Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Linia 357(Sulechów - Luboń koło Poznania)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:19, 09 Lip 2010    Temat postu:

Wiem jakie poszły i jaki jest ich efekt.
Bardziej mnie interesuje brak oficjalnego stanowiska miłośników w mediach lub innych urzędach. Zastanawiające jest, że nikt tym tematem właściwie się nie interesuje. Nikt nie robi żadnej akcji, żadnych podpisów, petycji. Podałem wcześniej kilka przykładów co ma być zlikwidowane i co? I nic!!! Brak jakiejkolwiek reakcji. Zastanawiam się np dlaczego Wojtek nie podnosi żadnego alarmu, nie robi żadnej sondy czy na linii mają zostać zachowane zabytki kolejowe. Wychodzi na to, że większości nie zależy tak naprawdę na zachowaniu tej linii w dawnym stylu. W takim razie niech modernizują i robią z niej E20!!
Ciekaw jestem ilu będzie psioczyć jak zaczną się roboty. Wtedy zapewne podniesie się wrzawa, że niszczą zabytki. Natomiast teraz kiedy jeszcze nie wszystko jest zaklepane i można niektóre rzeczy zmienić to nikt nie ma czasu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DoT dnia Pią 20:24, 09 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 19:10, 10 Lip 2010    Temat postu:

Zgadzam się w pełni z Przedmówcą. Nic dodać.
Wojtek nie ma czasu , nawet na skasowanie mojego konta o co wnioskowałem. Ale ładnie opowiada bajki do kamery o żonie polskiego mechanika od której wzięła się nazwa parowozu. To się pytam którego mechanika żona ma na imię Helena. Chyba nie było Ich setek aby to zweryfikować. Skoro jest Polką to czemu maszyna ma na wiatrownicy angielską tabliczkę. Sam nie tak dawno sondował co ludzie myśla o tych szpetnych tabliczkach , teraz Angielka jest już Polką , tak mówi nowa legenda z przed kamery. Zamotałeś się Wojtek , powalcz lepiej o to co pisze Do-T


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Sob 19:14, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 18:08, 12 Lip 2010    Temat postu:

Linia 356 Poznań Wschód-Wągorwiec ma być modernizowana pod 120km/h, przy czym mają zostać wyborzone wszystkie nieczynne nastawnie, wyciete słupy, postawione wiaty na nowych peronach, tor bezstykowy, podkłady ze strunobetonu.
Z tego co mi wiadomo, to moderna linii 357 od remontu 356 ma się róznić torowiskiem pod 100km/h i "zewzględu na historyczny charakter linii" mają zostać zachowane semafory kształtowe i "aż" jeden przejazd kolejowy zamykany na "korbę".
Najgorszy jest ten brak informacji na temat tego wszystkiego. Widać paj Wojtek, TPWP nie kwapi się do udzielania informacji na ten temat, lepiej przecież (tylko) reklamować imprezy: "Flota Wielkopolski" czy "Parowozem przez Wielkopolskę".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal1985




Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa / Wydminy

PostWysłany: Wto 15:33, 13 Lip 2010    Temat postu:

Szkoda tych przejazdów kolejowych...
Przejazdy te mają zdecydowany klimat... Sam pochodzę z okolic Giżycka i bardzo dobrze pamiętam - jeszcze w sumie do połowy lat '90-tych przejazdy były obsługiwane przez dróżnika, który zamykał szlaban korbą...
Później do użytku weszły szlabany sterowane przyciskami, a jeszcze inne przejazdy zupełnie zlikwidowano... Super klimat jest co prawda na innej linii - do Leszna - z tego co pamiętam Nowa Wieś - tam są dwa takie przejazdy + Stefanowo - ale to już zupełnie inna linia Smile

Semafory kształtowe - obecnie też wycinane i zastępowane semaforami świetlnymi... Szkoda, ale technika idzie do przodu z czym akurat w tej kwestii nie do końca się zgadzam...

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 21:36, 13 Lip 2010    Temat postu:

Szkoda tych klimatów w dodatku na linii po której nadal jeżdżą parowozy, ale kogo chcemy przekonywać??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:23, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Długi czas po postawieniu tablic z nazwą inwestycji coś w końcu się zaczyna dziać. Do Grodziska przyjechał dzisiaj pociąg z nowymi podkładami i wagonem socjalnym, prowadzony stonką należącą do jednej z firm biorącej udział w modernizacji. Całość póki co zostaje na miejscu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 21:39, 27 Wrz 2010    Temat postu:

Muszę się wreszcie wybrać do Grodziska, tylko czasu brak :/
Jakie to są podkłady? Drewniane, strunobetonowe? Na tych tablicach coś jest konkretnego napisane? Spróbuję coś wyciągnąć z UMWW, bo narazie TPWP milczą w tej sprawie. Na temat moderny linii 357 to wiem tylko to co wyczytałem z prasówek, nic więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:32, 27 Wrz 2010    Temat postu:

Podkłady strunobetonowe, wyglądem przypominające te najnowocześniejsze ze stosowanych, symboli nie pamiętam. Przystosowane do mocowania szyn za pomocą łapek sprężystych. Aktualny termin rozpoczęcia rewitalizacji to 20 sierpnia. Na początku modernizowane będą stacje Granowo i Szreniawa. Tory stacyjne mają być skrócone, w Granowie zostać mają bodajże tylko 2. We wtorek ma wtoczyć się do Grodziska kolejny skład z podkładami. Jaki dokładnie będzie zakres prac ciężko się dowiedzieć- każdy mówi coś innego, a dokumentacja jest ponoć co chwilę zmieniana.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 0:03, 28 Wrz 2010    Temat postu:

A co to znaczy "modernizowane będą stacje Granowo i Szerniawa?" Wytną semafory? Nowe perony? Wiaty al'a PKS?
Szkoda tego wszystkiego szczerze mówiąc. Czy dotychczasowy niepowtarzalny klimat zniszczony będzie przez tory rodem z E20 (swoją drogą te mają być pod 100km/h, na Wągrowiec pod 120km/h więc uważam że coś tu nie gra) i jakieś bezduszne stacje? Nieładnie panie wojewodo. A TPWP nic, znaczy tylko pociągi "retro", a tak pozatym to głucho...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Wto 0:52, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Po pierwsze: wojewodzie nic do tego.
Po drugie: specyfikacja, a nawet graficzne przedstawienie stacji po rewitalizacji są dostępne w internecie. Wystarczy nieco się wysilić i można to znaleźć.
Po trzecie: TPWP robi to co do niego należy, choć nie zawsze w blasku fleszy. Uwierz, że w sprawie tej linii było zrobione NAPRAWDĘ wiele, chociaż trudno by garstka zapaleńców przebijała głową betonowy mur.
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:43, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Semafory na pewno zostają, mają być tylko przesunięte. Napędy zwrotnic itp. mają być wymienione na nowe, ale w dalszym ciągu mechaniczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 14:35, 28 Wrz 2010    Temat postu:

To ciekawe czemu pan Florek zapewnił w jakieś gazecie że "zostanie zachowany historyczny charakter linii".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 15:00, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Emillex napisał:
To ciekawe czemu pan Florek zapewnił w jakieś gazecie że "zostanie zachowany historyczny charakter linii".

"Historyczny charakter" to dla "nich" semafory kształtowe, ale już to, że będą przeniesione w inne miejsce, że perony będą wysokie z różowej kostki, że całkowicie zmienią się układy torowe, itd., itd., nie ma żadnego znaczenia. Szkoda. TPWP zrobiło wszystko co się dało (przynajmniej tak nam się wydaje). Powstało solidne opracowanie z wykazem elementów infrastruktury, które powinny zostać zachowane. Kontaktowaliśmy się z konserwatorem i z oddziałem PLK. Konserwator jednak widocznie bał się blokować inwestycji, a z PLK dostaliśmy kurtuazyjne pismo z podziękowaniami za zainteresowanie się sprawą i zapewnieniem, że (rzekomo) dzięki nam zostaną wspomniane semafory, jeden przejazd ze starymi rogatkami na korbkę i stacja w Rakoniewicach w niezmienionej formie. Nie ma co ukrywać, że takie były założenia, więc nasze opracowanie i chodzenie za tematem na zbyt wiele się nie zdało...

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 17:02, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Czyli jednak perony z czerwonej kostki to już przesądzone... Szkoda, w SWIZ było to ujęte, jednak niektóre źródła podawały inaczej. Co do tej modernizacji linii to i tak myślę że zostaliśmy nieźle wykiwani, chociażby dlatego że torowisko będzie nowe, nienawiązujęce do "historycznego charakteru linii" ale pod 100km/h, z czego na linii 356 do Wągrowca jest 120km/h. I kto na to wszystko pozwala? Pan Jankowiak, rodowity Wolsztyniak. Wstyd!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:48, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Określenie "historyczny charakter linii", biorąc pod uwagę sposób modernizacji jest wg mnie delikatnie mówiąc nie na miejscu. Zupełny paradoks. A to ze względu na to, że w całym kraju znajdzie się bardzo duża ilość linii nieremontowanych od lat, o bardziej historycznym charakterze i chyba na długo tak pozostanie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 2 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin