Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Linia 357(Sulechów - Luboń koło Poznania)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawor




Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kargowa

PostWysłany: Sob 21:36, 01 Maj 2010    Temat postu: Linia 357(Sulechów - Luboń koło Poznania)

Czy ktoś jest zorientowany, jakie są losy linii 357 ze Sulechowa do Lubonia? W SRJP z 2010 roku(aktualny) na odcinku od Wolsztyna do Sulechowa pisze, że "Ruch pociągów zawieszony do odwołania" lub coś w tym stylu. Za wszelkie informacje z góry dziękuję. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 21:27, 02 Maj 2010    Temat postu:

A co ma być? Nic. tory w 2 miejscach są zalane asfaltem, na drodze krajowej 32 w Powodowie sa wogóle wycięte. Brakuje około 8km toru na odcinku Okunin-Sulechów. Na szlaku rosną nawet 4 metrowe drzewa... Nad linią wisi bardzo realne widmo rozbiórki przez PLK lub miejscowych. Jedyny ruch, jak wiadomo na tym odcinku to pociągi towarowe do Powodowa, do Prefbetu. Niestety nie wiadomo co będzie dalej. Teraz głónym celem jest ratowanie linii Nowosolskiej. Sulechowska stoi pod znakiem zapytania. Jeszcze niedawno, był nawet projekt siedleckich radnych by odcinek do Kopanicy przejeła gmina, i tam organizować przejazdy retro. Nie łudziłbym się co do reaktywacji przewozów pasażerskich, bo nawet jeśli przywrócono by przejezdność, tory pozwalałyby na jazdę nie większą niż 40km/h. Wymiana całego torowiska byłaby zbyt droga, a inwestycja raczej by się nie zwróciła, gdyż pociągi do Sulechowa, jeździły by zapewne puste (prócz porannego i popołudniowego szczytu, jeśli dałoby sie odbić uczniów-pasażerów PKSowi). Newet, jeśli kursy przedłużonoby do Zielonej Góry, to przecież na linii 357, na omawianym odcinku nie ma żadnego miasta (prócz jednego, małego-Kargowej). Narazie jest tylko niepewność, smutek, żal, ciekawość, zdjęcia, filmy i wspomnienia...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawor




Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kargowa

PostWysłany: Nie 23:10, 02 Maj 2010    Temat postu:

Emillex napisał:
ciach


Tylko wiesz, linia 357 nie jest tylko ze Sulechowa do Wolsztyna. Ona ciągnie się dalej z Wolsztyna aż do Lubonia, więc na 3/4 długości jest użytkowana.

A co byś powiedział na to: linia Zbąszynek - Frankfurt nad Odrą(konkretnie odcinek Sulechów - Zbąszyń/Zbąszynek) jest nagle zamykana z powodu krytycznego stanu torowiska i całej sieci trakcyjnej. A więc kursujące tamtędy pociągi musiały by jeździć linią 357, ponieważ jest to najbardziej odpowiedni objazd(nie tylko ze względu na to, że obydwie linie to jedno tor z mijankami). A pomyśl jeszcze, jakby ją zelektryfikowali. To by było coś. Kargowa i Wolsztyn zyskały by nowe po.łączenia z Warszawą czy Trójmiastem. Co byś powiedział na takie okoliczności


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 11:12, 03 Maj 2010    Temat postu:

jawor napisał:
Emillex napisał:
ciach

Nie piasałem żadnego "ciach"...
Pozatym pytałeś się najpierw o odcinek z Wolsztyna do Sulechowa.
Cytat:
A co byś powiedział na to: linia Zbąszynek - Frankfurt nad Odrą(konkretnie odcinek Sulechów - Zbąszyń/Zbąszynek) jest nagle zamykana z powodu krytycznego stanu torowiska i całej sieci trakcyjnej. A więc kursujące tamtędy pociągi musiały by jeździć linią 357, ponieważ jest to najbardziej odpowiedni objazd(nie tylko ze względu na to, że obydwie linie to jedno tor z mijankami).

Kolega tak na poważnie czy w żarcie? Linia a dokładnie odcinek E20 Zbąszynek-Frankfurt, nie wiedzie przez Sulechów, tylko jak już przez Świebodzin i Rzepin. Linia D29-358 (Zbąszynek-Gubin) na odcinku do Czerwińska nawet gdyby był zamknięty i pociągi musiały by jeździć objazdem przez linię 357, to ona wlaśnie musiałay być remontowana i doprowadzona do takiego stanu, by pociągi mogły jeździć przynajmniej 80km/h (taka wlasnie szlakowa obowiązje na linii 358, natomiast na sulechowskiej bez remontu pociąg mógłby jeździć co najwyżej 30km/h) Więc może lepiej byłoby wydać pieniądze na remont linii 358 (bo obecnie nie jest w złym stanie) niż gruntownie modernizować 357tkę (na odcinku z Wolsztyna do Sulechowa). Pozatym, jak napisałeś:
Cytat:
Kargowa i Wolsztyn zyskały by nowe połączenia z Warszawą czy Trójmiastem.

Totalna abstrakcja. Zbąszynek, Nowy Tomyśl, Opalenica, Buk miałyby się zrzec pociągów dalekobieżnych na rzecz Kargowej i Wolsztyna? Kto by u nas do Warszawy jeździł? Od tego są polączenia regionalne, by dowieźć pasażerów do Poznania, Leszna czy Zbąszynka, by tam przesiedli się na pociągi TLK, EIC, iR itp. nie poto E20 jest dostosowana pod prędkosć 160km/h by teraz większość pociągów z Zielonej Góry jeźdizła przez Wolsztyn...
Jak narazie, jedynym możliwym ratuniem byłoby przywrócenie przejezdnosci, możliwe przewozy towarowe i pociągi retro.
Co do odcinka 357tki z Wolsztyna do Lubonia to będzie modernizacja, jak nic sie nie opóźni to jeszcze zimą tego roku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia Pon 11:13, 03 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 14:30, 03 Maj 2010    Temat postu:

Kolega Emillex poruszył znacznie ciekawszy i na czasie temat.
Modernizacja odcinka linii 357 z Wolsztyna do Lubonia. Warto pogadać i ustalić na czym tak naprawdę ma polegać modernizacja linii z zachowaniem zabytkowego charakteru, o czym głośno mówili ci co odpowiadają za jej realizację?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 15:57, 03 Maj 2010    Temat postu:

I tu właśnie jest znak zapytania. Niby "zewzględu na historyczny charakter linii mają zostać zachowane semafory kształtowe, oraz przeprowadzenie ich remontu". Zapewne skończy się tylko na machnięciu pędzelkiem, a nie przedłużeniem ich sprawnosci do następnych 30 lat. Niekoniecznie to obejmuje słupy telegraficzne. Mają one być wyciete (zastanawiam się komu one przeszkadzają? Już samo wycięcie biędzie kosztować. Mało, bo mało, ale zawsze). Pozatym na przystankach mają być postawione budki/wiaty przystankowe podobne do tych PKSowych. Rzeczywiście, są one bardzo klimatyczne. Przytoczę teraz komentarz Michała Marcinowicza:
Cytat:
Tutaj SIWZ zakłada zachowanie istniejących mech sc. USRK i aż _jednego_
tradycyjnego przejazdu, sterowanego po staremu zapewne korbą. Ingerencja w
układy torowe stacji, perony, łączność dozwolona, zakładają także
przygotowanie USRK do przyszłego uzdalnienia (semafory kształtowe sterowane
z LCS w Wolsztynie

Wolsztyn traktują trochę gorzej, tzn. wariant optymistyczny zakłada max 100
km/h, podczas gdy Wągrowiec optymalnie będzie robiony na 120 km/h.

Jak to było..."Boję się tych którzy przynoszą dobre wieści" ? W tym wypadku
PLK i tego co tutaj zrobi.


Do torów zarad dojdę, ale powoli. Jak wiadomo po modernizacji przejazd pociągiem z Wolsztyna do Poznania skróci się o około 17minut, natomiast na trasie z Wągrowca do Poznania (60km) podróżbędzie trwała godzinę, czyli 30min krócej niż obecnie. Teraz torowisko... Ma być niewątpliwie nowoczesne. Wyobrażam sobie że to będą betonowe podkłady, z mocowaniami takimi jak na magistralach (nie pamietam jak to się fachowo nazywało). Generalnie zero klimatu i zniszczenie wspomnień. Dowiedziałem się że można zrobić torowisko tradycyjne, z mocowaniami śrubowymi (jak obecnie), tylko wystarczą nowe szyny, oczywiście tradycyjne, i nowe podkłady, tyle że z twrdszego drewna. Myślę że to wystarczyłoby pod jazdę z prędkością 100km/h, zwaszcza że o 20km/h więcej, tak ja Wagrowicznie nie pojedziemy.
Teraz co będzie z ruchem? Po zamknięciu odcinka z Grodziska do Lubonia (01.03.2011 - 30.11.2011 zamknięcie na 24h) szynobusy raczej nie będa ogły jeździć z Wolsztyna do Grodziska, bo wówczas PR lub przyszła spółka "Koleje Wielkopolskie" byłaby odcięta od bazy w Poznaniu, a gdzieś pojazdy tankować trzeba. Wągrowiec ma załatwiony objazd przez Rogoźno. U nas rownierza dałoby sie coś takiego zorganizować, a dokładnie przez odcinek D29-376, czyli Grodzisk-Opalenica. Trzeba by tylko przywrócić przejezdnosć linii (w zasadzie nic prócz trawy na torach nie rośnie) czyli min. uzupełnić 70m rozebranego toru w Opalenicy. Wówczas pociąg jadac na tymże odcinku 20km/h-30km/h, nadrobiłby czas pędząc przez E20. Jednak ta koncepcja prawdopodonie wyląduje (owała?) w koszu. Obyśmy mieli zaapewnioną KKA, by niedopuścić do rozwoju konkurencji drogowej, wszak bilety kolejowe są tańsze od jakiegokolwiek PKSu. Pożyjemy, zobaczymy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pon 16:06, 03 Maj 2010    Temat postu:

17min mniej z Poznania do Wolsztyna można uzyskać likwidując ograniczenia prędkości, oraz niektóre zbędne przystanki na trasie... Wszystko to dużo taniej i bez niszczenia zabytkowego charakteru linii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 16:39, 03 Maj 2010    Temat postu:

Irys napisał:
oraz niektóre zbędne przystanki na trasie...

?
Jakie chcesz likwidować przystanki? Tłoki? Do Tłok nie dojeżdża żaden PKS, chyba że przejdzie się 4km lasem na drogę krajową 32 do przystanku PKS. Drzymałowo? Podobnie tyle że Góździn będzie odciety od jakiegokolwiek transportu. Ptaszkowo? Trzebaw? Wiry? Wszedzie ludzie wysiadają i wsiadają (głównie uczniowie). Pozatym modernizacja zakłada utworzenie przystanku w Kotowo i Rakoniewice Wygoda/Przedmieście. Z drugie jednak strony, likwidując ograniczenia, wymiana starych podkładów na nowe (drewniane) oraz przekazanie budynków stacyjnych gminom (bo one właśnie leżą na terenie gminy, choć sa własnośca PKP) by otworzyć tam poczekalnię w budynku, to może te 100km/h dałoby się osiągniąć, a i czekanie na pociag mogłoby być mniej uciążliwe. Ale to nie zmienia faktu że tak czy siak, konserwacja by się przydała, bo może za rok, dwa, szlakowa byłaby ograniczona. Podobno GKD i TPWP działają w tej sprawie. Szkoda tylko że ciągle jest mało informacji na temat remontu 357tki, zachowania jej historycznego charakteru, czy z czym się pożegnamy, a co zostanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pon 22:02, 03 Maj 2010    Temat postu:

Jeżeli już trzymać przystanki na których wsiada 1-2 osoby, to może należałoby wprowadzić system dwutaryfowy: osobowy i pospieszny. Wg mnie należałoby się skupić na tych stacjach które mogą generować największy ruch. Dębiec, Luboń, Stęszew, Strykowo, Granowo, Grodzisk, Rakoniewice... Co do Rosnówka, Szreniawy i Wir, ludzie wolą jeździć podmiejskimi, które co prawda wleką się godzinę, ale jeżdżą znacznie częściej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 0:30, 02 Lip 2010    Temat postu:

Emillex napisał:
Szkoda, że ciągle jest mało informacji na temat remontu 357tki, zachowania jej historycznego charakteru, czy z czym się pożegnamy, a co zostanie.
Też interesuje mnie ten temat, więc zacząłem szukać informacji. Znalazłem na razie informację na stronie Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego [link widoczny dla zalogowanych]
Z informacji tu zawartej wynika, że zakres prac modernizacyjnych jest nieco inny niż w SWZ na stronie PLK. Mowa jest o regeneracji semaforów i tarczy ostrzegawczych podczas gdy teraz PLK chce montować zamiast tarczy sygnalizatory świetlne. Wtedy mowa była o utwardzeniu peronów, a teraz planuje się likwidację starych i wybudowanie zupełnie nowych w nowej konstrukcji (tak jak na E20). Planowano likwidację rozjazdu w Ruchocicach, a tymczasem obecnie likwidowane będą tory na wielu stacjach. Przestawiane i likwidowane będą też semafory. Bo skoro nie ma toru to po co semafor. I jak to się ma do zachowania zabytkowego charakteru linii?

PLK nie ma się co dziwić, bo to nie pierwszy przypadek kiedy kolej nie jest zainteresowana zachowaniem swojej historii. Dziwić się należy Urzędowi Marszałkowskiemu, który z jednej strony wydaje pieniądze na turystykę kolejową w starym stylu, a z drugiej strony dokłada pieniądze do likwidacji zabytków kolejowych. Departament Transportu co roku dopłaca do ruchu parowego na TEJ LINII uznając to za atrakcję regionu i jednocześnie ten sam Departament akceptuje wycinanie i bezpowrotną likwidację zabytków techniki kolejowej na TEJ SAMEJ LINII.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 0:12, 04 Lip 2010    Temat postu:

No panowie co jest? Czemu taka cisza? Czyżby tradycyjna przerwa urlopowa w Parowozowni Wolsztyn? Jak maszyniści zaczęli jeździć w wakacje to internauci w czasie wakacji przestali się interesować kolejowymi zabytkami. Czyżby już nikogo nie interesował temat autentyczności polskiej kolei? Przecież w wyniku takiej pseudo modernizacji i renowacji będą likwidowane kolejne Polskie zabytki kolejowe!!!!! Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek_pl3




Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 22:53, 04 Lip 2010    Temat postu:

hmmm pokazuje to tylko jedno, że niestety za kilka lat, może nawet nie lat będziemy musieli sie porzegnać z parowozem jadącym po torach. A szkoda zawsze, jak wracam z Poznania staram zdązyc na pociąg prowadzony parowozem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 14:28, 06 Lip 2010    Temat postu:

Podobno TPWP i GKD wysłały jakieś pisma do UMWW. Co w nich było, i jaki przyniosły rezultat? Nie wiem, zero informacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 17:35, 06 Lip 2010    Temat postu:

Gdyby tak było to zapewne coś na ten temat byłoby słychać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pią 19:00, 09 Lip 2010    Temat postu:

Jako niegdyś bardzo "aktywny" członek zarządu TPWP powinieneś wiedzieć że jednak jakieś pisma poszły...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin