Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Linia 357(Sulechów - Luboń koło Poznania)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 22:04, 02 Paź 2010    Temat postu:

A czy ktoś z TPWP lub "wtajemniczonych" w szczegółowe kryteria modernizacji 357 wie, czy zostaną zachowane słupy telegraficzne?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 11:04, 03 Paź 2010    Temat postu:

Emillex napisał:
A czy ktoś z TPWP lub "wtajemniczonych" w szczegółowe kryteria modernizacji 357 wie, czy zostaną zachowane słupy telegraficzne?

Mają zostać.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 11:22, 03 Paź 2010    Temat postu:

Chociaż coś. Były wszak informacje o tym że mają je wyciąć. Tak wogóle to zastanawiam się po co by mieli to robić. Na przykład podczas modernizacji linii 71 Rzeszów-Tarnobrzeg (Ocice)wymieniono torowisko, nowe, strunobetonowe podkłądy, na przystankach postawiono kolorowe wiaty, zbudowane perony zczerwonego bruku to mimo wszystko słupy został i stoją do dziś. Pomijając fakt że remont linii 71 był totalną klapą, to należy zauważyć że tam nikt nie bawił się w wycinanie czegoś, co w zasadzie nie przeszkadza...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 13:26, 04 Paź 2010    Temat postu:

Emillex napisał:
Pomijając fakt że remont linii 71 był totalną klapą, to należy zauważyć że tam nikt nie bawił się w wycinanie czegoś, co w zasadzie nie przeszkadza...


Aż się na usta ciśnie, że niestety większość Twoich postów na różnych znanych mi forach pachnie o wiele większą klapą i to nie finansową, a intelektualną...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Pon 13:27, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 15:25, 04 Paź 2010    Temat postu:

Uważasz remont linii 71 za sukces? Taaa...grube miliony poszły tylko po to żeby jeździły tam tylko 4 pary osobówek i TLK który po chwili zlikwidowano. Obecnie od dłuższego czasu między Tarnobrzegiem a Rzeszowem kursuje komunkacja zastępcza. Ludzie znów wybiorą busiarstwo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 15:34, 04 Paź 2010    Temat postu:

Emillex napisał:
Taaa...grube miliony poszły tylko po to żeby jeździły tam tylko 4 pary osobówek i TLK który po chwili zlikwidowano. Obecnie od dłuższego czasu między Tarnobrzegiem a Rzeszowem kursuje komunkacja zastępcza. Ludzie znów wybiorą busiarstwo.


No tak - nikt nam nie wmówi że białe jest czarne, a czarne białe. O szarości Kolega oczywiście nie słyszał. Tak samo o tym, że KKZ jest wynikiem dalszych prac modernizacyjnych oraz o tym, że linia 71 jest elementem większej układanki.
Chłopie - masz kilkanaście lat, a usiłujesz zgrywać mędrca i ferujesz wyroki, których nie podjeliby się wydawać ludzie ze znacznie większą wiedzą i doświadczeniem. Ciśnie się mi na usta bardzo brzydkie przysłowie, ale jednak sobie je daruję...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 16:14, 04 Paź 2010    Temat postu:

Ta "większa układanka" to niby remont linii 25 (odcinek Tarnobrzeg-Skarżysko-Kamienna)? Projekt jest, ale co dalej? Wątpie ażeby w ciągu najbliższych 3 lat ten plan został wdrożony.
O pracach modernizacyjnych na 71 słyszałem (dokłądnie o remoncie stacji w Głogowie Małopolskim), słyszałem też że często psuła się tam sygnalizacja na przejazdach, toteż pociąg przed nimi zwalniał. Prowizroka czy złościlowść natury martwej?
Tak nawiasem, to wracając do tematu linii 357: czy to prawda że tory to Fi60 łączone stykowo?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia Pon 16:16, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 16:33, 04 Paź 2010    Temat postu:

Emillex napisał:

O pracach modernizacyjnych na 71 słyszałem (dokłądnie o remoncie stacji w Głogowie Małopolskim), słyszałem też że często psuła się tam sygnalizacja na przejazdach, toteż pociąg przed nimi zwalniał.

I to ma być powód do uznania, że modernizacja jest porażką. Dobre sobie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 16:51, 04 Paź 2010    Temat postu:

Porażka to bardziej powinna być przypisana UMWP i PKP IC, bo ten pierwszy zamówił tylko 4 pary pociągów, a mogłybyć więcej, należałoby lepiej wykorzystać potencjał zmodernizowanej linii 71, a ten drugi zliwkidował TLK jeżdżący przez Tarnobrzeg kursujący zaledwie po pół roku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 16:54, 04 Paź 2010    Temat postu:

Emillex napisał:
Porażka to bardziej powinna być przypisana UMWP i PKP IC, bo ten pierwszy zamówił tylko 4 pary pociągów, a mogłybyć więcej, należałoby lepiej wykorzystać potencjał zmodernizowanej linii 71, a ten drugi zliwkidował TLK jeżdżący przez Tarnobrzeg kursujący zaledwie po pół roku.


Chłopie, ile Ty masz lat 12, 13 czy może 15?? Urząd może zamówić 1000 pociągów - pytanie z czego za nie zapłaci i czym przewoźnik je obsłuży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 17:00, 04 Paź 2010    Temat postu:

W Podkarpackim ZPR stacjonuje 9 lokomotyw SU42. Fakt, obsługa linii "tradycyjnymi" składami jest droższa, co za tym idzie, większa dotacja z UM. Dziwne tylko że nawet inne województwa (wielkopolskie np.) ma jakoś więcej pieniędzy zarezerwowanych na potrzeby kolei niż podkarpackie, bo tam sieć kolejowe nie jest tak rozwienięta a po lokalnych trasach nie kursuje tyle pociągów.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia Pon 17:13, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 17:06, 04 Paź 2010    Temat postu:

Emillex napisał:
W Podkarpackim ZPR stacjonuje 9 lokomotyw SU42. Fakt, obsługa linii "tradycyjnymi" składami jest droższa, co za tym idzie, większa dotacja z UM.


Ponawiam pytanie o Twój wiek. Dotacja jest niezależna od tego czym przewoźnik prowadzi pociąg. I to on ponosi konsekwencje finansowe awaryjność taboru UMWPodkarpackiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 19:46, 04 Paź 2010    Temat postu:

Odcinając się od tej powyższej polemiki.

Znalazłem w archiwum UMWW taką oto informację:
Cytat:
Dziś w obecności Wicemarszałka Wojciecha Jankowiaka została podpisana umowa na wykonanie „Modernizacji linii kolejowej nr 357 Sulechów – Luboń na terenie województwa wielkopolskiego mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską na odcinku Wolsztyn – Luboń”.
Wykonawcą wartej 118 mln złotych inwestycji, finansowanej w 77% przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, będzie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Zakład Zachodniopomorski w Starogardzie Szczecińskim.
Całkowita wartość projektu wynosi 118 632 439,73 zł, dofinansowanie z EFRR wynosi 74 455 780,00 zł.
Przedmiotem projektu jest modernizacja linii kolejowej nr 357 Sulechów – Luboń na odcinku Wolsztyn – Luboń na długości 73,002 km, tak aby dostosować infrastrukturę kolejową do kursowania pociągów towarowych z prędkością V=70 km/h oraz pociągów pasażerskich przy wykorzystaniu konwencjonalnego taboru z prędkością V=100 km/h. Projekt w swym zakresie obejmuje zmodernizowanie i unowocześnienie:
* układów torowych na długości 73,002 km,
* przepustów – wymiana w ilości 1 szt., renowacja w ilości 6 szt.,
* obiektów inżynieryjnych - 11 szt.,
oraz
* zlikwidowanie barier dla osób niepełnosprawnych,
* budowę nowych urządzeń rogatkowych – 6 szt.,
* samoczynną sygnalizację przejazdową – 11 szt,
co w efekcie skróci czas przejazdu pociągów o ok. 17 min.
Konieczność modernizacji linii kolejowej wynika z pogłębiającej się degradacji istniejącej infrastruktury, wydłużającym się czasem podróży oraz postępującym w sposób ciągły obniżaniem się bezpieczeństwa podróżnych oraz innych użytkowników korzystających z infrastruktury na tej trasie.
Priorytetowymi celami modernizacji linii kolejowej nr 357 Sulechów - Luboń na odcinku Wolsztyn - Luboń są:
* skrócenie czasu podróży pasażerów poprzez zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich,
* zwiększenie przepustowości linii kolejowej,
* zwiększenie niezawodności transportu kolejowego,
* poprawa bezpieczeństwa ruchu i zmniejszenie liczby wypadków poprzez nowoczesne systemy sygnalizacji, kontroli pociągów, likwidację przejazdów kolejowych.
Założenia i cele projektu są zgodne z zapisami Strategii Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do 2020 r. w obszarze włączenia Wielkopolski w europejską przestrzeń transportową oraz ze Strategią Rozwoju Kraju na lata 2007-2015 w zakresie dotyczącym infrastruktury technicznej, tj. uzupełnienie obszar transportu o poprawę stanu połączeń kolejowych, w tym wchodzących w skład sieci TEN-T oraz poprawę obsługę pasażerów w międzynarodowym i międzyregionalnym transporcie kolejowym.

Realizacja przedsięwzięcia pozwoli na rewitalizację infrastruktury kolejowej na trasie Sulechów – Luboń poprzez przywrócenie jej parametrów eksploatacyjnych gwarantujących zachowanie bezpieczeństwa ruchu, przy jednoczesnym spełnieniu wymogów stawianych przez zarządcę tej infrastruktury. Poprawa płynności i podniesienie prędkości ruchu umożliwi operatorom kolejowym inwestowanie w nowoczesny tabor, a tym samym poprawę ich sytuacji ekonomicznej (wzrost zatrudnienia) i zmniejszenie uciążliwości transportu kolejowego dla środowiska naturalnego. Docelowo na linii będą mogły kursować pociągi lokalne, regionalne i międzyregionalne, pasażerskie i towarowe różnych operatorów co będzie sprzyjało wzrostowi konkurencji, poprawie jakości świadczonych usług oraz zwiększeniu dostępności do sieci transportu kolejowego.


Szukam jeszcze SWIZ, miałem to chyba nawet na dysku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszek241




Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:26, 07 Paź 2010    Temat postu:

Podobno w Granowie już coś robią !!! Czy ktoś wie coś więcej ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gagarin




Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:08, 01 Lis 2010    Temat postu: Modernizacja linii Wolsztyn-Poznań

[link widoczny dla zalogowanych] -wymiana nieczynnego toru w Granowie Nowotomyskim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 4 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin