Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co dalej?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:11, 02 Cze 2011    Temat postu:

łysy napisał:
Chyba mi prędzej urosną włosy na głowie niż powstanie ta spółka... Niestety , cargo to nie firma z którą idzie zrobić cokolwiek.
Z Twojej wypowiedzi rozumiem, że Marszałek robi wszystko, żeby powołać tą spółkę, a Cargo robi wszystko, żeby z tego nic nie wyszło.
Dobrze zrozumiałem? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:54, 03 Cze 2011    Temat postu:

mpmazurek napisał:


CARGO dokłada do zabytków i to nie mało. Zadaniem CARGO jest zarabianie na przewozie towarów. ...
Tyle, ile CARGO zrobiło dla ochrony zabytków kolejnictwa nie zrobił nikt więcej. Uwzględniając nakłady finansowe, CARGO robi więcej niż wszyscy inni razem wzięci.


Spoko, ale biorąc pod uwagę, jaki ta spółka ma obrót i zyski w porównaniu z nawet zrzeszonymi pasjonatami, którzy często na pracę z zabytkami wykładają z prywatnych pieniędzy śmiem twierdzić, że są małe podmioty, które robią sporo więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Nie 0:28, 05 Cze 2011    Temat postu:

Witam pana - Panie Miłoszu!
Kontynuując dyskusję, której tematem jest "Co dalej?" myślę, że dla wszystkich oczywistym jest, że CARGO ma zarabiać na przewozie towarów. Dyskutowałbym, czy da się pogodzić strategię marketingową nastawioną na osiągnięcie zysku z mecenatem lub jego nowocześniejszą odmianą - fundacją, które to formy z założenia nie mają charakteru działalności gospodarczej. Słusznie zauważa również we wcześniejszym wpisie kol. "taboret 1", że dla takiego giganta jak CARGO mającego za rok 2010 ponad 4,5 mld przychodu, przeznaczenie nawet kilku milionów zł na utrzymanie parowozowni nie wpłynie znacząco na roczny bilans przedsiębiorstwa. Wiadomo również, że skansen Chabówka dopiero gdy dostał się pod skrzydła CARGO (dzięki osobistemu zaangażowaniu v-ce prezesa PKP Bogdana Waligórskiego) uniknął widma likwidacji i możliwe stało się dokonywanie napraw parowozów i dalsze działanie.
Jeszcze raz sprawdziło się powiedzenie, że aby coś zrobić to najpierw trzeba chcieć to zrobić.
Dlaczego więc w przypadku Wolsztyna nie ma takiego zaangażowania CARGO jak w przypadku Chabówki?
A może zamiast tworzyć spółkę prawa handlowego, która z natury jest nastawiona na zysk ( co w przypadku prowadzenia osobowego ruchu planowego parowozami jest z góry skazane na niepowodzenie) powołać do życia jakąś organizację zarejestrowaną jako organizacja pożytku publicznego (OPP) egzystującą z darowizn - czyli mecenatu CARGO, Urzędu Marszałkowskiego, Starostwa pow. Wolsztyn, składek członkowskich, oraz prowadzenia własnej działalności (sprzedaż biletów)? Widać to na przykładzie Chabówki, parowozowni PSMK w Skierniewicach, Jaworzyny, gdzie podejrzewam za dużo mniejsze pieniądze, niż te wydawane na prowadzenie "ruchu planowego" prowadzona jest działalność mająca za zadanie utrzymywanie pamiątek kolejnictwa, organizacja okolicznościowych imprez, przejazdów zabytkowym taborem (dotyczy to tylko Chabówki).
Jeżeli ma to być mecenat, to niech będzie to mecenat jaki znamy z definicji tego słowa, a nie próby zarobkowania na mecenacie. Oczywiście mecenat taki powinien być reklamowany w działalności OPP, lecz nie można założyć że przyniesie on konkretne wartości zysku, jakich oczekujemy w spółce.
Może to wszystko co piszę jest pobożnym życzeniem, lecz trudno patrzeć jak z roku na rok Wolsztyn chyli się do upadku i niedługo może być tylko "ostatnią parowozownią, która prowadziła planowy ruch osobowy na świecie".
Na zakończenie i dla przykładu chciałbym dodać, że działające w Niemczech Niemieckie Towarzystwo Historii Kolejnictwa - DGEG, utrzymujące się głównie z datków sponsorów i składek, posiada 3 parowozownie, kilkanaście parowozów i innych lokomotyw, wagonów, prowadzi wycieczki pociągami retro,wydaje książki dla miłośników starej kolei i całkiem dobrze egzystuje.
Pozdrawiam i życzę sukcesów!


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 7:10, 06 Lip 2011    Temat postu:

Mija pierwszy tydzień lipca, a tu dotychczas nie było ani jednego dnia z parowozem w ruchu planowym.

Pm36-2 --> naprawa ruszt od 03.07., ostatni raz w planie 30.06.
Ol49-59 --> naprawa rury komunikacyjnej od 27.06., ostatni raz w planie 20.06.
Ol49-7 --> naprawa panewki od 29.06., ostatni raz w planie 27.05.

Pozwoliłem sobie zrobić mała statystykę ruchu planowego. Wydaje mi się, że od początku istnienia strony p. Wojtka Lisa, czyli od 11 lat sytuacja nie była tak opłakana. W czerwcu Pm36-2 prowadziła plan przez 5 dni, Ol49-59 przez 7 dni, a spalinówka aż 18 dni!. Licząc od początku roku nie jest wiele ciekawiej:
Ol49-7 --> 6 dni
Ol49-59 --> 27 dni
Pm36-2 --> 45 dni
Pt47-65 --> 31 dni
Spalinówka --> 77 dni

Spółki Parowozownia ciągle nie ma, mimo obietnic i zapewnień regionalnych samorządowców.
Nie chcę tutaj wgryzać się mocno w politykę, ale tak się składa, że kujawsko-pomorskie i wielkopolskie mają regionalny samorząd spod tego samego szyldu partyjnego. Przed wyborami 2010 w Bydgoszczy najwyższe głowy TEJ partii zarzekały się i obiecywały na każdym kroku, że budowa bardzo ważnej dla miasta ekspresówki S5 ZAKOŃCZY się do 2013 roku. Elektorat łyknął, partia wygrała, a sprawa oczywiście przycichła. Teraz, gdy po interpelacjach opozycji zaczęto znowu wałkować temat, okazało się, że S5 nie będzie ani w 2013, ani w 2017, a najwcześniej w 2024. Żenada. Być może ta inwestycja jest dużo bardziej uzależniona od budżetu centralnego, ale tam i tu wszystko od samej góry po sam dół jest w ramach tego samego ugrupowania, które jak widać, nie raczy nawet kiwnąć palcem, by zrobić cokolwiek w temacie ważnych inwestycji - czy to komunikacyjnych (kujawsko-pomorskie), czy turystycznych (wielkopolskie). Następne wybory samorządowe w 2014 roku. Pytanie, czy wtedy TA partia będzie mogła już cokolwiek obiecać, gdy parowozownia i loki będą już zimne jak skała.
-------------
Coś czuję, że jeśli do końca tego roku spółka nie powstanie, jest duże ryzyko, że Cargo wycofa się z ruchu planowego, jak i napraw średnich/głównych parowozów, a na paradę w przyszłym roku Wolsztyn wystawi wszystkie czajniki z ważną rewizją, czyli...samą Ol49-59 (o ile oczywiście nie nawali w niej sprężarka, rura komunikacyjna, rozrząd pary, suwaki lub tysiąc innych rzeczy, które padły po cudownej naprawie średniej w Lesznie, którą ukończono zaledwie w marcu br.).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Śro 11:58, 06 Lip 2011    Temat postu:

bydgoszcz_waskotorowa napisał:
Pozwoliłem sobie zrobić mała statystykę ruchu planowego. Wydaje mi się, że od początku istnienia strony p. Wojtka Lisa, czyli od 11 lat sytuacja nie była tak opłakana. W czerwcu Pm36-2 prowadziła plan przez 5 dni, Ol49-59 przez 7 dni, a spalinówka aż 18 dni!. Licząc od początku roku nie jest wiele ciekawiej:
Ol49-7 --> 6 dni
Ol49-59 --> 27 dni
Pm36-2 --> 45 dni
Pt47-65 --> 31 dni
Spalinówka --> 77 dni


A precyzyjniej rzecz ujmując od 12.12.2010 (pierwszego dnia rozkładu jazdy) do 05.07.2011 wolsztyńskie parowozy poprowadziły 457 z 820 planowych pociągów, których obsługę narzuca rozkład (55,7%). Z czego:

Ol49-7 - 24 pociągi,
Ol49-59 - 112 pociągów,
Pm36-2 - 183 pociągi,
Pt47-65 - 138 pociągów,
lokomotywa spalinowa - 363 pociągi.

Pozdrawiam,
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raczek




Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 12:08, 06 Lip 2011    Temat postu:

Dodałbym jeszcze, że Peema w czerwcu była przez 7 dni w ruchu, a nie 5 Wink
Statystyki oczywiście przerażające i raczej nie napawają optymizmem. Choć w zeszłym roku w sierpniu też zbyt wesoło to nie wyglądało. Miejmy nadzieję, że od dziś będzie już lepiej jeśli chodzi o ruch planowy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 13:30, 06 Lip 2011    Temat postu:

Raczek napisał:
Dodałbym jeszcze, że Peema w czerwcu była przez 7 dni w ruchu, a nie 5 Wink


Masz rację. Moje obliczenia były oparte o założenie, że dzień liczę jako obsługiwany przez parowóz tylko, jeśli prowadził on wszystkie zaplanowane danego dnia pociągi. W czerwcu Hela rzeczywiście miała dwa dni, kiedy prowadziła tylko 1-2 pociągi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 13:58, 28 Lis 2011    Temat postu:

Strona Wolsztyn Experience opublikowała najnowsze informacje na temat planów parowozowni:

Cytat:
The operating locos this winter will be Ol49-59 & Pm 36-2. Ol49-69 is to return from works during the winter. It is hoped that a 2-10-0 Ty2 will be released from Chabowka as a 3rd back up engine to cover this winter and to haul several steam specials that groups wish to run in the Wolsztyn area.


"Tej zimy ruch będą obsługiwać Ol49-59 i Pm36-2. Powrót Ol49-69 z naprawy jest przewidywany również tej zimy. Jest nadzieja na to, że z Chabówki zostanie użyczona Ty2 jako trzeci, rezerwowy parowóz dla obsługi ruchu tej zimy oraz dla kilku pociągów specjalnych, które grupy zorganizowane chcą urządzić w rejonie Wolsztyna."

Czyżby "niedasie" dla użyczenia loków między Chabówką a Wolsztynem miało wreszcie zostać przełamane?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 14:22, 28 Lis 2011    Temat postu:

bydgoszcz_waskotorowa napisał:


Czyżby "niedasie" dla użyczenia loków między Chabówką a Wolsztynem miało wreszcie zostać przełamane?


Chyba niestety?? Rozwalili maszyny z Jaworzyny i Choszczna, a teraz widać przyszła kolej na Chabówkę...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Pon 14:22, 28 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 15:07, 28 Lis 2011    Temat postu:

Prz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Pon 15:32, 28 Lis 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raczek




Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pon 15:18, 28 Lis 2011    Temat postu:

Ciekawa sprawa z tym Ty2, ale jakoś nie chce mi się wierzyć. Powrót Ol49-69 planowany jest jakoś na przełomie lutego i marca. W każdym razie w marcu ma już jeździć.
Orientuje się ktoś może jak wyglądają prace przy Peemie? Strasznie wygląda stojąca bez tendra wśród wraków...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 15:24, 28 Lis 2011    Temat postu:

O Ty2 słyszałem już kilka miesięcy temu. Życzę aby to poszła "Baśka" jeśli już do tego dojdzie bo "Składaka" po prostu szkoda. Niech się angole męczę, a co, szkoła życia dla maszynisty Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:27, 28 Lis 2011    Temat postu:

AXEL napisał:
O Ty2 słyszałem już kilka miesięcy temu. Życzę aby to poszła "Baśka" jeśli już do tego dojdzie bo "Składaka" po prostu szkoda. Niech się angole męczę, a co, szkoła życia dla maszynisty Smile


W tej chwili w Chabówce sprawny jest tylko jeden Ty2, więc strzelili by sobie w stopę, gdyby go oddali na jakieś "użyczenie" do Wolsztyna, gdyż 2 pozostałe są w naprawie. Ale być może chodzi o Ty42-107, bo podobno powoli go kończą ?

AXEL - lepiej, żeby do tego użyczenia w ogóle nie doszło, bo może dojść do tego, że nie będzie czym obsługiwać pociągów w Chabówce. A sam chyba wiesz, że Teigreki są przecież podstawą działalności Chabówki.

A tak w ogóle to nie wiem dlaczego chcesz wpuszczać angoli na Teigreka z Chabówki ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Pon 19:49, 28 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Björn Bollmann




Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 53
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:38, 28 Lis 2011    Temat postu:

[quote]lepiej, żeby do tego w ogóle nie doszło,[/quote]

A pewnie, żeby nie doszło...jasna sprawa!!!

Pozdr.
B.B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Pon 19:40, 28 Lis 2011    Temat postu:

Jakiej działalności? Kiedy tam jakiś pociąg z parowozem dla Kowalskiego jechał / pojedzie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 7 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin