Cze 2011    Temat postu:

Modelarz napisał:
Witam
Według zapowiedzi władz samorządowych od 1 czerwca ma działać spółka na rzec parowozowni w Wolsztynie.

Z tego co pamiętam na spotkaniu w Karpicku 15.03. uradzono, że do 30.06 powstanie Spółka, a od 11.12.2011 rozpocznie działalność operacyjną. Poczekajmy- zobaczymy. A swoją drogą to żal, że PKP Cargo jako następca "PKP - przedsiębiorstwo państwowe" nie wykazuje zbytniego entuzjazmu do utrzymywania wspaniałych zabytków kolejnictwa. To raczej miłośnicy kolei nagabują firmę, która jest drugim w UE przewoźnikiem po niemieckim DB Schenker o włączenie się w proces ratowania zabytków, a Cargo po cichu marzy aby to wszystko się rozpadło i mieliby święty spokój. To jest to "nowoczesne myślenie" menedżerów nie tylko od kolejnictwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Czw 9:59, 02 Cze 2011    Temat postu:

ty45408 napisał:
Modelarz napisał:
Witam
Według zapowiedzi władz samorządowych od 1 czerwca ma działać spółka na rzec parowozowni w Wolsztynie.

Z tego co pamiętam na spotkaniu w Karpicku 15.03. uradzono, że do 30.06 powstanie Spółka, a od 11.12.2011 rozpocznie działalność operacyjną. Poczekajmy- zobaczymy. A swoją drogą to żal, że PKP Cargo jako następca "PKP - przedsiębiorstwo państwowe" nie wykazuje zbytniego entuzjazmu do utrzymywania wspaniałych zabytków kolejnictwa. To raczej miłośnicy kolei nagabują firmę, która jest drugim w UE przewoźnikiem po niemieckim DB Schenker o włączenie się w proces ratowania zabytków, a Cargo po cichu marzy aby to wszystko się rozpadło i mieliby święty spokój. To jest to "nowoczesne myślenie" menedżerów nie tylko od kolejnictwa.


CARGO dokłada do zabytków i to nie mało. Zadaniem CARGO jest zarabianie na przewozie towarów. Zabytki niestety przynoszą stratę. Nie można dziwić się menedżerom, że tą stratę chcą ograniczyć-są dobrymi menedżerami.

Od ponad 10lat podnoszę, że pojawienie się menedżera-profesjonalisty, bez sentymentów i kolejowych korzeni może spowodować całkowite wycofanie się z utrzymywania zabytków. Biznesowo będzie to decyzja uzasadniona.

Na razie CARGO swój mecenat nad zabytkami traktuje jako część swojej strategii marketingowej i chwała im za to. Tyle, ile CARGO zrobiło dla ochrony zabytków kolejnictwa nie zrobił nikt więcej. Uwzględniając nakłady finansowe, CARGO robi więcej niż wszyscy inni razem wzięci.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mpmazurek dnia Czw 12:14, 02 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 16:36, 02 Cze 2011    Temat postu:

Miłosz ma racje i trudno zaprzeczyć. Ale.....pan Naczelnik pewnie wywiadu do gazety udzielał w czwartek i faktycznie były trzy czynne maszyny, niepolitycznie bylo powiedzieć że od poniedziałku będą dwie ...do niewiadomo kiedy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 6 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin