Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pon 20:41, 25 Mar 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/waza-sie-losy-muzeum-kolejnictwa-przy-ul-towarowej,1,5452631,region-wiadomosc.html
Szefie! Jaka piękna katastrofa! Rolling Eyes (Grek Zorba)

Prorok- czy co? Przykre to, lecz wg. mnie poczynania PKP S.A.(córki) przypominają raczej handel grobowcem mamusi (PKP), z oczywistym zamiarem pozbycia się gdziekolwiek szacownych zwłok.
Przestańmy się oszukiwać, nowo powstałe spółki nie mają zamiaru interesować się zabytkami techniki, dziedzictwem narodowym, itp. "pierdołami", które nie przynoszą zysku. Dotyczy to również Wolsztyna, Chabówki, itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KLAN PALUCHOWSKICH




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:42, 25 Mar 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Wydaje mi się, że bój się rozegra o tereny na Czystem. Wink
Grunta zarośnięte krzaczorami będą lada moment atrakcyjne a w bok od nich byłoby piękne miejsce na MuzKol. Okolice bliskie Dworcowi Zachodniemu, gdzie dzisiaj diabeł mówi dobranoc za kilka lat będą zachodnią osią Warszawy. Uwzględniając rosnące po sąsiedzku budynki biurowe oraz metro punkt byłby jak znalazł. Cool

Tiaaaa. Z deszczu pod rynnę?Smile Cała ruchawka o Towarową to nic innego jak batalia o grunt warty 150 mln PLN. Muzkol to dla wszystkich wrzód na dupie, dla PKP SA, dla Marszałka, dla Ministerstwa Kultury. Można zaklinać rzeczywistość ale oferta Huty Warszawa aktualnie jest najatrakcyjniejsza i najsensowniejsza tylko nikt tego oficjalnie nie przyzna żeby nie tracić argumentu w walce o grunt.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pon 22:28, 25 Mar 2013    Temat postu:

W obecnej sytuacji przegrana i nakaz eksmisji byłby dobrym rozwiązaniem, gdyż wymuszałby na decydentach konieczność rozwiązania kwestii siedziby. Czasami takie ostre cięcia, choć bolesne, są nie tylko konieczne, ale przede wszystkim wychodzą pacjentowi na zdrowie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 22:52, 25 Mar 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
W obecnej sytuacji przegrana i nakaz eksmisji byłby dobrym rozwiązaniem, gdyż wymuszałby na decydentach konieczność rozwiązania kwestii siedziby. Czasami takie ostre cięcia, choć bolesne, są nie tylko konieczne, ale przede wszystkim wychodzą pacjentowi na zdrowie.


Cholera, wypada się tylko pod tym podpisać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Wto 10:07, 26 Mar 2013    Temat postu:

Orientuje się ktoś może, jak to było z cięciem wagonów muzkolowych stojących na tyłach Muzeum? Jakiś czas temu wyparowały ostatnie wraki. Co to za firma robiła?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sputnik




Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: S t o l i c a

PostWysłany: Śro 23:43, 27 Mar 2013    Temat postu:

Cytat:
W razie przegranej MuzKol będzie musiał się wyprowadzić. Zakładam, że Marszałek Województwa Mazowieckiego wraz z władzami miasta znajdą wtedy jakąś "zapchaj dziurę", gdzie jak to w Polsce, prowizorka będzie się ciągnęła latami. Ale nie podejrzewam, że zlikwidują MuzKol. Tak więc stado sępów będzie co najwyżej dalej się oblizywać.

Wracając do tematu Muzeum Kolejnictwa w Warszawie myślę, że dobrą lokalizacją dla nowej siedziby byłaby Parowozownia Nasielsk. Co prawda jest w tej chwili lekko zdewastowana, ale nadal posiada potencjał, który można by spożytkować także w perspektywie uruchomienia pociągów okolicznościowych np. na trasach Nasielsk - Sierpc, Nasielsk - Warszawa Gdańska. Na korzyść przemawia także bliska lokalizacja międzynarodowego lotniska w Modlinie, które po remoncie pasa startowego znów ma przyjmować duże samoloty. Tym samym otwiera się okno na zagranicznych turystów Very Happy

Szkoda, że lokomotywownia Warszawa - Praga została niestety starannie rozwalona Crying or Very sad Wyjścia są chyba tylko dwa:
1) albo budowa dużego efektownego muzeum kolei w Warszawie (na wzór tej w Budapeszcie)

Były przecież jeszcze nie tak dawno plany przeniesienia Muzeum Kolejnictwa na Bielany na teren Huty Arcelor-Mittal Warszawa, gdzie była do wydzierżawienia nieużywana hala produkcyjna. Do samej huty dochodzi też klimatyczna Warszawska Magistrala Hutnicza, która posiada w niektórych miejscach fajne landszafty Wink

2) główna siedziba zlokalizowana gdzieś na Mazowszu (np. Sierpc, Nasielsk wręcz idealny, Siedlce też mogłyby być + jakiś węzeł kolejowy z liniami bez drutów), a w Warszawie oddział z rotacją taboru. Np. w Wielkiej Brytanii największe kolejowe muzea nie są zlokalizowane wcale w Londynie.

Tak czy inaczej muzeum musi być żywe. Powoli u nas się to zmienia, a Urząd Marszałkowski w muzea inwestuje ostatnio dość konsekwentnie (np. Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu). Może po prostu po stronie kolejowej brak partnera do rozmów ?

Co do lokalizacji Muzeum Kolejnictwa w Nasielsku. Nie powinniśmy też zapomnieć, że z Nasielska odchodziła także kolej wąskotorowa Nasielsk - Pułtusk. Torowisko niestety zostało rozebrane na zlecenie NZ Warszawa w 2011 roku, a szyny wcale nie pojechały do huty, tylko zostały wywiezione do Niemiec Sad Swego czasu bardzo aktywnie działało też TPNKW i walczyło za wszelką cenę o uratowanie tej powojennej kolei wąskotorowej. Niestety jak wiadomo powiat nowodworski nie był tym pomysłem kompletnie zainteresowany Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 0:03, 28 Mar 2013    Temat postu:

Osobiście byłbym za nieco inną opcją.
Główna siedziba (całkowicie nowa) z klimatyzowaną halą, z całą otoczką (socjal, bar, restauracja, biblioteka /archiwum/, pracownia konserwatorska, parking, toalety, etc.) w Warszawie, a oddział w Nasielsku.
Z racji ilości eksponatów byłoby to chyba ciekawe rozwiązanie. Smile
Opcja z wynajmem hali od huty mi się nie podoba. Raz, że trzeba by ponieść nakłady na nieruchomość (nie tylko na adaptację obiektu, ale i na organizację dojazdu), która nie byłaby własnością organizatora muzeum. A dwa, że linia do huty jest peryferyjna.
Lokalizacja na Woli, pomiędzy dawną Warszawą Główną, a Warszawą Zachodnią nie byłaby zła. Raz, że łatwy dostęp do infrastruktury kolejowej (trasy na zachód w kierunku Łódź, Częstochowa, Poznań, etc., jak i na wschód via Warszawa Gdańska). A dwa, że blisko centrum, niezła komunikacja (bliskość trasy Prymasa Tysiąclecia, budowanego właśnie metra, autobusów, tramwajów).
Dzisiaj Czyste dynamicznie zaczyna się zmieniać. To byłby punkt w 10-kę!
Szczególnie, że tuż obok miałby także powstać dworzec kolei dużych prędkości (według naszych rodzimych planistów).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 0:11, 28 Mar 2013    Temat postu:

Egzekucja odroczona w czasie...
Cytat:
Muzeum Kolejnictwa na razie nie zmieni siedziby

Grunty, na których znajduje się między innymi ta placówka chce sprzedać PKP. Wyrok nie zapadł w środę. Sąd Okręgowy w Warszawie wróci do sprawy 10 kwietnia. Jeśli sąd przychyli się do wniosku PKP, oznaczać to będzie eksmisję placówki.

Polskie Koleje Państwowe nie zaoferowały jednak konkretnej propozycji przenosin i sprawę odroczono. Dyrektor placówki Ferdynand Ruszczyc uważa, że do porozumienia jest jeszcze daleko:

- Była dzisiaj mowa o ugodzie, tylko nie wiem, na czym ta ugoda miałaby polegać. Ugoda jest wtedy, gdy ja oferuję to, ty dajesz tamto i próbujemy się znaleźć gdzieś pośrodku. Dzisiaj takiej propozycji nie było.

Sprawy nie chcieli komentować przedstawiciele PKP. Ich pełnomocnik Jacek Bartoszek liczy na sprawiedliwe orzeczenie:

- Sprawa została poddana ocenie sądu i oczekujemy na rozstrzygnięcie sadu w tej sprawie.

Nieoficjalnie mówi się, że muzeum ma się przenieść na Szczęśliwice, w okolice Dworca Wschodniego albo do Sochaczewa. Stołeczny sąd okręgowy wróci do sprawy 10 kwietnia.

Polskie Koleje Państwowe chcą, by muzeum jak najszybciej opuściło siedzibę przy ul. Towarowej. Jeśli sąd przychyli się do wniosku PKP, oznaczać to będzie natychmiastową eksmisję placówki.

Dyrektor Muzeum Kolejnictwa w Warszawie zapewnia, że jeśli sąd wyda nakaz eksmisji, będzie się odwoływał. Także urząd marszałkowski obiecuje pomoc, problem jednak w tym, że nie finansową. A właśnie taka jest placówce najbardziej potrzebna.



Źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]

Do Sochaczewa?! Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 0:17, 28 Mar 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Osobiście byłbym za nieco inną opcją.
Główna siedziba (całkowicie nowa) z klimatyzowaną halą, z całą otoczką (socjal, bar, restauracja, biblioteka /archiwum/, pracownia konserwatorska, parking, toalety, etc.) w Warszawie, a oddział w Nasielsku.


Szopę w Nasielsku rozebrano bodaj w zeszłym roku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 0:19, 28 Mar 2013    Temat postu:

Czyli Nasielsk odpada.
Polska to jednak bardzo bogaty kraj... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 0:27, 28 Mar 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Czyli Nasielsk odpada.
Polska to jednak bardzo bogaty kraj... Rolling Eyes


Oj bardzo, bardzo. Przypominają mi się likwidacje szop wachlarozwych zakończone na pocięciu obrotnic.... Wszak lepiej być psem ogrodnika....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 0:32, 28 Mar 2013    Temat postu:

W zasadzie to ja się zastanawiam dlaczego jeszcze mamy te parę skansenów? Rolling Eyes
Nie prościej i taniej byłoby poprzestać na zdjęciach? Wink - To oczywiście był ponury żart, ale jak na to wszystko się patrzy...
Żal za... gardło chwyta. Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 0:44, 28 Mar 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
W zasadzie to ja się zastanawiam dlaczego jeszcze mamy te parę skansenów? Rolling Eyes


Spokojnie, jeszcze 5 lat i te co są się skończą albo z powodu braku kasy (PKP Cargo), albo braku ludzi, którzy to dalej pociagną (tzw. skanseny społeczne)...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Śro 22:58, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Cytat:
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie ma w ciągu roku przekazać zajmowane nieruchomości przy ulicy Towarowej, należące do Polskich Kolei Państwowych SA - zadecydował Sąd Okręgowy w Warszawie.

Muzeum Kolejnictwa znajduje się na terenie dawnego Dworca Głównego. W siedzibie przy ul. Towarowej mieści się od 40 lat. Od kilkunastu lat dworzec jest nieczynny, a halę dworcową zajmują eksponaty. Na przydworcowych bocznicach stoi kilkanaście zabytkowych lokomotyw i wagonów. W skansenie można oglądać m.in. trzy parowozy z lat 30. czy wagon sypialny Bolesława Bieruta. Od 4 lat dyrektorem muzeum jest Ferdynand Ruszczyc, który wcześniej kierował Muzeum Narodowym. Nowe władze Muzeum Kolejnictwa starają się je unowocześnić i przyciągnąć zwiedzających.

Od kilku lat są jednak w konflikcie z władzami spółki PKP SA, która jest właścicielem dworca i terenów wokół niego. - Od czterech lat muzeum bezprawnie zajmuje tereny przy pl. Zawiszy. Nie ma podpisanej umowy najmu, w związku z tym nie płaci za zajmowane powierzchnie czynszu - informuje Katarzyna Mazurkiewicz, rzeczniczka PKP. Jak twierdzi, pomimo wielokrotnie ponawianych propozycji alternatywnych lokalizacji dla muzeum dyrekcja placówki nie podjęła rozmów zmierzających do wypracowania kompromisu i zawarcia ugody. Dlatego spółka postanowiła dochodzić swoich praw w sądzie.

1:0 dla kolei

Dziś Sąd Okręgowy w Warszawie potwierdził roszczenia PKP i nakazał Muzeum Kolejnictwa wyprowadzkę. Zgodnie z wyrokiem muzeum na wydanie zajmowanej nieruchomości ma rok od czasu uprawomocnienia się wyroku.

Władze muzeum mogą się teraz odwołać od decyzji sądu. PKP podtrzymuje chęć przeniesienia muzeum w inne miejsce, chce też pomóc w transporcie eksponatów. Po uwolnieniu działki na miejscu dawnego dworca mogłyby zostać sprzedane i zabudowane.

- Na razie jeden zero dla kolei - mówi Ferdynand Ruszczyc, dyrektor Muzeum Kolejnictwa. Zaznacza, że wyrok jest nieprawomocny i zapowiada odwołanie się do drugiej instancji. - Ale nie chciałbym, żeby los jedynego muzeum kolejnictwa w Polsce zależał tylko od wyroku sądu. Mam nadzieję, że uda się przekonać kolej do konstruktywnego podejścia. My nie mamy się dokąd wynieść, zmuszenie nas do wyprowadzki to de facto likwidacja muzeum. Inne lokalizacje, które nam proponowano, to puste działki, na których muzeum trzeba dopiero zbudować. Nie mamy na to pieniędzy - rozkłada ręce.


Źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Czw 22:12, 11 Kwi 2013    Temat postu:

Ciekaw jestem na jakich zasadach (finansowych oczywiście) działają muzea kolejnictwa w Niemczech. Kto to wszystko finansuje, pokrywa koszty remontów, koszty bieżącej eksploatacji, wynajmu budynków i terenu? I niech nikt nie opowiada, że organizacje miłośników kolei prowadzące dziesiątki takich muzeów utrzymują je ze sprzedaży pamiątek, organizowania pociągów z parowozem itp. Oczywiście przychody z tych imprez obniżają koszty działalności, lecz nie przypuszczam aby dochody i zyski mogły być tak wielkie aby pokrywały wszelkie koszty. Czy tam też chodzi tylko o pieniądze? Bo u nas widzę, że fetysz zysku z wyprzedaży gruntów, parowozów, zabytkowych wagonów na złom ogłupił już wszelkie instytucje i ludzi, a PKP w szczególności. Wygląda to tak jakby wyprzedaż była podstawową, statutową działalnością tej instytucji, a nie prowadzenie działań przewozowych i zapewnienie sprawnej komunikacji w państwie.
Jeżeli będzie tak jak przewiduje Ariel w pełnym sarkazmu wpisie z 28.03 o sytuacji polskich skansenów kolejnictwa za 5 lat, to "chyba pora umierać" dla miłośników parowozów, bo nic nie zatrzyma molocha komercji w komitywie z naszym "niezależnym" sądownictwem i całym pokoleniem ludzi widzących jako jedyny cel osiąganie zysku za wszelką cenę.
A propos przenosin - czy nie można by przenieść Muzeum Kolejnictwa do Skierniewic? Czy takowe musi koniecznie istnieć w Warszawie, która jak widać go nie chce?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następny
Strona 11 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin